  • 81. Data: 2020-11-23 15:40:41
    Temat: Re: Panele FV dawno nie było
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 15:26, Kris pisze:

    > No niestety realnie tak to wychodzi
    > I przez 10lat jesteś związany kredytem i ryzykiem z tym związanym, Jak cos się
    stanie to windykacja itp
    > A jak nie zapłacisz rachunku do energa czy innego tourona to co najwyżej licznik
    przedpłatowy Tobie założą i zaległość w w ratach podczas doładowywania ściągną.
    > Więc wole płacić 200zł co miesiąc do Energa niz 200zł przez 10 lat bankowi za fv.
    > Ps
    > Najlepszy był jeden naganiacz: mówię mu że mam małe zużycie wiec panele z 10 lat mi
    się zwracać będą. On do mnie- przecież może Pan zwiększyć zużycie energii i będzie
    szybszy zwrot;)

    Ja kredytu się aż tak nie boję, natomiast niby tylko 4%, ale przez tyle
    lat robi po prostu kwotę dosyć sporą dodatkową, która się w sporo
    dodatkowych miesięcy zwrotu zmienia.
    Osobna bajka, że to pewnie ostatecznie z tym zwrotem wyszłoby realnie
    lepiej niż tu liczymy, bo nie wierzę w to, że przez te 10 lat prąd nie
    zdrożeje... A każda podwyżka cen prądu, to więcej w kieszeni Ci zostaje.
    Z tym zwiększaniem zużycia... no wiadomo, że to co naganiacz mówi to tak
    nie do końca ;) Ale fakt jest, że ja już ma 2 tematy, gdzie dużo luźniej
    bym podszedł do kwestii zużycia prądu, gdybym wiedział, że będę miał
    zaraz "własny" prąd i bardzo by mi to ułatwiło rozważania i
    kombinowanie, żeby to zużycie ograniczyć :D Po prostu bym tego nie
    ograniczał zanadto ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 82. Data: 2020-11-23 15:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kżyho k...@c...pl ...

> [...]
    > 10-12 lat lekko :/
    > Bo ja mam bardzo podobne zapotrzebowania jak u Ciebie i w podobne

    Trzeba zrobić pierwsza instalację za 5kpln, wziac dotację i czekać na
    kolejne dotacje ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 83. Data: 2020-11-23 16:02:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 14:49:27 UTC+1 Kżyho napisał(a):
> [...]
    > siłach i ryzykować jakichś pożarów i innych tez nie chcę), to przy
    > zakupie na kredyt tego i robiąc z jakąś firmą wychodzi, że te 10-12 lat

    Jak się liczy chleb po 30 zł/kg to wychodzi, że lepiej jeść kiełbasę :]

    L.

  • 84. Data: 2020-11-23 16:02:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 15:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kżyho k...@c...pl ...

    > Trzeba zrobić pierwsza instalację za 5kpln, wziac dotację i czekać na
    > kolejne dotacje ;-DDD

    Można by za 10 (5 dotacji + odpis z podatku) i wyszłoby dorzucenie tylko
    ciut kasy z własnej kieszeni. Tylko co ja za 10 tysi kupię? 2 kWp?
    pewnie jak dobrze pójdzie, bo przecież robocizna w tym się musi zmieścić
    też...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 85. Data: 2020-11-23 16:04:37
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 16:02, Lisciasty pisze:

    > Jak się liczy chleb po 30 zł/kg to wychodzi, że lepiej jeść kiełbasę :]

    No ale pokaż mi proszę gdzie można zrobić to o wiele taniej przy
    założeniu, że robi mi to firma, a nie że kupuję sobie sam wszystkie
    klocki i samemu składam?
    Może źle szukam, ale póki co nie znalazłem jakichś ofert firm, które
    byłyby drastycznie tańsze od tych wyliczeń, które były tu przedstawione.
    A i też nie chciałbym, żeby to po "januszowemu" było zrobione, a takie
    jest ryzyko przy bardzo tanich ofertach...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 86. Data: 2020-11-23 16:40:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 16:04:40 UTC+1 Kżyho napisał(a):
    > No ale pokaż mi proszę gdzie można zrobić to o wiele taniej przy
    > założeniu, że robi mi to firma, a nie że kupuję sobie sam wszystkie
    > klocki i samemu składam?

    Trudno NIE znaleźć firmy która zrobi za mniej niż 6500 zł/kWp, kolumbus to patologia
    ;)

    > Może źle szukam, ale póki co nie znalazłem jakichś ofert firm, które
    > byłyby drastycznie tańsze od tych wyliczeń, które były tu przedstawione.

    A masz jakieś wyceny? Czy dzwoniłeś i pytałeś "po ile za kilo? :]

    > A i też nie chciałbym, żeby to po "januszowemu" było zrobione, a takie
    > jest ryzyko przy bardzo tanich ofertach...

