  • 21. Data: 2018-10-17 19:47:37
    Temat: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 17.10.2018 o 17:10, Lisciasty pisze:

    > To sporo biorą, 5380 za kW. Jaki to rejon kraju?
    > I nadal nie wiadomo na jakim sprzęcie...

    > Ja bym poszukał tańszej oferty montażu i zobaczył, jak wyglądają warunki kredytu
    > gotówkowego 30 tys. na 10 lat, takiego branego w swoim banku. Bo według
    > mnie 30 tys. to max co warto dać za taką moc, montując firmą zewnętrzną.
    >
    > L.

    w maju tego roku płaciłem 4100/kw za instalację 5,6kwp na gotowo. brutto.
    później zmieniły się cła na panele, zniesiono cło karne, jak się
    rozejrzysz to znajdziesz poniżej 4kPLN za kwh

  • 22. Data: 2018-10-17 20:29:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 października 2018 14:23:32 UTC+2 użytkownik Cezary napisał:
    > Mam ten sam problem.
    > Instalacja - propozycja - Foton energy
    > 6,5Kw, 10 lat abonament - czyli spłata kredytu 450zł/m-c
    > Gwarancja 25 lat na wszystkie podzespoły.

    W pewnym uproszczeniu
    Wpłacaj te 450zł miesięcznie przez 10lat(120 miesięcy) na konto Energi czy od kogo
    tam prąd kupujesz. Będziesz miał za to prąd przez ok 14 lat

    > Obecnie rachunek za prąd 320zł miesięcznie.
    Czyli zużywasz jakieś 500kWh miesięcznie 6000kWh rocznie
    Teoretycznie tyle powinna "Twoja" instalacj fv rocznie wytworzyć ale na bieżąco tego
    nie zużyjesz, sam nie zmagazynujesz a za magzynowanie w Prosumencie np zapłacisz

    > Czy warto w to wchodzić?

    Moim zdaniem nie gdyż to że panele będziesz miał na dachu to nie znaczy że pokryją
    one Twoje zapotrzebowanie roczne na energię w 100%. Czyli oprócz 450zł "abonamentu"
    będziesz jeszcze płacił do Energii

  • 23. Data: 2018-10-17 20:38:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 października 2018 17:10:46 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > gotówkowego 30 tys. na 10 lat, takiego branego w swoim banku. Bo według
    > mnie 30 tys. to max co warto dać za taką moc, montując firmą zewnętrzną.

    Słowo klucz "czyste powietrze"
    Oprocentowanie to WIBOR 3M +70 punktów bazowych ale nie mniej niż 2% rocznie
    -okres spłaty pożyczki: do 15 lat
    -maks 30000zł
    -mak koszt instalacji za 1KWp 6000zł

  • 24. Data: 2018-10-17 22:28:30
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 17 Oct 2018 11:29:14 -0700 (PDT), Kris wrote:

    > W pewnym uproszczeniu
    > Wpłacaj te 450zł miesięcznie przez 10lat(120 miesięcy) na konto Energi czy od kogo
    tam prąd kupujesz. Będziesz miał za to prąd przez ok 14 lat

    No ok, ale po 10 latach spłaty już nie będzie nic płacił i będzie korzystał
    z tych paneli za "free", tak czy nie?

> [...]
    tego nie zużyjesz, sam nie zmagazynujesz a za magzynowanie w Prosumencie np zapłacisz

    Ale zaraz, to nie jest tak, że pompuje się nadmiar prądu w sieć i potem
    dostaje się 80% tego co się wpompowało?
    Czy może chodzi Ci o to, że w jego przypadku nie będzie nadmiaru i wszystko
    "przeje" od razu, bez zapasu?

    > Moim zdaniem nie gdyż to że panele będziesz miał na dachu to nie znaczy że pokryją
    one Twoje zapotrzebowanie roczne na energię w 100%. Czyli oprócz 450zł "abonamentu"
    będziesz jeszcze płacił do Energii

    W innym poście wcześniej napisał "mogę od drugiego roku dopłacać do
    rachunku 200zł czy 250zł ( czyli całość z prądem 500-550zł)" - czy nie o to
    mu chodziło?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 25. Data: 2018-10-17 23:05:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nigdy nie bedzie mial pradu darmo. Po dziesieciu latach jesli wykorzysta wszystko co
    wyprodukowal bez magazynowania w sieci kilowatogodzina bedzie kosztowala ponad 80
    groszy a po dwudziestu troche ponad 40 groszy. To ze nie bedzie placil rat nie znaczy
    ze do oplacalnosci inwestycji nie trzeba brac tego co zostalo nadplacone wczesniej.
    Poniewaz sytuacja w ktorej wykorzysta wszystko bez magazynowania w sieci jest
    niemozliwa koszt kilowatogodziny jaka zaplaci w instalacji po dziesieciu latach
    bedzie wyzsza niz osiedziesiat kilka groszy.

