  • 71. Data: 2020-11-04 21:41:28
    Temat: Re: Panele FV dawno nie było
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-11-04 o 21:11, Myjk pisze:
    > Wed, 4 Nov 2020 19:33:32 +0100, Marcin N

    > Przecież chodzi o bezpieczniki, falownik i uziom,
    > ew. kable pod panelami, a nie Ciebie, czy też
    > gdzie mieszkasz. ;P

    Wszystko zgodnie ze sztuką. Skrzynka bezpiecznikowa - dedykowany
    gotowiec, falownik ma po 50 cm odstępu dookoła, pod nim na ścianie
    metalowa płytka 'w razie czego', kable w typowych korytkach.

    Po prostu jest taniej niż rok temu.

    --
    MN

  • 72. Data: 2020-11-05 11:09:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Nov 2020 21:41:28 +0100, Marcin N

> [...]
    > gotowiec, falownik ma po 50 cm odstępu dookoła, pod nim na ścianie
    > metalowa płytka 'w razie czego', kable w typowych korytkach.

    Kurczę, chciałem zobaczyć instalację w ramach samokształcenia, a Ty się
    doszukujesz w mojej prośbie... nie wiem czego. Ja wiem że można to zrobić
    taniej i wcale mnie ta Twoja cena jakoś szczególnie nie dziwi ani nie
    bulwersuje (że niby tanio to ujowo) -- sam sobie zmontowałem za 2400/kWp z
    falownikiem Froniusa ("kapkę" droższym niż GoodWe).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2020-11-05 15:44:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 października 2020 09:22:42 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ale zobaczymy co doradzi. Dam znać w przyszłym tygodniu.
    > A może ktoś z Was ostatnio przerabiał temat i może oferty które ponad rok > >temu
    otrzymywałem są już mocno nieaktualne bo staniało/podrożało?
    Do spotkania ostatecznie nie doszło
    Doradca z calumbusa zadzwonił i kilkanaście minut porozmawialiśmy telefonicznie
    Ze spotkania zrezygnował jak powiedziałem stanowczo ze nie interesuje mnie okres
    zwrotu dłuższy jak 5 lat.
    Podpytałem o ceny i powiedział ze zaczynają się u nich od 6500zł za kWp.
    To jakieś tańsze warianty, ale z najczęściej sprzedajądrozsze.
    W moim przypadku proponował 5kWp czyli 32,5tys zł
    Kredyt niby załatwiają na 4% oprocentowanie stałe, a skoro ja za prąd teraz płace
    200-250zł to porównywalna rata(250zł przyjmijmy) przy kredycie 32,5 tys zł wyszła by
    przy 170 miesiącach
    Przy kredycie 27,5tys zł(bo 5tys dopłaty można wyrwać) okres skraca się do 135
    miesięcy/ponad 11 lat(rata 250zł)
    Uwzględniając że jeszcze można 19%(?) podatku odzyskać to przyjmijmy kolejne 5 tys
    więc kredyt na 22,5tys. Rata 250zł wychodzi wtedy przy okresie 108miesiacy/9 lat
    To takie bardzo optymistyczne założenia bo i tak oprócz raty kredytu zostały by
    jakieś kilkudziesiaciozłotowe opłaty dla Energii zapewne.
    I zapewne te 5kWp nie zapewniło by mi 100% zapotrzebowanie.

    Wg faktur z 12 ostatnich miesięcy zużyłem 4291kW więc pewnie żeby w 100% energia była
    z dachu to musiałbym założyć 6-7kWp

    6kWp to 39000zł minus 5 tys dotacji minus 6400 do ew odzyskania z podatku to zostaje
    ok 28000zł
    Ratę dalej przyjmujmy 250zł wiec zwrot po 144 miesiącach- 12lat.

    No i raczej oczywiste jest że lepiej/bezpieczniej przez kolejnych 12 lat jest mieć
    umowę z Energą czy innym Tauronem i im co miesiąc płacić 200-250zł za energię niż
    kredyt z rata 250zł za panele na dachu

  • 74. Data: 2020-11-05 18:21:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-11-05 o 11:09, Myjk pisze:
> [...]
    > bulwersuje (że niby tanio to ujowo) -- sam sobie zmontowałem za 2400/kWp z
    > falownikiem Froniusa ("kapkę" droższym niż GoodWe).

