  • 11. Data: 2012-10-28 19:50:03
    Temat: Re: Pompa C.O. 12V
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Niekoniecznie. Pompa 12V bajecznie prosto się reguluje (PWM)

    wygodnie to si ereguluje pompy trójfazowe, poprzez falownik.

  • 12. Data: 2012-10-28 20:11:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-28 19:45, Budyn wrote:
    > tyle ze to jest zupe?nie zbedny gadzet - trzybiegowa typowa pompa pozwala
    > wybrac którys bieg jako najkorzystniejszy.

    Za pomocą kombinerek podpietych pod serwo modelarskie :P Nie, chciałbym
    jednak sterownik PID który mógłby dodatkowo kontrolować szybkość
    przepływu przez piec. Na 230V mogę to w ograniczonym zakresie robić
    tyrystorami, ale to wymaga ode mnie kontroli i tka czy wirnik się
    jeszcze kręci, cięzko sterować silnikiem klatkowym tylko wycinając
    sinusoidę.

    > Kontrola jest zbedna itd.

    E no nie wiem, zamierzam wsadzić wodomierze do obwodów w celu kontroli
    czy pompa pracuje i przy okazji pomiaru mocy pobranej/oddanej (z użyciem
    dodatkowo dwoch termometrów w obwodzie). Taka moc pozwala mi prawidlowo
    podawać informacje na wejście PID. Więc kontrole czy woda płynie miałbym
    poza pompą, ale i tak łatwiej sprawdzać jaki płynie prąd na 12V i
    reagować szybciej w przypaku objawów zacierania się pompy. Pewnie się
    nie przyda, ale można na to wyrywac laski ... :)

  • 13. Data: 2012-10-28 20:13:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-28 19:50, Marek Dyjor wrote:
    > wygodnie to si ereguluje pompy trójfazowe, poprzez falownik.

    *Prosto* a nie *wygodnie*. Czyli 1 tranzystor vs pierdyliard elementów
    aktywnych. O czekaj, przeciez to jest właśnie wygodnie ...

    Chciałbym zobaczyć czy ktoś produkuje 3 fazowe pompy 400V o mocy 20W ...

  • 14. Data: 2012-10-28 20:45:52
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > *Prosto* a nie *wygodnie*. Czyli 1 tranzystor vs pierdyliard elementów
    > aktywnych. O czekaj, przeciez to jest właśnie wygodnie ...
    > Chciałbym zobaczyć czy ktoś produkuje 3 fazowe pompy 400V o mocy 20W ...

    Pompy nie, ale silniki... a do czego to podepniesz to już nie ich broszka ;)
    Popatrz Siemens Simotics czy SEW Eurodrive. No ale nie ta cena, ale bajery
    są i jak się uprzeć można zrobić pompę pieca węglowego sterowaną z PLC z
    Touch Panelem, z pełną kontrolą prędkości, charakterystyki pracy i podglądem
    mocy pobieranej, oddawanej itp itd z przesyłaniem danych via TCP/IP.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2012-10-28 21:23:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-28 20:45, Irokez wrote:
    > można zrobić pompę pieca węglowego
    > sterowaną z PLC z Touch Panelem, z pełną kontrolą prędkości,
    > charakterystyki pracy i podglądem mocy pobieranej, oddawanej itp itd z
    > przesyłaniem danych via TCP/IP.

    Trywialne. Gdyby nie ten brak pomp na 12V :)

  • 16. Data: 2012-10-29 06:08:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > prąd na 12V i reagować szybciej w przypaku objawów zacierania się
    > pompy. Pewnie się nie przyda, ale można na to wyrywac laski ... :)

    no i właśnie... dużo zachodu i kosztów niewiele pożytku...

  • 17. Data: 2012-10-29 08:15:40
    Temat: Re: Pompa C.O. 12V uwaga natury ogólnej
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > Tak sobie myslę ... prawie wszystkie elementy sterowania pieca moga
    > być zasilane z 12V. Czujniki, sterowniki, układy wykonawcze. Brak mi
    > tylko pomp. Oczywście chodzi docelowo o UPS (musiałbym kupić drogi
    > sinusoidalny a tak wystarczył by zwykły akumulator jakieś 5-6 razy
    > taniej i więsza sprawność, doładowanie w tanszej taryfie, itd).

    pompa prądu stałego jest bardziej skomplikowana i bardziej zawodna od pompy
    indukcyjnej

    1 w pompie indukcyjnej można łatwo odizolowac część mokrą od elektrycznej
    bez wydumanych uszczelnienien, w pompie DC musimy w sposób szczelny
    uszczelnić wał napędowy.

    2. w pompie indukcyjnej nie mamy poza łożyskami ciernymi żadnych
    zużywających się elementów, w pompie DC mamy szczotki i komutator, sama
    konstrukcja stojana i wirnika jest też znacznie bardziej skomplikowana od
    pompy AC.

    dodam że z mojej wiedzy wynika że sprawność pomp indukcyjnych jest większa
    niż pomp prądu stałego.

  • 18. Data: 2012-10-29 09:16:33
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > pompa prądu stałego jest bardziej skomplikowana i bardziej zawodna od
    > pompy indukcyjnej

    Ale pomyśl o pompie trójfazowej ~12V. Bezszczotkowa, Idealna do zasilania z
    prostego regulatora.

    Marek

  • 19. Data: 2012-10-29 14:07:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 29 Oct 2012 08:15:40 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > zużywających się elementów, w pompie DC mamy szczotki i komutator, sama
    > konstrukcja stojana i wirnika jest też znacznie bardziej skomplikowana od

    O silnikach bezszczotkowych DC kolega nie słyszał? ;)

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2012-10-29 18:29:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > O silnikach bezszczotkowych DC kolega nie słyszał? ;)

    no iiii ?

    bo imho to jest silnik trójfazowy tylko że zestaw tranzystorów sterujących
    nie jest sterowany zewnętrznym zegarem tylko sygnałem z hallotronów..