  • 21. Data: 2020-10-27 23:56:47
    Temat: Re: Panele FV dawno nie było
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Oct 2020 20:48:16 +0100, Myjk napisał(a):

    > Tue, 27 Oct 2020 06:23:26 -0700 (PDT), budynPL

    > Paczemu w poziomie?
    >
    > Ja dzisiaj z drona się ofotkowałem :P
    > https://zapodaj.net/images/6a143a5edebab.jpg

    Jak byś dołożył od północy byłoby ładnie symetrycznie.
    --
    Kadar

  • 22. Data: 2020-10-28 09:39:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Oct 2020 06:23:26 -0700 (PDT), budynPL
    <b...@g...com> wrote:
    > Tak to wyszło https://zapodaj.net/8c79bd219cff4.png.html

    Na płask?
    Solar freakin' Roadways!

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-10-28 09:40:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Oct 2020 21:01:08 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > jakąś, nie idzie dalej. 16 Ohm musi więc wystarczyć. Znalazłem też
    > klepiący
    > PE w kuchni, ale dlaczego klepie to jeszcze nie wiem. :>

    Co to znaczy klepiący?

    --
    Marek

  • 24. Data: 2020-10-28 09:41:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Oct 2020 13:30:06 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Ja mam poddasze nieużytkowe o gabarytach małego domku jednorodzin
    > nego :P

    Też wg projektu niedostępne?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2020-10-28 11:25:17
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 28 października 2020 o 09:39:07 UTC+1 Marek napisał(a):
    > Na płask?

    noooo, nie mam innego dachu

    b.

  • 26. Data: 2020-10-28 11:57:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Oct 2020 03:25:17 -0700 (PDT), budynPL
    <b...@g...com> wrote:
    > noooo, nie mam innego dachu

    No ale przecież mogłeś je ustawić pod odpowiednim kątem.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2020-10-28 12:01:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > No ale przecież mogłeś je ustawić pod odpowiednim kątem.

    Ten jest odpowiedni.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2020-10-28 12:18:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2020 11:57:36 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > No ale przecież mogłeś je ustawić pod odpowiednim kątem.
    Pod odpowiednim na która godzinę?
    A dokładniej na który miesiąc i dzień?

  • 29. Data: 2020-10-28 12:43:00
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 28 października 2020 o 12:01:31 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ten jest odpowiedni.

    otóż to - próba kombinowania z pochylaniem skończyłaby się mocnym skomplikowaniem
    układu
    który byłby podatny (bardziej niż jest) na wiatr, bylby droższy a i nie dałby więcej
    energii (tak pi razy oko)

    b.

  • 30. Data: 2020-10-28 13:56:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    budynPL napisał:

    > otóż to - próba kombinowania z pochylaniem skończyłaby się mocnym
    > skomplikowaniem układu który byłby podatny (bardziej niż jest) na
    > wiatr, bylby droższy a i nie dałby więcej energii (tak pi razy oko)

    Nawet nie pi razy oko, tylko po prostu nie da więcej energii. Zasada
    jest taka -- dysponując określoną powierzchnią, najwięcej *energii*
    uzyskamy pokrywając ją płaską powierzchnią czynną. Praw fizyki pan
    nie zmienisz. Można uzyskać wzrost *mocy* o określonej porze dnia
    lub roku -- ale kosztem całościowej energii. Można optymalizować
    materiałochłonność, czyli użyć nieco mniej paneli (kiedyś drogich)
    i uzyskać nieco mniej energii. Jeśli optymalizacja będzie poprawna,
    to pierwsze "nieco" będzie większe od drugiego (przeważnie ludzie
    kombinują tak, że wychodzi im odwrotnie).

    --
    Jarek