  • 31. Data: 2013-01-04 11:42:55
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 11:27:23 UTC+1 użytkownik rrr napisał:

    > Bo możesz mieć gości :)

    Za których odpowiadam.
    Siekierę mam w domu, goście bywaja a jednak póki co nikt mi siekiery nie zabrania
    posiadać. A mozna nia krzywdę komuś zrobić.
    Kurczę ale juz kija do bejsbola to chyba nie wolno mi posiadac;)

    > nie tylko ty jesteś na świecie. Przepisy odnosimy do ogółu, który np.
    >
    > mieszka z dziećmi w domu z nieoprawionymi gniazdkami (to tak dla
    >
    > przykładu. Zakładasz, że nieodebrany dom użytkujesz ty i tylko ty
    >
    > świadom zagrożeń a to nieprawda.

    Jak nieprawda? Zakłądam że mieszkam i użytkuje swiadomie i jakby co odpowiem za ew
    wypadek.
    10cm przesunąc to musze pewnie o pozwolenie na przebudowe instalacji wystąpić.

    > Nie, na szczęście tak źle nie jest.
    http://ise.pl/index.php?option=com_jfusion&Itemid=39
    &jfile=viewtopic.php&f=16&t=12081&p=95476&hilit=gnia
    zdo

  • 32. Data: 2013-01-04 11:49:31
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 11:41:06 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    gminę? Celem ustawy jest zwiększenie wywozu, to cena raczej powinna spadać a nie
    rosnąć - wg standardowej ekonomii.

    > Wez pod uwage ze te brakujace 30% to moga byc smieci ktore teraz sa palone albo
    wywozone do lasow :) Ogolnie smieci moim zdaniem bedzie wiecej do odbioru - zamiast
    utylizowac w piecu - przynajmniej niektorzy beda woleli bo ludzku wyrzucic do kosza,
    szczegolnie ze jak rozumiem przestaja obowiazywac limity i bedzie mozna miec na
    posesji dowolnie duzy kontener ?

    30% to mój przypadek tj. dom w Warszawie, dla mieszkańców bloków to jest czasami 300%
    (a gdyby ceny Warszawskie przenieść do Leginonwa tj. z obecnych 8,50 na 45zł to
    podwyżka 500%).
    Jak wytłumaczysz więc 200% za mieszkania, które w tej chwili nie mają żadnych
    limitów?

    --
    ZZ@private

  • 33. Data: 2013-01-04 11:50:34
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > mieszka z dziećmi w domu z nieoprawionymi gniazdkami (to tak dla
    > przykładu. Zakładasz, że nieodebrany dom użytkujesz ty i tylko ty

    Czyli uwazasz, ze panstwo zadba lepiej o nasze dzieci niz my sami? Przepisy
    przepisami - jezeli ktos jest durny to po odbiorze rozbebeszy sobie instalacje i
    bedzie mieszkal w domu z golymi kablami. Czy przepis poprawil bezpieczenstwo dzieci
    tam przebywajacych ? A dom odebrany :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2013-01-04 11:52:18
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mua Panie Budyniu :)

    ciekawe czy w przyszłym roku też tak powiesz, jak nie zapomne to zapytam :-)

    b.

  • 35. Data: 2013-01-04 11:54:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 11:49:31 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:

    > Jak wytłumaczysz więc 200% za mieszkania, które w tej chwili nie mają żadnych
    limitów?

    Ja sie narazie nie wypowiadam bo nie wiem jak bedzie u mnie. Jak bedzie to na pewno
    napisze i wtedy na wlasnej skorze przekonam sie czy jest zle czy dobrze ;) Ciekawy
    tez jestem czy rzeczywiscie smieci z lasow znikna i czy moj sasiad przestanie palic
    butelkami w piecu :) Jezeli przestanie - to powiem ze chetnie wydam te 10 czy 20 pln
    wiecej miesiecznie bo zdrowia za te cene nigdzie indziej nie kupie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 36. Data: 2013-01-04 12:12:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 11:54:19 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    >wydam te 10 czy 20 pln wiecej miesiecznie bo zdrowia za te cene nigdzie indziej >nie

    Teoretycznie powinno byc tak jak piszesz. I tez bym sie ucieszył jakby smieci w
    lasach było mniej kosztem nawet tego że ja więcej za odbiór swoich zapłace.
    Ale tak ładnie nie bedzie. Już tu ktos napisał że palone butelki są nieszkodliwe, dla
    kogoś innego kłopotem jest zakup pojemników. więc pewnie sporo osób dalej będzie
    plastyki do pieca(bo ciepło dają) a śmieci do lasu(bo pojemnik trzeba kupić)

  • 37. Data: 2013-01-04 12:19:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Teraz również obowiązuje ustawa śmieciowa, która nakazuje mieć podpisaną
    > umowę na odbiór śmieci - i co z tego ?

