  • 11. Data: 2018-10-15 20:55:14
    Temat: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.10.2018 20:46, Lisciasty pisze:

    > Nie mam pojęcia o tych abonamentach...

    Nie mam pojęcia, ale napiszę. Expierd normalnie.
    Dziś słoneczno-panelowy.

  • 12. Data: 2018-10-15 22:41:24
    Od: s...@g...com

    On Monday, 15 October 2018 13:39:26 UTC-5, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ale jak sami sobie założą, to już dobry biznes? :-P

    Wtedy jest taki jak sobei ktos zrobi. Bo te kolumby to na pewno zrobia biznes pod
    siebie.

    Zajrzalem tam na strone, napisana tak aby nie bylo watpliwosci ze to dobry biznes,
    tylko mam watpliwosci czy tam wszystko napisali tak jak jest naprawde a malych
    literek nigdzie nie znalazlem aby sprawdzic zdalnie :)

    Jedyny haczyk jakim bym widzial jako szanse na to ze to moze miec sens jest taki ze
    ta doplata jest dla kowalskiego a nie dla firmy. Wtedy kolumby by sie podczepily pod
    zysk kowalskiego ktory dostal by doplate.

    Tylko w takim razie jakim cudem tam pisza ze kowalski ma miec na te panele
    kredyt/leasing a potem ze mozna sie wypisac z zabawy a oni zabiora te panele w 90
    dni? Oni panele zabiora, laskawie abonamentu nie nalicza ale juz kredytu nie pokryja
    bo costam. I zostaje czlowiek z gola dupa i ratami na golych plecach...

    Pachnie mi to sytuacja jak z telefonem na gwarancji w promocji.
    Abonament trza placic, a fon popsuty lezy w serwisie. I kazdy sie wypina, wlacznie z
    ubezpieczycielem co mial pokryc koszty naprawy i skladke wzial.

    Obym sie mylil :)

  • 13. Data: 2018-10-16 09:53:30
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 15 Oct 2018 13:41:24 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

> [...]
    z ubezpieczycielem co mial pokryc koszty naprawy i skladke wzial.

    Postaram się o to co proponujesz zapytać, dzięki za sugestie.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 14. Data: 2018-10-16 19:31:49
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 15.10.2018 o 20:55, collie pisze:

    > Nie mam pojęcia, ale napiszę. Expierd normalnie.
    > Dziś słoneczno-panelowy.

    Jaką dużą instalację planujesz ?
    Bigenergy chce by >3kw lub >3,6kw były trójfazowe, ponoć dotyczyć to
    będzie tylko tych którzy będą zakładać PV po wejściu tych przepisów w
    życie, ma nie dotyczyć już pracujących instalacji

    ponoć prawo nie działa wstecz

    ponoć ...

  • 15. Data: 2018-10-17 14:23:11
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    Mam ten sam problem.
    Instalacja - propozycja - Foton energy
    6,5Kw, 10 lat abonament - czyli spłata kredytu 450zł/m-c
    Gwarancja 25 lat na wszystkie podzespoły.
    Obecnie rachunek za prąd 320zł miesięcznie.

    Czy warto w to wchodzić?
    Pozdrawiam
    Cezary

    CezaryT

  • 16. Data: 2018-10-17 14:49:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 17 października 2018 14:23:32 UTC+2 użytkownik Cezary napisał:
> [...]
    > 6,5Kw, 10 lat abonament - czyli spłata kredytu 450zł/m-c
    > Gwarancja 25 lat na wszystkie podzespoły.
    > Obecnie rachunek za prąd 320zł miesięcznie.

