  • 11. Data: 2018-12-02 21:57:25
    Temat: Re: Ogrzewanie PC PW
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 19:41, Lisciasty pisze:
    > Przyzwoicie :]
    > Jaka to pompa?

    Kiedyś pisałem - chińczyk. Ja mam splita w wersji 11kW -
    http://www.amitime.com/product_show.aspx?id=497

    > Monitoruję sąsiada, który ma chatkę 100m2, grzeje gazem. Ciekaw jestem
    > czy w takiej chacie miałaby sens pompa PW.

    Skoro już ma wszystko co potrzebne do grzania gazem, to z pewnością nie
    opłaca się teraz tego wyrzucać i zmieniać. Ale gdyby gaz bardzo
    poszybował, a piec się zepsuł to czemu by nie jakieś 6kW. Ja gdybym miał
    gaz przy działce, to szczerze teraz nie miałbym pompy i nadal bym o nich
    nic nie wiedział. A nie chciałem mieć grzania do którego trzeba coś
    dosypywać. Także takie szczęście w nieszczęściu ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2018-12-02 22:07:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A jak w takiej instalacji
    > załatwiany jest temat legionelozy? (a może w ogóle nie ma żadnego bufora
    > ciepłej wody i grzanie jest zawsze on-demand?)

    Ja mam zasobnik 257L netto i na początku dwa razy co tydzień się w to
    pobawiłem. Potem podpytałem znajomych i od 5 miesięcy dałem sobie
    spokój. Póki co nikt nie zachorował, woda nie śmierdzi. Nastawiłem się,
    że póki te 300L wody dziennie się zużywa, to nie ma takiej potrzeby.
    Jeżeli pojedziemy na wakacje, to przegrzeję po powrocie.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2018-12-02 22:36:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Za listopad, 2+1 CWU, 130m2 grzanej, ~22-22,5C wyszło 160zł bez pompy
    > obiegowej.
    Jaki rejon Polski?
    Bo porównując do mojego to tak sobie, ja grzeję 200m2, 2+2 CO i CWU i
    gotowanie
    mam za gaz 275zł od 28.09 do 21.11 na zwykłym piecu z zamkniętą komorą.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2018-12-02 22:41:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-02 o 21:49, Lisciasty pisze:

    > U nich jest chyba jakiś tyci baniaczek w kotle, grzanie ciepłej wody
    > w locie, zapas pewnie na kilka sekund lania wody.

    Jak jest dobrze zrobiona to się nic nie popuszcza, uszczelki są
    elastyczne i te minimalne
    zmiany cieplne kompensują, gwinty także się nic nie dzieje, ja robiłem
    swoją sam (ale jestem hydraulikiem z zawodu) i nic się nie działo
    oprócz jednej złączki na peksie przy rozdzielaczu którą po prostu
    zapomniałem dokręcić
    i zaczeła cieknąć jak się instalacja nagrzała, ale lekkie dokręcenie
    wystarczyło.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2018-12-03 09:04:11
    Od: l...@g...com

    Nic się nie może luzować. Jak luźne to "insztalator" zapomniał dokręcić. Jeśli chodzi
    o koszt ogrzewania za listopada to piękny wynik, opędzisz sezon za maksimum 1000
    złotych.

  • 16. Data: 2018-12-03 10:13:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 09:04:12 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > Nic się nie może luzować. Jak luźne to "insztalator" zapomniał dokręcić. Jeśli
    chodzi o koszt ogrzewania za listopada to piękny wynik, opędzisz sezon za maksimum
    1000 złotych.

    Nie popadajmy w taki zachwyt ;) 160 pln w ciepłym listopadzie przy pompie
    powietrznej oznacza bliżej 2,5k w sezonie. Mnie przy gruntówce wyszło
    170 pln ale już w styczniu i lutym jak przymrozi to może wyjść po 400 pln,
    a przy powietrznej więcej. W tysiaku niestety nie zmieści się na pewno :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2018-12-03 10:40:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 10:13:09 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Nie popadajmy w taki zachwyt ;) 160 pln w ciepłym listopadzie przy pompie
    > powietrznej oznacza bliżej 2,5k w sezonie.

    Niekoniecznie tak musi być. Mokry i wietrzny listopad z temperaturami
    przy zerze może być dużo gorszy niż bezwietrzny mróz.
    Zdziwię się, jeżeli ta chata 130m2 łyknie więcej niż 1500 za CO na tej pompie.

    L.

  • 18. Data: 2018-12-03 20:23:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 22:36, Janusz pisze:
    > Jaki rejon Polski?

    Łódzkie, na zachód pod Łodzią.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2018-12-03 20:44:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 10:13, Adam Sz. pisze:
    > Mnie przy gruntówce wyszło
    > 170 pln ale już w styczniu i lutym jak przymrozi to może wyjść po 400 pln,
    > a przy powietrznej więcej. W tysiaku niestety nie zmieści się na pewno:)

    Adam, jak wyjdzie 1500zł to ja będę cały w skowronkach. Bo kupując,
    martwiłem się czy 2500zł wyjdzie za średnią zimę :-)

    Na razie dość mocno przekonuje się, że można było brać jakąś mniejszą
    9kW, a może i jeszcze mniejszą. Jak było z piątku na sobotę -10C w nocy
    i -17C odczuwalna, to sprężarka chodziła w okolicy 47Hz (z zakresu
    43-85Hz) utrzymując 29C w rurkach. Odbija się to oczywiście przy
    wyższych temperaturach, gdzie przy +5C nie jest w stanie chodzić
    non-stop z małą deltą.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-12-03 22:08:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Łódzkie, na zachód pod Łodzią.
    A ja południe, góry Bielsko-B ale wysoko tzn w stosunku do centrum, na
    wypizdowie.

    --
    Pozdr
    Janusz