  • 11. Data: 2018-03-17 22:48:02
    Temat: Re: PC i sterownik pokojowy czy pogodowy
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-17 o 18:21, Lisciasty pisze:

    > Temperatura w chałupie waha się od 20 do 21 stopni C. Jak dla mnie
    > jest to wystarczająco optymalne :>
    I na tym zostańmy :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2018-03-18 01:49:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 17 marca 2018 09:50:24 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > który sterownik bardzie się nadaje do podłogówki z PC i dlaczego?

    Pokojowy: większe wahania temperatury, lepsza "optymalizacja" przy działaniu
    w dwóch taryfach

    Pogodowy: większy komfort, konieczność instalacji bufora żeby w ogóle taki
    sterownik poprawnie mógł działac (chyba, że masz pompę inwerterową),
    znacznie gorsze wykorzystanie dwóch taryf.

    Ogólnie jakbym ja teraz sobie instalował od początku PC - to brałbym
    sterownik pokojowy - na każdą kondygnację oddzielny. Minimalnie gorszy
    komfort ale znacznie prostsze sterowanie i dużo prostsza i tańsza
    instalacja.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2018-03-18 21:24:07
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > I na tym zostańmy :)

    Ależ Panowie, mam wszędzie pokojowe i działają bez zarzutu pomimo tego,
    że nie chciało mi się zabetownować w posadzce czujników do nich.
    Może jak ktoś wymaga bardzo stabilnej temperatury, to musi dodatkowy
    czujnik wykorzystać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2018-03-18 21:27:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > sterownik pokojowy - na każdą kondygnację oddzielny. Minimalnie gorszy
    > komfort ale znacznie prostsze sterowanie i dużo prostsza i tańsza

    A dlaczego nie do każdego pokoju oddzielny? Są takie, że potrafią wykryć
    wietrzenie pokoju i nie świrują w takich przypadkach. Bywa, że mają
    harmonogramy, czego chcieć więcej?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2018-03-18 21:52:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 marca 2018 21:27:13 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:

    > A dlaczego nie do każdego pokoju oddzielny? Są takie, że potrafią wykryć
    > wietrzenie pokoju i nie świrują w takich przypadkach. Bywa, że mają
    > harmonogramy, czego chcieć więcej?

    Bo to przerost formy nad treścią - a w przypadku PC - zbyt częste
    włączanie / wyłączanie sprężarki (w praktyce totalnie losowo by to
    działało), a to *bardzo* obniża jej żywotność :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2018-03-18 22:04:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 21:24, Irek.N. pisze:

> [...]
    > że nie chciało mi się zabetownować w posadzce czujników do nich.
    > Może jak ktoś wymaga bardzo stabilnej temperatury, to musi dodatkowy

    Chciałbyś regulować temperaturę posadzki a nie w pomieszczeniu?

  • 17. Data: 2018-03-18 22:28:07
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Chciałbyś regulować temperaturę posadzki a nie w pomieszczeniu?

    Nie mam pojęcia jaki jest algorytm sterowania w regulatorze, ale jest
    czujnik temperatury powietrza oraz posadzki. Można skorzystać z obu,
    można z jednego, jest wybór.
    Nie zdziwił bym się, gdyby był jakiś adaptacyjny algorytm w środku,
    inaczej podłogowy był by przecież bez sensu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2018-03-18 22:30:08
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Bo to przerost formy nad treścią - a w przypadku PC - zbyt częste
    > włączanie / wyłączanie sprężarki (w praktyce totalnie losowo by to
    > działało), a to *bardzo* obniża jej żywotność :)

    Całkiem możliwe. Pamiętam, że każda z firm oferujących mi PC z definicji
    dokładała 2 zbiorniki po 500 litrów, jeden przed, drugi po. Pewnie
    właśnie z tej przyczyny.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 19. Data: 2018-03-19 11:54:32
    Temat: Re: C i sterownik pokojowy czy pogodowy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 21:52, Adam Sz. pisze:
    > Bo to przerost formy nad treścią - a w przypadku PC - zbyt częste
    > włączanie / wyłączanie sprężarki (w praktyce totalnie losowo by to
    > działało), a to*bardzo* obniża jej żywotność:)

    Dopiero co pisałeś, że PC gruntowa to ma gwarantowane 100tys załączeń. A
    to daje 20 załączeń/dzień przez 30 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-03-19 12:08:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 17.03.2018 o 09:50, uciu pisze:
    > który sterownik bardzie się nadaje do podłogówki z PC i dlaczego?
    Wybacz Uciu, ale to wygląda jak targ przekupek. A Twój wybór zostanie
    dokonany na podstawie tego, kto głośniej będzie krzyczał.

    Zamiast pisać frazesy "lepsza optymalizacja", "mniejsze/większe wahania
    temperatury", "będziesz musiał zrobić dokotorat"... to ktoś w ogóle wie
    co wchodzi w skład obu sterowników? Czytaliście instrukcje obsługi
    użytkownika? Zazwyczaj jest tam napisane co jak działa i na jakiej zasadzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz