  • 31. Data: 2018-02-13 22:19:39
    Temat: Re: OGRZEWANIA NA PODCZERWIEŃ
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 20:27:11 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie koleguj sie Budyn z tym co Ci tak powiedzial. W chuja Cie zrobil. Podczerwien
    to fala elektromagnetyczna i podlega wszystkim prawom jakie dotycza fal
    elektromagnetycznych.

    z wyjątkiem odbicia?

    > W promiennikach plytowych nie ma zadnego skupiania promieniowania a w promiennikach
    wysokotemperaturowych umieszczenie marnej jakosci odblysnika

    a jak nie jest marny?

    >Poza tym to ze natezenie promieniowania jest odwrotnie proporcjonalne do kwadratu
    odleglosci nie podlega dyskusji ani negocjacjom

    tak ogólnie to masz rację, nieco przesadziłem :) Ale słyszałeś o soczewkach? O
    skupianiu promieni, albo o promieniach równoległych? Do tego wystarczy paraboliczny
    odbłyśnik, żaden cud techniki
    Wtedy mozna ponegocjowac :)

    b.

  • 32. Data: 2018-02-13 22:50:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mozna negocjowac zwlaszcza ze rozpatrywany przypadek dotyczy fajansiarskiego
    grzejnika a nie czegos co na Marsa ma poleciec. Najwiekszy wspolczynnik odbicia ma
    napylane prozniowo srebra. Za nim jest napylany glin. W promiennikach
    wysokotemperaturowych stosuje sie albo chromowana blache albo blache nierdzewna.
    Jakis wspolczynnik odbicia maja ale marny on. Raczej dla oka taka blacha jest i zeby
    odizolowac obudowe. Daje mniej wiecej tyle co w latarce diodowej z dioda co ma kat
    swiecenia 10 stopni lustrzany odblysnik. Moglbys w jakis cywilizowany sposob zadac
    pytanie z tym odbiciem? Twoje pytanie to ni pies ni wydra cos na ksztalt swidra.

  • 33. Data: 2018-02-13 23:00:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba Cie pojebalo z przepraszaniem. Zlapalem cie na zmyslaniu i mam jeszcze za to
    przepraszac. Nic nie jestes mi w materii o jakiej jest temat wytlumaczyc bo wiesz
    mniej niz ja.

  • 34. Data: 2018-02-14 15:17:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 13, 2018 at 3:11:57 AM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jesli pokazesz audyt energetyczny budynku i w nim bedzie napisane ze dla ogrzewania
    podlogowego zuzycie energii bedzie X a dla ogrzewania promiennikami O,5X to Ci
    uwierze.

    Tu chyba zupelnie nie o to chodzi, nikt nie twierdzi, ze promiennikiem nagrzeje do
    takiej samej temp. polowe taniej niz np. podlogowka. Raczej o efekt typu temp
    powietrza jest calkiem niska, a wlaczajac toto mamy wrazenie, ze jest cieplo (jesli
    promiennik jest skierowany na nas). To w sumie tak, jak na marcowo-kwietniowych
    nartach: temp. powietrza okolo zera, a przed knajpa na sloneczku siedzi sie w krotkim
    rekawie i ma sie wrazenie, ze jest wrecz goraco ;), jak przsloni je chmura to
    momentalnie "robi sie" zimno...

  • 35. Data: 2018-02-15 00:17:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wyzej napisalem dlaczego nie mozna porownywac Slonca do promiennika podczerwieni. Na
    ile watow na metr kwadratowy szacujesz moc w przykladzie jaki dales z grzaniem sie w
    gorach?

  • 36. Data: 2018-02-15 08:30:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, February 15, 2018 at 12:17:20 AM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wyzej napisalem dlaczego nie mozna porownywac Slonca do promiennika podczerwieni.
    Na ile watow na metr kwadratowy szacujesz moc w przykladzie jaki dales z grzaniem sie
    w gorach?

    Pewnie ponad 800W/m2 bedzie, ale takie pelne slonce w gorach,to juz jest naprawde
    goraco +krem UV obowiazkowy.

