  • 21. Data: 2012-10-29 21:38:36
    Temat: Re: Pompa C.O. 12V uwaga natury ogólnej
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-29 08:15, Marek Dyjor wrote:
    > pompa prądu stałego jest bardziej skomplikowana i bardziej zawodna od
    > pompy indukcyjnej

    *Nikt* nie ogranicza producenta, może on sobie w środku stosować dowolne
    pomysły takie jak sprzęgi magnetyczne czy falowniki.

  • 22. Data: 2012-10-29 21:44:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > *Nikt* nie ogranicza producenta, może on sobie w środku stosować
    > dowolne pomysły takie jak sprzęgi magnetyczne czy falowniki.

    ale o co chodzi?

    chodzi o cenę i trwałość...

    oraz standardowość.

  • 23. Data: 2012-10-29 22:14:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-29 21:44, Marek Dyjor wrote:
    > ale o co chodzi?

    O 12V.

    > chodzi o cenę i trwałość...

    To też. Ale to zalezy od ilości produkowanych sztuk. Malo zalezy od
    komplikacji. Porownaj cenę smartfona i odkurzacza. Nie ma znaczenia jak
    skomplikowany jest produkt jesli jest masowy.

    > oraz standardowość.

    Nikt pomp nie składa i rozkłada jak klocki. Co najwyżej gwinty powinny
    być takie same.

  • 24. Data: 2012-10-30 04:54:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > komplikacji. Porownaj cenę smartfona i odkurzacza. Nie ma znaczenia
    > jak skomplikowany jest produkt jesli jest masowy.

    no i nie jest masowy bo na takie pompy nie ma zapotrzebowania.

    > Nikt pomp nie składa i rozkłada jak klocki. Co najwyżej gwinty powinny
    > być takie same.

    no i są, w pompa AC.

  • 25. Data: 2012-10-30 09:53:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >nie jest sterowany zewnętrznym zegarem tylko sygnałem z hallotronów..

    Eee tam hallotronów. Wymyślasz.

    Marek

  • 26. Data: 2012-10-30 12:29:50
    Temat: Re: Pompa C.O. 12V
    Od: margol <g...@w...pl>

    > Tak sobie myslę ... prawie wszystkie elementy sterowania pieca moga być
    > zasilane z 12V. Czujniki, sterowniki, układy wykonawcze. Brak mi tylko
    > pomp. Oczywście chodzi docelowo o UPS (musiałbym kupić drogi
    > sinusoidalny a tak wystarczył by zwykły akumulator jakieś 5-6 razy
    > taniej i więsza sprawność, doładowanie w tanszej taryfie, itd).

    Mam podłączony kocioł olejowy i pompę obiegową na zwykłym starym
    UPSie APC z podłączonym akumulatorem samochodowym. Ani kocioł ani pompa
    nie ma problemu z pracą. Wcześniej sprawdzałem też na innych UPSach
    i też działało. Sinusa oscyloskopem nie sprawdzałem.

    mg

  • 27. Data: 2012-10-30 14:17:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Tak sobie myslę ... prawie wszystkie elementy sterowania pieca moga być
    > zasilane z 12V. Czujniki, sterowniki, układy wykonawcze. Brak mi tylko
    > pomp.

    Standardowy problem. Do pomp dorzucę cewki wybijakowe do FRXów.
    Mi wyszło, że zamiast przewijać cewkę z 230V na 12V prościej
    i bez utraty gwarancji zrobię przetwornicę z miniaturowym
    transformatorem sieciowym zasilonym od strony wtórnego. Może
    i u Ciebie się na tym skończy, bo kombinowanie z UPSami uważam
    za straszną rzeźbę.

    Sytuacja jest niestety taka, ze żyjemy w "wykonawczym" średniowieczu.
    Układy wykonawcze zostały w spadku po poprzednich dekadach, a nowe
    sterowniki elektroniczne, jeśli chcą przeżyć na rynku, muszą wystawiać
    interfejsy (przekaźnik/triak) do starych klamotów, co im dalej przedłuża
    żywot. A nikt się nie odważy zrobić pierwszego kroku i wypromować nowy
    standard, dostosowany do aktualnych możliwości.

    Teraz albo musisz zrobić przetwornicę, albo czekać na rewolucję
    -- kiedyś internet był oparty na telefonach, dziś to telefony są
    oparte na internecie. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2012-10-30 16:09:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > przedłuża żywot. A nikt się nie odważy zrobić pierwszego kroku i
    > wypromować nowy standard, dostosowany do aktualnych możliwości.

    wymyślasz...

    wykaż mi w czym są wygodniejsze pompy na 12V DC?

    i czemu nie na 24 V AC :)

    pompa sieciowa jest najwygodniejsza bo od biedy do jej sterowani wystarczy
    ci wyłacznik a w bardziej złożonym układzie przekaźnik

  • 29. Data: 2012-10-30 16:15:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >

    > pompa sieciowa jest najwygodniejsza bo od biedy do jej sterowani wystarczy
    > ci wyłacznik a w bardziej złożonym układzie przekaźnik

    Tez mi sie wydaje, ze to jakis przerost.
    Pierdyknal mi sterownik, to podlaczylem pompe do gniazdka i z bani. Po co mi
    te wszystkie opomiarowania i mierzenie to naprawde nie wiem.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2012-10-30 16:18:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Tez mi sie wydaje, ze to jakis przerost.
    > Pierdyknal mi sterownik, to podlaczylem pompe do gniazdka i z bani.
    > Po co mi te wszystkie opomiarowania i mierzenie to naprawde nie wiem.

    jak chce kombinowac to moze kupić nowe elektroniczne pompy ze sterowaniem np
    napięciowym i jazda.