  • 1. Data: 2009-11-13 11:10:08
    Temat: Ocieplenie scian w piwnicy
    Od: " Janusz" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Mam problem ze ścianami w klatce schodowej przy zejściu do piwnicy. Jako, że
    klatka nie ma zamknięcia, jest w niej ciepło, ale ściany są zimne od gruntu i
    dochodzi do kondensacji (i dalej grzybek itp.). Mur piwnic jest z kamienia
    (lata 60-te), otynkowany. Z obserwacji wynika, że nie jest problemem woda, czy
    wilgoć z zewnątrz (teren piaszczysty, brak wilgoci w pozostałej części piwnicy
    "zimnej"). Wiem, że optymalne byłoby ocieplenie od zewnątrz, ale raczej trudne
    do zrealizowania. Czy można ocieplić od środka- wymyśliłem sobie szczelne
    naklejenie 2 cm twardego styropianu, potem siatka, klej, tynk. Jakie mogą być
    wady takiego rozwiązania? Co będzie się dziać pod styropianem - czy też nie
    przejmować się tym na zapas?

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2009-11-13 11:58:09
    Temat: Re: Ocieplenie scian w piwnicy
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Proponujesz wzorcowe rozwiązanie dla hodowli grzyba.
    Pomyśl raczej o oddzieleniu klatki od piwnicy. Mój sąsiad zrobił to montując
    drzwi plus do tego lekka konstrukcja zasłaniająca "trójkąty" pod schodami.
    Zbyt wygodne to nie jest przy schodzeniu do piwnicy, bo są dodatkowe drzwi,
    ale wygląda nieźle i jest cieplej.
    Nie jest to może
    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-13 15:49:19
    Od: " Janusz" <a...@W...gazeta.pl>

    JS <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Zbyt wygodne to nie jest przy schodzeniu do piwnicy, bo są dodatkowe drzwi,

    kurcze, właśnie tych drzwi chciałem uniknąć :( ale chyba inaczej nie da rady
    (może nie wygoda, ale fajnie mam zrobioną klatkę schodową i trochę mi to
    namiesza...).

    Dzięki za opinię
    Pozdr.
    Janusz

  • 4. Data: 2009-11-14 17:43:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Może odkopanie budunku i od zewnątrz ocieplenie
    osuszenie murów, zastosowanie osuszacza, ale uwazaj bo jest pelno
    slabej jakosci plynów

  • 5. Data: 2009-11-14 22:00:36
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Twoja propozycja jest fatalna niestety.
    Proponuję spróbować (o ile jest taka możliwość) rozkopać na szer minimum 120
    cm grunt (po zewn. stronie zimnej ściany piwnicy) do głębokości 30 cm.
    Ułożyć na tej szerokości na płasko styropian gr 10 cm i zasypać. To też
    powinno zabezpieczyć przed przemarzaniem.
    pzdr. Adam