    Za 28 tys. 6kW da się zrobić bardzo przyzwoicie bez partaczenia i na dobrym sprzęcie.

    L.

  • 87. Data: 2020-11-23 17:44:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kżyho k...@c...pl ...

> [...]
    > tylko ciut kasy z własnej kieszeni. Tylko co ja za 10 tysi kupię?
    > 2 kWp? pewnie jak dobrze pójdzie, bo przecież robocizna w tym się

    No nie wiem czy ktos zrobi ci za dyszke 2kwp ale dokładnie tak.
    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale gdyby potem pojawiła się kolejna
    dotacja to dołozenie kolejnej czesci instalacji bedzie juz tansze.
    Mam racje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 88. Data: 2020-11-24 02:19:25
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 16:40, Lisciasty pisze:

    > Trudno NIE znaleźć firmy która zrobi za mniej niż 6500 zł/kWp, kolumbus to
    patologia ;)

    A ja akurat nie o Kolumbusie.

    > A masz jakieś wyceny? Czy dzwoniłeś i pytałeś "po ile za kilo? :]

    Miałem np. z Brewy. 25-35 tys. było (3 warianty). Ale też i wariant 4,1,
    4,6 i 4,9 czy jakoś tak kWp tylko. Do tego to było w stylu "wariant
    tani, średni i super wypas".
    Fakt, że to było z końcówki zeszłego roku chyba. Mam dom typu klocek,
    stropodach "płaski" (czytaj lekki spadek w stronę północno wschodnią)

    > Za 28 tys. 6kW da się zrobić bardzo przyzwoicie bez partaczenia i na dobrym
    sprzęcie.

    Robisz? W Poznaniu? 28 to nadal trochę jest, ale już na pewno lepiej niż
    przykładowa wycena wyżej przy dużo niższych kWp.
    Inna sprawa, że trochę wciąż nie jestem przekonany do chińskich paneli,
    ale chyba nic mi innego nie zostało, jak pójść za tłumem, bo na
    sensowniejsze, że o LG nie wspomnę, to mnie stać raczej nie będzie tym
    bardziej.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 89. Data: 2020-11-24 07:50:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    wtorek, 24 listopada 2020 o 02:19:28 UTC+1 Kżyho napisał(a):
    > A ja akurat nie o Kolumbusie.

    Nieważne czy kolumbus, foton czy inny tam mlsystem, objaw ten sam ;P

    > Fakt, że to było z końcówki zeszłego roku chyba. Mam dom typu klocek,
    > stropodach "płaski" (czytaj lekki spadek w stronę północno wschodnią)

    A co tam na dachu? Beton i papa? Czy na betonie styropapa lub inny
    wynalazek?

    > Robisz? W Poznaniu? 28 to nadal trochę jest, ale już na pewno lepiej niż
    > przykładowa wycena wyżej przy dużo niższych kWp.

    Z Leszna daleko nie ma, można przyjechać pomacać dach, pogadać o d. Maryni :]

> [...]
    > ale chyba nic mi innego nie zostało, jak pójść za tłumem, bo na
    > sensowniejsze, że o LG nie wspomnę, to mnie stać raczej nie będzie tym

    Robimy na germańszczyźnie. Natomiast chińszczyznę, tajlandszczyznę, polszczyznę
    i inne szczyzny mam u siebie prywatnie testowo na dachu i póki co wszystko
    hula bez problemów ;P
    LG może i ładne ale ja nie potrafię znaleźć uzasadnienia na wydanie 2x większej
    kasy za moduły, mimo że jestem trochę gadżeciarzem ;)

    L.

  • 90. Data: 2020-11-24 15:53:15
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 24.11.2020 o 07:50, Lisciasty pisze:

    > A co tam na dachu? Beton i papa? Czy na betonie styropapa lub inny
    > wynalazek?

    W sumie to może w takim razie nie stropodach tylko po prostu "płaski"?
    Belki drewniane, deski, papa. Pod tym przestrzeń wentylowana, potem już
    jako strop/sufit piętra płyty kanałowe.

    > Z Leszna daleko nie ma, można przyjechać pomacać dach, pogadać o d. Maryni :]

    Z Leszna, to Ty do mnie będziesz miał teraz ze 20 minut ledwie pewnie.
    Mieszkam na obrzeżach Poznania w pobliżu "S11" od Twojej stron :)
    To może nawet pogadamy, jak już będę bliżej kombinowania z tym.
    A możesz mi (np. na priv) podesłać namiary na siebie/firmę, kto Ty to
    właściwie jesteś? ;)

> [...]
    > LG może i ładne ale ja nie potrafię znaleźć uzasadnienia na wydanie 2x większej
    > kasy za moduły, mimo że jestem trochę gadżeciarzem ;)

    No wydajności chyba jednak mają lepsze, spadek po latach mniejszy i
    gwarancję x2 względem chińczyków. Ale fakt, za darmo to nie jest...

    Pzdr
    --
    /__/_* /