  • 21. Data: 2013-01-03 22:27:07
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    news:kc4hu9$3bu$1@news.task.gda.pl...

    > tak tak....
    >

    > jakby rządził PIS to by napewno tak anie było :)

    Gdyby była tylko jedna partia jak kiedyś sądzono popis to byśmy już dawno
    mieli katastralny. Dobrze, że się zwalczają.

  • 22. Data: 2013-01-04 10:20:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > To jest Nasz Narodowy Burdel... Prawdziwy Polski Bajzel.

    Ludzie skąd Wy macie takie kompleksy? Ustawy śmieciowe obowiązują w
    większości cywilizowanych krajów, aby ludzie nie wyrzucali śmieci do lasu.
    To nie jest nasz Polski wymysł, ani tym bardziej bubel.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2013-01-04 10:23:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No niestety... sens poznają niektórzy dopiero, kiedy staną
    > nad łóżkiem swojego dziecka leżącego na oddziale onkologicznym.

    Oby tylko swojego - wtedy zadziała dobór naturalny - głupi rodzice nie będą
    mieli dzieci więc następne pokolenie będzie mądrzejsze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2013-01-04 10:40:04
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > większości cywilizowanych krajów, aby ludzie nie wyrzucali śmieci do
    > lasu. To nie jest nasz Polski wymysł, ani tym bardziej bubel.

    Teraz również obowiązuje ustawa śmieciowa, która nakazuje mieć podpisaną
    umowę na odbiór śmieci - i co z tego ? Dopóki ludzie nie nauczą się
    szanować prawa to trzeba będzie traktować ich jak potencjalnych
    oszustów. Vide inny wątek o mieszkaniu w domu nieodebranym. Co do zasady
    chodzi o bezpieczeństwo ludzi przebywających. Ale przecież takie prawo
    jest be i należy je olać i mieszkać w domu bez odbioru, gdzie dla
    jednego brak odbioru to brak pieczątki, a dla innego brak balustrad,
    niezabezpieczone wykopy czy wiszące druty pod napięciem.

    pozdrawiam
    rafał

  • 25. Data: 2013-01-04 10:56:51
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 10:20:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > większości cywilizowanych krajów, aby ludzie nie wyrzucali śmieci do lasu.
    >
    > To nie jest nasz Polski wymysł, ani tym bardziej bubel.

    Ustawa może i nie jest, ale jest wykonanie jak najbardziej.
    Wytłumacz jak to jest że gmina najpierw ustala cenę dla mieszkańców a potem rozpisuje
    przetarg na wywóz?
    Jak to jest że obecnie MPO opłaca się wywóz śmieci za 70% ceny ustalonej przez gminę?
    Celem ustawy jest zwiększenie wywozu, to cena raczej powinna spadać a nie rosnąć - wg
    standardowej ekonomii.

    --
    ZZ@private

  • 26. Data: 2013-01-04 11:01:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > większości cywilizowanych krajów, aby ludzie nie wyrzucali śmieci do lasu.
    > To nie jest nasz Polski wymysł, ani tym bardziej bubel.

    Nasz Narodowy Burdel polega na tym ze problem sa z każdą dziedziną do której dotyka
    sie państwo -służba zdrowia, koleje, autostrady, inwigilacja i co tylko sobie
    wymyślisz -nic nie funkcjonuje jak powinno. Tusek i jego świta zwiekszyli dług więcej
    niż Gierek, ale ten chociaż za tą kase zrobił jakis przemysł. A Tusek wyprodukował
    armie urzędników...
    Wiec i ustawa smieciowa dotknięta państwowym palcem jest spitolona -
    W normalnym kraju jeśli ilosc sie zwieksz ceny jednostkowe spadają - w tuskolandzie
    jest odwrotnie.
    U nas np. firma odbierająca śmieci ma swój zakład przetwórczy 30km od nas. Gdyby
    wygrała przetarg byłoby jakos ok. Ale państwowy palec za pomocą jakiejs
    regionalizacji wskazał ze z tego wysypiska korzystac nie wolno - trzeba bedzie gnać
    3x dalej.
    Czyli oszczednosc i ekologia po państwowemu. SZczegółów ustawy nie znam, pewnie tam
    siedzi wiecej takich kwiatków.

    b.

  • 27. Data: 2013-01-04 11:03:45
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    abn140 napisał(a):
    >Budyn wrotki:

    Mua Panie Budyniu :)

    [...]
    > pisze w sumie tylko po to by sprawdzic czy ktos zobaczy tego posta z eioaoue
    > czy jak to sie tam gowno zwie.....

    Noo... Ja widze. Ale sam tego czegos uzywam :)
    --
    zbigi

  • 28. Data: 2013-01-04 11:09:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 10:40:04 UTC+1 użytkownik rrr napisał:

> [...]
    >
    > umowę na odbiór śmieci - i co z tego ? Dopóki ludzie nie nauczą się
    >
    > szanować prawa to trzeba będzie traktować ich jak potencjalnych

    Tu zgoda. Do tej pory nie musiałem wypełniac oswiadczeń, niewazne było ile wody
    zużywam, czy ile osób mieszka w moiim domu a i tak smieci segregowałem i do lasu nie
    wywoziłem. I kubeł raz na kosztował mnie 26zł. Ja byłem zadowolony, firma smieciowa
    racvzej tez skoro taka stawkę ustaliła. Teraz wywioezienie takiego samego kubła
    smieci będzie kosztowac sporo drożej. Ale to dla mojego dobra oczywiście;)))
    >Vide inny wątek o mieszkaniu w domu nieodebranym. Co do zasady
    >
    > chodzi o bezpieczeństwo ludzi przebywających.

    Kurcze czy na prawdę machina państwowa musi przepisami dbac o bezpoieczeństwo w MOIM
    domu?

> [...]
    >
    > jednego brak odbioru to brak pieczątki, a dla innego brak balustrad,
    >
    > niezabezpieczone wykopy czy wiszące druty pod napięciem.

    A czemu niby zabraniać mieszkać w domu bez balustrad?
    W górach po skałach wolno sie wspinać, inne sporty ekstremalne wolno uprawiać a w
    domu bez balustrad nie wolno mieszkać. Wara machinie państwowej od mojego domu. W
    sumie nie powinno nikogo obchodzić co i jak mam w domu zrobione.
    A teraz sa tak durnowate przepisy ze tyeoiretycznie jakbym zechciał gniazdko o 10cm
    przesunąc to musze pewnie o pozwolenie na przebudowe instalacji wystąpić.

  • 29. Data: 2013-01-04 11:27:23
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    MOIM domu?

    > A czemu niby zabraniać mieszkać w domu bez balustrad?
    Bo możesz mieć gości :)
> [...]
    sumie nie powinno nikogo obchodzić co i jak mam w domu zrobione.

    nie tylko ty jesteś na świecie. Przepisy odnosimy do ogółu, który np.
    mieszka z dziećmi w domu z nieoprawionymi gniazdkami (to tak dla
    przykładu. Zakładasz, że nieodebrany dom użytkujesz ty i tylko ty
    świadom zagrożeń a to nieprawda.

    > A teraz sa tak durnowate przepisy ze tyeoiretycznie jakbym zechciał gniazdko o 10cm
    przesunąc to musze pewnie o pozwolenie na przebudowe instalacji wystąpić.
    Nie, na szczęście tak źle nie jest.

    pozdrawiam
    rafał

  • 30. Data: 2013-01-04 11:41:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 10:56:51 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:

    > Jak to jest że obecnie MPO opłaca się wywóz śmieci za 70% ceny ustalonej przez
    gminę? Celem ustawy jest zwiększenie wywozu, to cena raczej powinna spadać a nie
    rosnąć - wg standardowej ekonomii.

    Wez pod uwage ze te brakujace 30% to moga byc smieci ktore teraz sa palone albo
    wywozone do lasow :) Ogolnie smieci moim zdaniem bedzie wiecej do odbioru - zamiast
    utylizowac w piecu - przynajmniej niektorzy beda woleli bo ludzku wyrzucic do kosza,
    szczegolnie ze jak rozumiem przestaja obowiazywac limity i bedzie mozna miec na
    posesji dowolnie duzy kontener ?
    pozdr.

    --
    Adam