  • 37. Data: 2018-02-15 08:37:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 08:30:38 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > Pewnie ponad 800W/m2 bedzie

    wlasnie wygooglalem ;)
    47% z tego to podczerwien,
    Rekord w PL zanotowano na Kasprowym W. - 1200W/m2

  • 38. Data: 2018-02-15 21:17:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    pytanie z tym odbiciem? Twoje pytanie to ni pies ni wydra cos na ksztalt swidra.

    Odizolować obudowę powiadasz? Zaprzeczasz samemu sobie. Skoro
    odizolowuje obudowę od generowanej energii, to co się dzieje z tą
    energia? Znika? Nie. Zostaje odbita i skierowana w kierunku, który jest
    pożądany.

    Wzory o których piszesz biorą w tym przypadku w łeb, ponieważ są to
    wzory dla idealnego źródła energii o wymiarze punktowym czyli wymiarze
    zerowym i promieniujące we wszystkich kierunkach, a przy tym w próżni i
    nieskończenie dużej przestrzeni, w której nie ma żadnych barier czy
    płaszczyzn odbijających to promieniowanie. Takie, idealne źródła w
    rzeczywistości nie istnieją, a źródło promieniowania kwarcowego
    promiennika podczerwieni ma pewne wymiary, a do tego niewielka odległość
    od przeszkód (ściany podłoga, sufit, meble), które odbijają
    promieniowanie. Dlatego takiego promiennika nie możesz traktować jako
    źródła punktowego, a to jest warunek, aby można było stosować te wzory.

    Energia z promiennika pada na wszystkie przedmioty, ściany, podłogę i
    sufit oraz na ludzi. Energia ta jest częściowo pochłaniana i zamieniana
    na ciepło, a po części się odbija powodując, że promieniowanie
    podczerwone pada na nasze ciała z różnych kierunków. Na nasze ciała pada
    zarówno promieniowanie bezpośrednie z promiennika jak i to odbite os
    ścian, podłóg, sufitów i mebli.

    Dlatego też odczuwamy uczucie komfortu cieplnego pomimo, że temperatura
    powietrza jest o wiele stopni niższa od tej, która musiałaby być przy
    normalnym ogrzewaniu grzejnikowym. Powstaje dokładnie taki sam efekt
    jaki opisał kolega WS. Tak, tak to właśnie dzięki promieniowaniu
    słonecznemu w górach można się rozebrać do slipów i opalać choć pod
    nogami leży śnieg i jest siarczysty mróz.

    I tu jest cały myk, że mniejsza ilość energii z takiego promiennika jest
    w stanie zapewnić komfort cieplny ludziom. Komfort cieplny to odczucie
    ciepła, a także ciepłe meble i wszystko z czym masz bezpośredni kontakt.
    W przypadku promienników podczerwieni powierzchnia mebli bardzo szybko
    się nagrzewa i zapewnia ciepło w kontakcie z ciałem.
    Do odczucia komfortu wcale nie trzeba nagrzewać powietrza.

  • 39. Data: 2018-02-16 00:05:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niepotrzebnie sie produkujesz. Chciales zablysnac a wyszlo Ci w takiej sytuacji tak
    jak zawsze. Duzo Twoich rad moze sie przydac ale nie sa to te jak chcesz sie
    popisywac.

  • 40. Data: 2018-02-19 20:56:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Mam chujowa dla innych ceche charakteru. Nie lubie jak ktos innych w chuja robi.
    Nie uwazam sie za najmadrzejszego i wiedzacego wszystko. Nie znajdziesz mnie na
    grupach fizyka teoretyczana, biologia molekularna itp. Ale jak kurwa czegos sie w
    zyciu nauczylem i ktos swoimi dyrdymalami twierdzi ze jest inaczej to litosci u mnie
    nie znajdzie. Napisz ile masz lat. Moze jestes starszy od wegla i dlatego Ci sie
    wszystko pierdoli. Wiek bylby okolicznoscia lagodzaca.

    Masz chujową cechę charakteru, która zapewne przekazana jest ci w genach
    po średniowiecznych, tępych inkwizytorach, która polega na tym, że jak
    coś wykracza poza zakres twojego pojmowania wiedzy to uważasz to za
    kłamstwo i herezję. Nawet nie próbujesz dociec prawdy tylko każdego
    linczujesz.

    Co do wieku to starszego sklerotyka od ciebie na tym forum nie ma.