  • 26. Data: 2018-10-18 08:35:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 października 2018 22:28:31 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > No ok, ale po 10 latach spłaty już nie będzie nic płacił i będzie korzystał
    > z tych paneli za "free", tak czy nie?

    Niby tak ale jak Zenek już napisał przez te 10 lat 1kWh z paneli fv kosztować będzie
    80gr a kupiona z Energi w okolicach 60gr albo i taniej jak np g12W będzie miał

    > Ale zaraz, to nie jest tak, że pompuje się nadmiar prądu w sieć i potem
    > dostaje się 80% tego co się wpompowało?

    Dokładnie tak więc za magzynowanie jak napisałem zapłaci. 20%
    > Czy może chodzi Ci o to, że w jego przypadku nie będzie nadmiaru i wszystko
    > "przeje" od razu, bez zapasu?

    Nadmiar będzie przez kilka słonecznych miesięcy, później będzie musiał odkupywać(ze
    strata 20%) ten nadmiar od operatora i dokupywać energie po normalnej cenie.

    > W innym poście wcześniej napisał "mogę od drugiego roku dopłacać do
    > rachunku 200zł czy 250zł ( czyli całość z prądem 500-550zł)" - czy nie o to
    > mu chodziło?

    Jeśli o to to nie rozumiem dlaczego dopiero "od drugiego roku" jak dokupywać energię
    będzie musiał od razu.

  • 27. Data: 2018-10-18 08:51:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 października 2018 08:35:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Niby tak ale jak Zenek już napisał przez te 10 lat 1kWh z paneli fv kosztować
    będzie 80gr a kupiona z Energi w okolicach 60gr albo i taniej jak np g12W będzie miał

    Moja faktura za wrzesień 2018, taryfa g12W kwota 175zł
    Zużycie 314kWh
    Koszt 1kWh wychodzi więc 55gr

  • 28. Data: 2018-10-18 09:20:22
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    > Skad wiesz ze to solidna firma? Bo ladna strone w necie maja? Chca 30 tysiecy
    wiecej niz wyjdzie taka instalacja z Ikei. Ikea przy nich to solidna firma. Jak juz
    sie napaliles zeby do interesu dolozyc to wez kredyt w banku. Przy ogolnym koszcie
    kredytu bankowego w okolicach 10-12% zaoszczedzisz sporo kasy. Raty w Ikei moga byc
    jeszcze tansze. Kupilem projektor na raty bo byl tanszy o 150 zlotych niz za gotowke
    i raty nie sa oprocentowane.

    Oddział istniejącej długo niemieckiej - to jest do sprawdzenia -dla
    chętnych http://fotontechnik.pl/
    Ikea kosztuje 28210zł. Przy kredycie z banku na 10% odsetki 16,5tyś,
    rata 373zł.
    Żebym płacił ratę 450zł, musiałbym pożyczyć z banku 34000 na 10%
    procenty to 19900zł - czyli sprawy bankowe są na jednakowym poziomie.
    Czyli sprawa instalacji to podobny pułap. We wzorze umowy znalazłem
    zapis tylko "Gwarancja mocy szczytowej modułów fotowoltaicznych wynosi
    25 lat i udzielana jest przez producenta modułów wykorzystanych w
    budowie Instalacji zgodnie z kartą gwarancyjną modułów", chociaż gość
    mówił o gwarancji na całą instalację, oczywiście z falownikiem.

    CezaryT

  • 29. Data: 2018-10-18 09:22:52
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2018-10-17 o 17:10, Lisciasty pisze:

    > To sporo biorą, 5380 za kW. Jaki to rejon kraju?
    > I nadal nie wiadomo na jakim sprzęcie...

    woj Opolskie, firma http://fotontechnik.pl/

    CezaryT

  • 30. Data: 2018-10-18 09:26:05
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2018-10-17 o 20:38, Kris pisze:

    > Słowo klucz "czyste powietrze"
    > Oprocentowanie to WIBOR 3M +70 punktów bazowych ale nie mniej niż 2% rocznie
> [...]

    Dokładnie, "czyste powietrze" - to z tej inwestycji
    Chciałem załączyć wzór umowy, w necie nie znalazłem, ale mogę wrzucić
    kopie z pdfa

    CezaryT