  • 11. Data: 2018-08-17 13:31:03
    Temat: Re: Parę tematów poszukuję
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Aug 2018 16:16:14 +0200, Sir_Robak

    > Też sami będziemy układać i kleić, ale chciałbym zminimalizować ilość
    > gniazdek i dać dłuższy wąż (najlepiej chowany) bo są widzę 12 m i jakieś
    > eksperymenty nawet do 14.

    Ja sam nie robiłem, w zeszłym tygodniu ekipa wpadła i zrobiła. Kleili
    instalację (w dwóch miejscach mi się nie podoba, bo omijali wodne rury i
    zrobili pagórki).

    Nie wiem czemu ograniczasz ilość. Ja robiłem gniazdek ile wlezie, tj. jedno
    w kuchni pod SpeedLeo (choć miały być dwa pod Wally Flex w górnych
    szafkach, ale poszła najpierw elektryka i musiałem to zmienić bo instalacje
    kolidowały), jedno gniazdo pod SL/WF w jadalni, jedno w salonie pod WF (pod
    schodami w schowku), w łazienkach po jednym WF, w wiatrołapie też SL/WF, no
    i dwa gniazda do rury po jednym na piętro. Generalnie mam nadzieję, że
    rozrzucone po domu SL/WF spowoduje, że nie będę musiał tak często rozwijać
    długiej rury, a jeśli nawet wyjdzie na to samo, to wolę mieć podręczne
    odkurzacze niż za każdym razem jak mi się coś rozsypie dymać po rurę,
    rozwijać i na powrót chować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-08-17 13:45:58
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-08-17 o 13:31, Myjk pisze:
> [...]
    > długiej rury, a jeśli nawet wyjdzie na to samo, to wolę mieć podręczne
    > odkurzacze niż za każdym razem jak mi się coś rozsypie dymać po rurę,

    SL/WF typy gniazd na co zwracać uwagę najbardziej?
    Gdzie i jaki typ szukać? Ew zestawy?

    Robak

  • 13. Data: 2018-08-17 16:25:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Sam jesteś niespełna rozumu.

  • 14. Data: 2018-08-17 16:33:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 13:31:02 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > zrobili pagórki).
    >
    > Nie wiem czemu ograniczasz ilość. Ja robiłem gniazdek ile wlezie,

    nie ma co przesadzać, trójniki powodują turbulencje osłabiajace ssanie.
    Dałem po dwa gniazda na kondygnację, szufelkę w wiatrołapie, kuchni i koło kominka.

    A klejenie trzeba oznaczać - dopatrzyłem sie miejsca "a czemu tu nie ma kolorowej
    kropki" - ano dlatego ze nie było klejone. Gdzies umkło, bez znaczników bym nie
    znalazł.

    b.

  • 15. Data: 2018-08-17 17:27:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Aug 2018 07:33:32 -0700 (PDT), Budyń

    > nie ma co przesadzać, trójniki powodują turbulencje osłabiajace ssanie.
    > Dałem po dwa gniazda na kondygnację, szufelkę w wiatrołapie, kuchni i
    > koło kominka.

    Ale z czym przesadzać, system ma być dla mnie a nie ja dla systemu. Robię
    tak, żeby mi było wygodnie. Straty owszem są, ale nie aż takie dramatyczne
    i nadal OC ma lepsze ssanie niż większość zwykłych odkurzaczy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-08-17 17:32:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Aug 2018 13:45:58 +0200, Sir_Robak

    > SL/WF typy gniazd na co zwracać uwagę najbardziej?
    > Gdzie i jaki typ szukać? Ew zestawy?

    SL/WF ma takie same gniazda. Tylko trzeba dobrze zaplanować
    jeśli ma być np. w szafkach. U mnie jest tak:

    http://barway.pl/DSC_9309.jpg
    http://barway.pl/DSC_9312.jpg
    http://barway.pl/DSC_9331.jpg
    http://barway.pl/DSC_9340.jpg

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2018-08-17 17:46:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.08.2018 o 17:30, Janusz pisze:
    > dolicz do tego szufelkę do kuchni i ewentualnie przy wejściu.

    Szufelka w kuchni najmniej przydatne dla mnie podłączenie. Drugi raz, to
    bym teraz zrobił szufelkę, ale we wiatrołapie. Dużo bardziej pożyteczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2018-08-17 19:27:37
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Cos mi sie widzi ze chodzilo o mala akumulatorowa samodzielna zamiatarke. Mam taka.
    Ma na imie Zielony Frajer.

    dokładanie o to mi chodziło, tak zwany "tuptuś" :D wygląda może
    niepozornie ale skubany daje radę
    Daje radę do tego stopnia, że montaż centralnego został odłożony na
    bliżej nieokreśloną przyszłość :)

  • 19. Data: 2018-08-17 19:59:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 17 Aug 2018 03:33:03 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nikt mi nie mowil bo widzalem w akcji. Jak komus przeszkadza miekki
    > przewod z pradem do odkurzacza a nie przeszkadza napierdalanie sie z
    > dziesiecio metrowym pytonem to mam prawo uwazac ze jest niespelna
    > rozumu.

    Też się dziwię że ludzie montują te centralne odkurzacze i szarpią się z
    wielometrowymi rurami.... uważając jednocześnie że to jakoś "lepiej" niż
    normalny odkurzacz.

    My od kilkunastu miesięcy używamy odkurzacza bezprzewodowego. Super
    sprawa - żadnej rury, żadnego kabla, odkurzanie to teraz prawie
    przyjemność. Do tego zajmuje malutko miejsca w szafie, ma swój dedykowany
    wieszaczek który jednocześnie ładuje akumulator.

    Mateusz

  • 20. Data: 2018-08-17 20:11:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    17 Aug 2018 17:59:09 GMT, Mateusz Viste

    > Też się dziwię że ludzie montują te centralne odkurzacze i szarpią się z
    > wielometrowymi rurami.... uważając jednocześnie że to jakoś "lepiej" niż
    > normalny odkurzacz.

    Dlatego właśnie montowałem gniazdka gdzie się da, znaczy, tam gdzie
    najbardziej się zazwyczaj brudzi, czyli: kuchnia, jadalnia, salon, łazienki
    i wiatrołap. Ot, otwieram szafkę/szufladę, łapię krótką rurę niczym
    suszarka na basenie, odkurzam co trzeba, zwijam rurę i zamykam
    szafkę/szufladę. No jeśli to jest gorsze niż latanie za każdym razem do
    kanciapy po odkurzacz (nawet akumulatorowy) to nie wiem jak to lepiej
    załatwić. Inna sprawa, że faktycznie ludzie robią odkurzacz centralny i
    zupełnie nie korzystają z możliwości jakie daje, bo rzekomo im więcej ujęć
    tym słabiej będzie ssać. W dupie to mam, mówiąc kolokwialnie, szczególnie
    że te straty wcale nie są takie duże.

    --
    Pozdor
    Myjk