  • 11. Data: 2012-12-07 09:52:52
    Temat: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybaczą
    Od: "quent" <x...@x...com>

    dyskusyjnych:k9sa1m$rgn$...@n...task.gda.pl...
    > To nie chodzi o zaden porzadek,

    Ale ile jest naiwnych, którzy w to wierzą?
    Ja wiem, może i coraz mniej ale jednak jeszcze wciąż b. dużo. Nawet w tym
    wątku jak widać ;-)

    > czy nie wywozenie smieci do lasu. Nie ma to jak kogos udupic przymusowymi
    > oplatami, pretekst nie ma znaczenia.

    Państwo nie umie ścigać tych, którzy wywożą śmieci do lasu (nie ma na to
    kasy zwyczajnie) więc wybiera rozwiązanie najprostsze - obciąża opłatami
    tych co przestrzegają prawa i nie wywożą.
    Co i rusz powtarzam, że należy zacząć dyskusję na temat roli państwa w
    naszym życiu, czym ma się zajmować a czym nie.
    Jeśli miałoby zajmować się jedynie kilkoma kwestiami typu sądy, policja,
    szczątkowa administracja to i te dziedziny byłyby b. dobrze dofinansowane,
    urzędnicy/funkcjonariusze przeszkoleni, o wiele łatwiejsza kontrola nad tym
    itp.
    Ale do tego niezbędna jest powszechna własność prywatna i brak ingerencji
    państwa w gospodarkę a to jak widać nie jest modne dziś.
    Będziemy mieć więc burdel w dalszym ciągu bo w socjalizmie te wszystkie
    problemy są *nierozwiązywalne*.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2012-12-07 10:00:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    > kasy zwyczajnie) więc wybiera rozwiązanie najprostsze - obciąża opłatami
    > tych co przestrzegają prawa i nie wywożą.

    Czy bedzie drozej niz teraz (dla podrzucajacych smieci na pewno) - to sobie
    odpowiemy dopiero gdy juz zacznie dzialac.

    btw. Ta kasa trafi do panstwa?

  • 13. Data: 2012-12-07 10:18:53
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Czy bedzie drozej niz teraz (dla podrzucajacych smieci na pewno) - to
    > sobie odpowiemy dopiero gdy juz zacznie dzialac.

    Będzie na bank zajebisty burdel w lipcu.

    > btw. Ta kasa trafi do panstwa?

    Zależy kto wygra przetarg - spółka gminna, spółka prywatna krajowa czy
    zagraniczna.
    Choć jest jeszcze kwestia nadwyżki z ustalonych/aktualizowanych przez rady
    gmin stawek - one na bank zostaną w gminach.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2012-12-07 10:23:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Czy bedzie drozej niz teraz (dla podrzucajacych smieci na pewno) - to
    > sobie odpowiemy dopiero gdy juz zacznie dzialac.

    Dla mnie np. bedzie drozej, bo bede musial placic za wywoz smieci od
    nieruchomosci w ktorej nikt nie mieszka.

    > btw. Ta kasa trafi do panstwa?

    Podobno gminy sa zobligowane do dbania o to i to do nich maja trafic
    pieniadze.
    Co ciekawe, oplacalo sie taniej robic to firmom prywatnym, a teraz po
    wprowadzeniu obowiazku dla kazdej nieruchomosci, klientow ma byc wiecej i
    przy tym drozej. Ot fenomen panstwa. Oplata za smieci od powierzchni
    mieszkania, to dopiero miara. Nie wiem jak uposledzonym trzeba byc, zeby cos
    podobnego wymyslec, albo za jakich glabow ma sie spoleczenstwo..

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2012-12-07 10:57:45
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    wiadomości >W dniu 06.12.2012 15:17, nacocito pisze:
    Witam,

    > Jako przykład taniej, pismackiej popeliny? Owszem, dobry przykład.
    >
    > Ale na pewno nie jest to rzetelny artykuł.

    Na Ocostam nie ma rzetelnych artykulow to racja.

    > 5-krotny wzrost może dotknąć tylko tych, co np. wyrzucają śmieci w
    > lasach i przez to oddają mniej śmieci niż wynika z faktycznej ich
    > produkcji.

    Moze i tak byc, ale tu tez chodzi o to ze sa gminiy
    ktore smieci nie wywoza wogole (zwlaszcza na wiejskich obszarach)
    i tu trzeba sprawy uporzadkowac i czesto nie chodzi tu o
    dolozenie mieszkancom oplat,
    ale o ulatwienienie im pozbywania
    sie odpadow,
    kosz na smieci nie musi miec kazdy ale smieci
    wyrzucac gdzies trzeba.

    Zgadzam sie ze placac podatek od nieruchomosci
    powinnem dostac cos w zamian od miasta/gminy.

    Nie popieram podatkow, ale wszedobylskiej glupoty
    "dziennikarzy" nie cierpie jeszcze bardziej.

    pozdrawiam
    Adams

  • 16. Data: 2012-12-07 11:02:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Będzie na bank zajebisty burdel w lipcu.

    > Zależy kto wygra przetarg - spółka gminna, spółka prywatna krajowa czy
    > zagraniczna.

    W ktorym przypadku trafi do panstwa?

    > Choć jest jeszcze kwestia nadwyżki z ustalonych/aktualizowanych przez rady
    > gmin stawek - one na bank zostaną w gminach.

    Panstwo zyska przede wszystkim na zwiekszonym podatku od firm wywozacych
    smieci - cel jest taki by obrot w tym biznesie byl wiekszy, znaczy by
    nieplacacy teraz, zaczeli placic.

  • 17. Data: 2012-12-07 11:05:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dla mnie np. bedzie drozej, bo bede musial placic za wywoz smieci od
    > nieruchomosci w ktorej nikt nie mieszka.

    A juz wiesz jaki tryb rozliczania przyjela Twoja gmina?

    > Podobno gminy sa zobligowane do dbania o to i to do nich maja trafic
    > pieniadze.

    Gminy to nie panstwo.

    > Co ciekawe, oplacalo sie taniej robic to firmom prywatnym, a teraz po
    > wprowadzeniu obowiazku dla kazdej nieruchomosci, klientow ma byc wiecej i
    > przy tym drozej.

    Na ale znasz juz stawki, ze wiesz, ze drozej?

    > Ot fenomen panstwa. Oplata za smieci od powierzchni mieszkania, to dopiero
    > miara. Nie wiem jak uposledzonym trzeba byc, zeby cos podobnego wymyslec,
    > albo za jakich glabow ma sie spoleczenstwo..

    Ale to tylko jeden z trybow, gmina zdecyduje jak bardzo ma Ciebie za idiote.

  • 18. Data: 2012-12-07 11:11:29
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > W ktorym przypadku trafi do panstwa?

    Pewnie w zbyt wielu.

    > Panstwo zyska przede wszystkim na zwiekszonym podatku od firm wywozacych
    > smieci

    Problem w tym aby zyskiwało społeczeństwo a nie państwo.
    Przetargi w większości zapewne będą tak ustawione aby wygrała spółka
    miejska, tak jest przecież dziś w większości gmin.
    Te z kolei blokują rynek bo są dotowane przez gminy.

    > - cel jest taki by obrot w tym biznesie byl wiekszy, znaczy by nieplacacy
    > teraz, zaczeli placic.

    Przyjęte rozwiązania są złe bo nie płaci się za wagę/objętość wygenerowanych
    śmieci. Nie ma motywacji do mniejszego generowania śmieci.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2012-12-07 11:17:45
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Na ale znasz juz stawki, ze wiesz, ze drozej?

    Radni dziś ustalają najniższe z możliwych stawek po czym tryumfalnie pozują
    do zdjęć w lokalnej prasie.
    Te uchwalane dziś stawki nie muszą być tymi, które będą obowiązywać.
    IMO wręcz w większości przypadków nie będą!

    Skąd dziś wiadomo ile zażyczy sobie firma, która wygra przetarg?
    Co jeśli będzie chciała więcej niż ustalone przez gminę stawki?
    U mnie w gminie ustalono opłatę od ilości osób, na podstawie *deklaracji*
    (sic!)
    Jak przyjdzie co do czego to się okaże, że deklarowana ilość mieszkańców w
    gminie jest o wiele mniejsza niż zakładano przy ustalaniu stawek.

    To wszystko stoi na głowie!
    Socjalizm w pełniej krasie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2012-12-07 11:22:03
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Oni chca tylko kasy i nic wiecej. To nie chodzi o zaden porzadek, czy nie
    >wywozenie smieci do lasu. Nie ma to jak kogos udupic przymusowymi oplatami,
    >pretekst nie ma znaczenia.

    Ja dzwoniłem do MPO. Na razie mam jeszcze pół roku spokoju i normalnie będę
    płacił za to co faktycznie "wyprodukowałem".

    Ale już czytam że w Toruniu włodarze już myślą i chcą zrobić wprowadzić
    stawkę od osoby ...
    Wymyślili że będzie to 12,5zł od osoby która segreguje śmieci i 25zł od
    osoby która nie segreguje , więc tak naprawdę ludzie na "osiedlach" z około
    8zł od osoby zapłacą około 25zł od osoby. Po prostu rewelacja. Podwyżka
    ponad 300% ...

    Ale już czytam że trzeba będzie zatrudnić więcej urzędników bo ktoś to musi
    robić ...
    Oczywiście żadnemu urzędnikowi nie wolno dołożyć pracy , bo jeszcze się
    biedaczysko napracuje ...

    I już wiadomo na co pójdą nasze pieniądze , na nowe posadki ...

    To co wymyślił rząd to zwykły skok na kasę ludzi. Szkoda że Polacy to nie
    np. Egipcjanie że jak im się nie podoba sytuacja to wychodzą na ulice ...
    Jakby rząd zobaczył że na ulice wyszły setki tysięcy ludzi to szybko by
    zmienił ustawę :)

    A u nas ? Jakieś "akcje" na FB , komentarze z których delikatnie mówiąc
    gówno wynika i rząd ma to głęboko w ...

    Są sposoby aby zrobić to sprawiedliwie i prostu , ale oczywiście włodarze o
    tym nie myślą , bo jeszcze okazało by się że nie ma potrzby zatrudnić nowych
    urzędników i mogło by być taniej ...

    Zrobić worki 60L , 120L i sprzedawać je z naliczoną od razu opłatą
    "wywozową". Firma raz w tygodniu takie worki by odbierała i kto więcej
    zużywa więcej by płacił.

    Tak naprawdę jedne gospodarstwo w których mieszkają 4 osoby może zużywać
    zupełnie inna ilość śmieci niż inne gospodarstwo też z 4 osobami ...
    Wystarczy że większość tych osób większość czasu jest poza domem i stołuje
    się poza domem ...

    Ale widać to co wie prawie każdy trochę nawet rozgarnięty człowiek nie
    wiedzą włodarze ...

    Zamiast bawić się w jakieś "przepisy sieciowe" robić kontrole domów i tym co
    nie mają podpisanych umów na wywóz śmieci przywalać duuuże kary , bo czesto
    jest tak że są domy które nie mają podpisanych umów na wywóz śmieci i to
    właśnie CI ludzie zaśmiecają potem lasy ...