    A jakąś specyfikację sprzętu podali?
    6,5kW można mieć z montażem na dobrym sprzęcie i bez szukania na siłę
    taniej firmy za jakieś 30 tys. zł.
    Pytanie, czy masz do wydania 3 dychy już teraz.
    Przy montażu samodzielnym mógłbyś to opędzić za 25 tysięcy, kupując
    na 23% VAT normalnie w hurtowni. Oba powyższe przypadki na drogim
    sprzęcie bez specjalnego szukania oszczędności, czyli monokryształ Qcells
    i falownik Froniusa.
    Jakbyś mocno kombinował i obniżył nieco standard to do 22-20 tysięcy pewnie
    udałoby się zejść.
    Ten Foton chce 54 tysiące, oczywiście głównie dlatego że to przez 10 lat
    jest kredytowane. Wybór jest zależny od tego, czy masz teraz jakąś
    kasę i czy chcesz podłubać samemu, czy zapędzić do tego ludzi ;)

    L.

  • 17. Data: 2018-10-17 16:22:52
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2018-10-17 o 14:49, Lisciasty pisze:

> [...]
    > jest kredytowane. Wybór jest zależny od tego, czy masz teraz jakąś
    > kasę i czy chcesz podłubać samemu, czy zapędzić do tego ludzi ;)

    Kasy wolnej nie mam, mogę od drugiego roku dopłacać do rachunku 200zł
    czy 250zł ( czyli całość z prądem 500-550zł). Sam nic nie będę robił,
    czyli zlecę wykonawstwo. Najbardziej mnie interesuje ta gwarancja - po
    spłacie 10 lat zostaje jeszcze 15 lat gwarancji w raczej solidnej firmie.
    Tutaj koszt całkowity instalcji wychodzi faktycznie 35tyś, reszta to
    odsetki dla banku - dokładna kwota do wyliczenia jak przystąpie do
    konkretów.

    Tak naprawdę, to gdyby nie było tej gwarancji to bym się tym nie
    zainteresował, a tak, to chciałem poznać opinię innych.

    CezaryT

  • 18. Data: 2018-10-17 16:34:13
    Od: s...@g...com

    On Wednesday, 17 October 2018 09:22:55 UTC-5, Cezary wrote:

    > Tak naprawdę, to gdyby nie było tej gwarancji to bym się tym nie
    > zainteresował, a tak, to chciałem poznać opinię innych.

    Jaka masz pewnosc ze za 10 lat ta firma dalej bedzie funkcjonowac?
    Jaka masz pewnosc ze ich kto inny nie kupi i nie zignoruje gwarancji?
    10 lat to dlugo. Wiele sie moze zdarzyc w tym czasie.

  • 19. Data: 2018-10-17 17:08:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skad wiesz ze to solidna firma? Bo ladna strone w necie maja? Chca 30 tysiecy wiecej
    niz wyjdzie taka instalacja z Ikei. Ikea przy nich to solidna firma. Jak juz sie
    napaliles zeby do interesu dolozyc to wez kredyt w banku. Przy ogolnym koszcie
    kredytu bankowego w okolicach 10-12% zaoszczedzisz sporo kasy. Raty w Ikei moga byc
    jeszcze tansze. Kupilem projektor na raty bo byl tanszy o 150 zlotych niz za gotowke
    i raty nie sa oprocentowane.

  • 20. Data: 2018-10-17 17:10:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 17 października 2018 16:22:55 UTC+2 użytkownik Cezary napisał:
    > Tutaj koszt całkowity instalcji wychodzi faktycznie 35tyś, reszta to
    > odsetki dla banku - dokładna kwota do wyliczenia jak przystąpie do
    > konkretów.

    To sporo biorą, 5380 za kW. Jaki to rejon kraju?
    I nadal nie wiadomo na jakim sprzęcie...

    > Tak naprawdę, to gdyby nie było tej gwarancji to bym się tym nie
    > zainteresował, a tak, to chciałem poznać opinię innych.

    Ja bym poszukał tańszej oferty montażu i zobaczył, jak wyglądają warunki kredytu
    gotówkowego 30 tys. na 10 lat, takiego branego w swoim banku. Bo według
    mnie 30 tys. to max co warto dać za taką moc, montując firmą zewnętrzną.

    L.