  • 41. Data: 2013-01-04 12:28:41
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: <news>

    Użytkownik "Ergie" napisał:
    > A dlaczego tak sądzisz? Przepisy takie były już pilotowo wprowadzony
    > w kilku gminach i we wszystkich z dnia na dzień skończył się problem
    > ze śmieciami w lasach. Nie mam niestety informacji na ile to pomogło
    > na palenie ich w piecach, ale jeśli chodzi o wywózkę do lasu / na pole
    > to program działa idealnie.

    To nic nie pomogło, bo śmieci zamiast wywalania po lasach i spalania w
    piecach przez właścicieli, są wywalane po lasach, bądź wysypiskach i spalane
    w piecach przez firmy zajmujące się owym przymusowym odbiorem śmieci:(
    Widać że mieszkasz daleko od lasu i rzadko tam bywasz:)

  • 42. Data: 2013-01-04 12:28:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nasz Narodowy Burdel polega na tym ze problem sa z każdą dziedziną do
    > której dotyka sie państwo -służba zdrowia, koleje, autostrady, inwigilacja
    > i co tylko sobie
    > wymyślisz -nic nie funkcjonuje jak powinno. Tusek i jego świta zwiekszyli
    > dług więcej niż Gierek, ale ten chociaż za tą kase zrobił jakis przemysł.
    > A Tusek wyprodukował
    > armie urzędników...

    ROTFL, dalej nie czytam, bo nie ma sensu. Po pierwsze nasz obecny dług jest
    znacznie niższy, po drugie w znacznej części poszedł na dofinandsowanie
    inwestycji podczas gdy za Gierka został rozdany partyjnym kolegom, górnikom
    itd.

    Ale to nie temat na tę grupę więc już milknę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2013-01-04 13:21:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > Ludzie skąd Wy macie takie kompleksy? Ustawy śmieciowe obowiązują w
    > większości cywilizowanych krajów, aby ludzie nie wyrzucali śmieci do lasu.
    > To nie jest nasz Polski wymysł, ani tym bardziej bubel.

    To mi wytlumacz dlaczego w domu gdzie nikt nie mieszka od lat zmusza sie
    mnie do podpisania umowy na wywoz smieci?
    Tak samo ze smieciami chodzi o las, jak z fotoradarami o bezpieczenstwo.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2013-01-04 13:31:43
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To że teraz opłata jest zależna od ilości produkowanych śmieci więc
    > "opłaca" się wywozić śmieci do lasu lub palić w piecu. W nowej wersji
    > ten problem znika.

    > To może właściciel też nie powinien chodzić po terenie budowy i zabronić
    > ludziom samodzielnej budowy skoro to takie niebezpieczne przed odbiorem?

    Hmm, nie zawsze i nie wszędzie właściciel będzie mógł wejść bez
    odpowiednich zabezpieczeń itp.

    Odbiór z definicji ma być stwierdzeniem stanu faktycznego. Jak rozumiem
    jesteś z wykształcenia inżynierem budownictwa, ale (bez urazy, dla
    przykładu) przedstaw sobie miłą blondynkę entomologa z zacięciem
    humanistycznym, czy uważasz, że jest równie świadoma niebezpieczeństw
    związanych z być może niewłaściwym wykonaniem instalacji elektrycznej,
    kominowej etc ? Od tego jest osoba odpowiedzialna i wykształcona
    (inspektor z PINB) by wykazać ew. usterki i zagrożenia.

    > Nie mieszaj dwóch różnych spraw. To co ja robię w moim domu to moja
    > sprawa dopóki nie wpływa na innych

    Przypala ci się kiełbasa na patelni, sąsiedzi dzwonią po straż, straż
    przyjeżdża i czy za nich odpowiadasz czy nie ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 45. Data: 2013-01-04 14:31:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 13:21:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > To mi wytlumacz dlaczego w domu gdzie nikt nie mieszka od lat zmusza sie
    > mnie do podpisania umowy na wywoz smieci?