    To że teraz opłata jest zależna od ilości produkowanych śmieci więc "opłaca"
    się wywozić śmieci do lasu lub palić w piecu. W nowej wersji ten problem
    znika.

    > Dopóki ludzie nie nauczą się szanować prawa to trzeba będzie traktować ich
    > jak potencjalnych oszustów. Vide inny wątek o mieszkaniu w domu
    > nieodebranym. Co do zasady chodzi o bezpieczeństwo ludzi przebywających.
    > Ale przecież takie prawo jest be i należy je olać i mieszkać w domu bez
    > odbioru, gdzie dla jednego brak odbioru to brak pieczątki, a dla innego
    > brak balustrad, niezabezpieczone wykopy czy wiszące druty pod napięciem.

    To może właściciel też nie powinien chodzić po terenie budowy i zabronić
    ludziom samodzielnej budowy skoro to takie niebezpieczne przed odbiorem?

    Nie mieszaj dwóch różnych spraw. To co ja robię w moim domu to moja sprawa
    dopóki nie wpływa na innych (czyli np. palenie śmieciami odpada - bo truje
    innych). To co robimy w części wspólnej powinno być pilnowane przez
    państwo - czyli np. dbanie o to by śmieci trafiały na wysypisko a nie do
    lasu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 38. Data: 2013-01-04 12:21:07
    Od: <news>

    Użytkownik "Aleksander" napisał:
    > Zapitalać na wrotkach nikt Ci nie karze.

    To jak twoim zdaniem mam się dostać do pracy nie spalając ropy żeby moje
    dziecko nie dostało od tego raka?

    > Ale dokładać swoich 5 groszy do zanieczyszczenia
    > powietrza też nie musisz.

    Ropy spalam setki razy więcej w aucie niż butelek w piecu, więc gdzie i z
    czym miał bym się dokładać?
    Ja ani ropy ani butelek nie produkuję, więc czy je spalę w pi9ecu, czy będą
    gdzieś zalegać w lesie, czy na wysypisku, czy się na tym wysypisku spalą to
    nic w kwestii środowiska, czy zdrowia tu nie zmieni.

    Widzę że większość ludzi jest tak głupia że myśli że jeśli śmieć będzie
    zalegał na wysypisku to jest bardziej ekologiczne niż gdyby leżał w lesie,
    to jest paranoja! Te wysypiska to też kiedyś były tereny zielone, czy lasy,
    tam też się śmieci palą, Butelka już została wyprodukowana i ze zdrowotnego
    punktu widzenia nie ma żadnej różnicy czy się spali, czy będzie zalegać na
    wysypisku. Natomiast z punktu widzenia ekonomicznego to spalona w piecu daje
    ciepło i oszczędności na paliwie. Pewnie ze każdy chciał by palić w piecu
    węglem, ropą, czy gazem, ale dzięki naszym POpaprańcom nikogo na to nie
    stać:(

  • 39. Data: 2013-01-04 12:22:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > mieszka z dziećmi w domu z nieoprawionymi gniazdkami (to tak dla
    > przykładu. Zakładasz, że nieodebrany dom użytkujesz ty i tylko ty świadom

    ROTFL

    Postuluję by każdy pokój w którym mieszka dziecko był raz na godzinę
    odpłatnie sprawdzany przez policjanta czy czasem ktoś po odbiorze nie
    zdemontował gniazdka, albo gniazdka powinny być na stałe przyspawane.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2013-01-04 12:26:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > przez gminę? Celem ustawy jest zwiększenie wywozu,
    > to cena raczej powinna spadać a nie rosnąć - wg standardowej ekonomii.

    Nikt na razie nie zna cen! To są szacunki, a dopiero za pół roku okaże się
    czy kasy jest za dużo i można opłatę obniżyć, czy za mało i trzeba podnieść.
    Różne gminy na podstawie swoich badań lub konsultacji z wróżkami ustalają
    _wstępne_ opłaty na różnym poziomie, a dopiero za pół roku zobaczymy ile
    naprawdę kosztuje wywóz śmieci.

    Inna sprawa, że teraz będą wywożone śmieci zakopywane, palone i wyrzucane do
    lasu, więc będzie ich więcej do wywiezienia i składowania - stąd potrzeba
    nowych składowisk a to też kosztuje, ale chyba każdy normalny woli zapłacić
    więcej za to by śmieci nie leżały w lesie tylko na wysypisku albo trafiały
    do sortowni.

    Pozdrawiam
    Ergie