    Dobra, to za dnia coś pstryknę i wrzucę. Ale w sumie zdjęcia będą jakich
    pełno w internecie.

    --
    MN

  • 75. Data: 2020-11-05 22:23:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2020 15:44:56 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Doradca z calumbusa zadzwonił i kilkanaście minut porozmawialiśmy telefonicznie
    > Ze spotkania zrezygnował jak powiedziałem stanowczo ze nie interesuje mnie okres >
    zwrotu dłuższy jak 5 lat.

    A mówiłem żebyś sobie herbatkę na nerwy zapodał. A tak widzisz jak się skończyło :P

    L.

  • 76. Data: 2020-11-06 20:18:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Nov 2020 18:21:05 +0100, Marcin N

    > Dobra, to za dnia coś pstryknę i wrzucę. Ale w sumie zdjęcia będą jakich
    > pełno w internecie.

    Dobrze zrobionych to jest właśnie raczej mało.
    Za to takich nie brakuje:
    https://zapodaj.net/images/45bfda0f03688.jpg

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 77. Data: 2020-11-07 09:25:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-11-06 o 20:18, Myjk pisze:
    > Thu, 5 Nov 2020 18:21:05 +0100, Marcin N

    > Dobrze zrobionych to jest właśnie raczej mało.
    > Za to takich nie brakuje:
    > https://zapodaj.net/images/45bfda0f03688.jpg

    Moje:
    https://www.dropbox.com/sh/kvdpw4gzlijhdq7/AABiOgVE8
    MVvNRtMLPUMbBk2a?dl=0

    Szpila uziomu wbita na prawie 6m.

    --
    MN

  • 78. Data: 2020-11-07 11:03:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 7 Nov 2020 09:25:51 +0100, Marcin N

    > Moje:
    > https://www.dropbox.com/sh/kvdpw4gzlijhdq7/AABiOgVE8
    MVvNRtMLPUMbBk2a?dl=0

    No i cacy. Z rzeczy które zrobiłbym inaczej, to podniesienie modułów wyżej,
    bo była taka możliwość na hakach, zakładając że dach nie jest krzywy --
    dałoby to nieco lepsze chłodzenie. Ale to raczej szczegół.

    > Szpila uziomu wbita na prawie 6m.

    U szwagra takie piachy że 12 metrów nie wystarczyło do zejścia do 10.
    To samo u mnie w obecnym domu, tylko stanęło na 8m i nie chce dalej iść.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 79. Data: 2020-11-23 14:49:25
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 05.11.2020 o 15:44, Kris pisze:
> [...]
    umowę z Energą czy innym Tauronem i im co miesiąc płacić 200-250zł za energię niż

    Czyli nie tylko mi z obliczeń wychodzi, że jakbym nie kombinował
    (zlecając to firmie, a nie samemu, bo tu nie do końca czuję się na
    siłach i ryzykować jakichś pożarów i innych tez nie chcę), to przy
    zakupie na kredyt tego i robiąc z jakąś firmą wychodzi, że te 10-12 lat
    lekko :/
    Bo ja mam bardzo podobne zapotrzebowania jak u Ciebie i w podobne kWp
    chciałem uderzać...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 80. Data: 2020-11-23 15:26:10
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > siłach i ryzykować jakichś pożarów i innych tez nie chcę), to przy
    > zakupie na kredyt tego i robiąc z jakąś firmą wychodzi, że te 10-12 lat
    No niestety realnie tak to wychodzi
    I przez 10lat jesteś związany kredytem i ryzykiem z tym związanym, Jak cos się stanie
    to windykacja itp
    A jak nie zapłacisz rachunku do energa czy innego tourona to co najwyżej licznik
    przedpłatowy Tobie założą i zaległość w w ratach podczas doładowywania ściągną.
    Więc wole płacić 200zł co miesiąc do Energa niz 200zł przez 10 lat bankowi za fv.
    Ps
    Najlepszy był jeden naganiacz: mówię mu że mam małe zużycie wiec panele z 10 lat mi
    się zwracać będą. On do mnie- przecież może Pan zwiększyć zużycie energii i będzie
    szybszy zwrot;)