    Po pierwsze to IMHO nikt Cie do niczego nie zmusza - nie wiem jaki sposob rozliczania
    wybrala Twoja gmina ale najczesciej wybierane chyba sa wedlug mieszkancow lub wedlug
    zuzycia wody. Nikt nie mieszka = nikt Ci placic nie kaze. Najgorszy sposob to moim
    zdaniem od powierzchni - jezeli taki wybrala gmina to wspolczuje :)

    A swoja droga pusty dom to raczej rzadkosc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 46. Data: 2013-01-04 14:35:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 13:31:43 UTC+1 użytkownik rrr napisał:

> [...]
    > kominowej etc ? Od tego jest osoba odpowiedzialna i wykształcona
    > (inspektor z PINB) by wykazać ew. usterki i zagrożenia.

    Nie - od tego jest osoba ktora wlasciciel wynajmie (zwykle ELEKTRYK) i ktorej placi
    za to zeby jego instalacja byla zgodna ze sztuka i bezpieczna. Jak ktos nie zna sie
    na elektryce to wynajmuje elektryka. Proste? :) A jezeli powiesz, ze PINB daje
    "gwarancje" ze dom jest bezpieczny to.. dlaczego u mnie nikogo nie bylo? Po co wogole
    to prawo z odbiorami skoro i tak nikt sie na budowie nie pojawil. Pojawiaja sie tylko
    tam gdzie moga wziac w lape bo ktos dal cynk ze cos jest nie tak :D

    Kazdy ma rozum - ta blondynka tez - i naprawde nie trzeba do tego mieszac urzednikow.

    > Przypala ci się kiełbasa na patelni, sąsiedzi dzwonią po straż, straż
    > przyjeżdża i czy za nich odpowiadasz czy nie ?

    Nieuzasadnione wezwanie - odpowiada sasiad :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2013-01-04 14:42:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >Po pierwsze to IMHO nikt Cie do niczego nie zmusza - nie wiem jaki sposob
    >rozliczania wybrala

    Zmusza Adam, wiem co mowie. Od nowego roku musi byc kibel przy bramie i co
    najwazniejsze mimo, ze porosniety mchem to bede musial placic za wywoz.

    >A swoja droga pusty dom to raczej rzadkosc :)

    To jest dom na wsi. Pelnosprawny i robimy w nim czasem libacje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2013-01-04 14:53:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    lasach. Nie mam niestety informacji na ile to pomogło na palenie ich w
    piecach, ale jeśli chodzi o wywózkę do lasu / na pole to program działa

    Nie wiem skąd to malkontenctwo i zakładanie, że na pewno nie zadziała, skoro
    dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że sprawdza się bardzo dobrze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2013-01-04 14:57:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > To mi wytlumacz dlaczego w domu gdzie nikt nie mieszka od lat zmusza sie
    > mnie do podpisania umowy na wywoz smieci?

    Do tej pory był obowiązek podpisania umowy, ale nie była określona ilość.
    Niektórzy mieli umowę na jeden kubeł na miesiąc a produkowali więcej i
    resztę śmieci wywozili do lasu.

    Teraz zamiast tego będzie tzw. "podatek śmieciowy", którego wysokość jest
    niezależna od ilości produkowanych śmieci tak by nie opłacało sięich wywozić
    do lasu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 50. Data: 2013-01-04 15:04:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Do tej pory był obowiązek podpisania umowy, ale nie była określona ilość.
    > Niektórzy mieli umowę na jeden kubeł na miesiąc a produkowali więcej i

    Niektorzy powiadasz...

    > Teraz zamiast tego będzie tzw. "podatek śmieciowy", którego wysokość jest
    > niezależna od ilości produkowanych śmieci tak by nie opłacało sięich
    > wywozić do lasu.

    do lasu powiadasz...

    Rozumiesz, ze tu gdzie mieszkam to nie wywoze do lasu i place za smieci?

    Pozdro.. TK