  • 11. Data: 2019-04-24 22:59:53
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik l...@g...com ...

    > Mialem identyczną sytuację. Po dociepleniu chałupki, montaźu,
    > solarów, kondensacyjnego MCR Dietricha rachunki caloroczne za gaz (
    > gotowanie, co, cwu) nie przekraczają 2000 zl. Dwie, trzy osoby,
    > temperatura 20 stopni. Na kotle ustawione 35 stopni. Instalacja
    > stara, grzejniki żeliwne.

    Dziekuje wszystkim za podpowiedzi.
    Widze ze pierwsze co to musimy sie dowiedziec ile bedzie kosztowało
    gruntowne ocieplenie a potem zastanawiac sie na co starczy jeżeli chodzi
    o sam system ogrzewania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 12. Data: 2019-04-24 22:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Jak ktoś jest zmęczony węglem to żadna pociecha. Mój teściu,
    > zatwardziały węglarz, przeszedł w końcu na gaz, a nie wydawało się
    > że odpuści. Ale to naprawdę wymaga wysiłku, zwłaszcza dla starszej
    > osoby taki etat palacza.

    Ano własnie.
    Niby moj ojciec jeszcze daje rade ale latka leca a palenie weglem
    dotychczas wymuszała ekonomia a nie upodobanie do brudnych rąk :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 13. Data: 2019-04-25 00:11:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 22:59:55 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Ano własnie.
    > Niby moj ojciec jeszcze daje rade ale latka leca a palenie weglem
    > dotychczas wymuszała ekonomia a nie upodobanie do brudnych rąk :)))

    Przy dzisiejszych cenach węgla to jak się policzy to węglem
    wychodzi niewiele taniej jak gazem. Ciężko w to uwierzyć na pierwszy rzut
    oka ale tak jest.

    L.

  • 14. Data: 2019-04-25 06:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Przy dzisiejszych cenach węgla to jak się policzy to węglem
    > wychodzi niewiele taniej jak gazem. Ciężko w to uwierzyć na pierwszy
    > rzut oka ale tak jest.

    To troche kwestia uzytych technologii. rodzice palili gazem ale mieli
    jais stary, mało wydajny piec. Kiedy cena gazu podskoczyła (a moze po
    prostu wegiel był tani...) iles lat temu, to przetestowali ze palenie
    gazem vs weglem = 3:1.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 15. Data: 2019-04-25 08:32:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 17:44:45 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Jakimi alternatywami powinni się zainteresować? W która strone pójsc?
    Tu podobny problem byl dyskutowany- poczytaj
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.mis
    c.budowanie/Vrkm0voF5I4
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.mis
    c.budowanie/iBeAlYYigDo%5B1-25%5D

  • 16. Data: 2019-04-25 08:54:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Apr 2019 11:52:14 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Ale to naprawdę wymaga wysiłku, zwłaszcza dla starszej osoby taki etat palacza.

    Moi rodzice też zwątpili, po 3 latach palenia w kominku jako jedynym źródle
    ciepła w domu. Gazu (ale także instalacji CO w domu) nie było więc dali mi
    się namówić na multisplita. No i grzeją taniej niż drewnem, a palcem nie
    kiwają. Kominka w tym sezonie nie odpalili ANI RAZU.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2019-04-25 09:13:39
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

    a okna?

    Ja bym w tym roku zrobił ocieplenie i zobaczył w zimie co się wydarzy.

  • 18. Data: 2019-04-25 09:42:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    25 Apr 2019 04:59:53 GMT, Budzik

> [...]
    > jais stary, mało wydajny piec. Kiedy cena gazu podskoczyła (a moze po
    > prostu wegiel był tani...) iles lat temu, to przetestowali ze palenie

    Obecnie jeśli cena tony węgla >800zł a sprawność śmieciucha <60% (a jeśli
    opalany zasypowo to więcej jak 50% nie będzie) to wychodzi ponad 0.30zł/kWh
    -- czyli gazem wchodzi taniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2019-04-25 10:55:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 24.04.2019 o 20:59, Budzik pisze:
    > To rzeczywiscie kwota ktora obecnie wydaje sie na wegiel jest podobna a
    > wygode trudno porównywac.
    > A teraz przepraszam za głupie pytanie ale:
    > - zasobnik cwu to mowisz o zasobniku pod wode uzytkowa?
    > - modulacja?

    Zawsze mówię, że nie rozumiem twierdzeń, że na gazie jest drogo.
    Zwłaszcza biorąc pod uwagę dużo wyższy komfort i brak konieczności
    posiadania kotłowni sensu stricte względem opalania węglem.
    Zasobnik CWU - tak, to zasobnik na wodę użytkową. Ten kocioł, o którym
    wspomniałem jest jednofunkcyjny, dlatego ciepłą wodę do mycia grzejemy
    sobie w zasobniku.
    Modulacja - bardzo pożyteczna funkcja kotła pozwalająca mu przy małych
    potrzebach na grzanie mniejszą mocą niż jego maksymalna. Redukuje to
    zjawisko tzw. taktowania kotła czyli włączania się z maksymalną mocą na
    chwilę, po czym wyłączania się i tak w kółko. Dzięki modulacji kocioł
    może załączyć się raz na dłużej i tylko delikatnie dogrzewać np. z mocą
    3 kW zamiast 14 kW. Jest to zdrowsze dla kotła i oszczędniejsze.

    > u nas tylko kaloryfery.
    > Ma to jakies wieksze znaczenie przy porownywaniu ewentualnych kosztów?

    Trudno mi powiedzieć. Tutaj teorie zwykle są różne czy podłogówka
    faktycznie wpływa na oszczędności czy nie. W przypadku kaloryferów i
    grzania niskotemperaturowego trzeba by jedynie zobaczyć/policzyć czy
    będą one wystarczającej wielkości, żeby nagrzać pomieszczenie.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 20. Data: 2019-04-25 10:56:25
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 24.04.2019 o 19:30, Lisciasty pisze:

    > Na ocieplenie ile pójdzie? Czy nie wiadomo?
    > Ja bym policzył tą chatę (już uwzględniając ocieplenie) i wrzucił
    > powietrzną pompę ciepła. Opędzi się grzanie i chłodzenie od razu.

    Też nie jest to głupie rozwiązanie, ale faktycznie dom musiałby być
    naprawdę dobrze ocieplony.

    Pzdr

    --
    /__/_* /