  • 31. Data: 2018-10-24 21:23:33
    Temat: Re: Pompa ciepła czy biomasa?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 października 2018 16:59:39 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Na CO i CWU jak się domyślam.

    Nieno skoro piszę CO to mam na myśli CO.

    > U mnie wyszło 6.2kW i 9MWh (po odseparowaniu
    > garażu) i to wszystko dla -20@22. Może Ty leżysz w innej strefie?

    Ale użytkowa czy końcowa? Bo to dosyć istotna różnica.

    > To wychodzą Ci takie wyniki jak z kalkulatora cieplowlasciwie.pl ;)
    > Ten kalkulator też zazwyczaj podaje dobrze moc, a zawyża zużycie.

    Sprawdź o jakiej energii mówisz.

    L.

  • 32. Data: 2018-10-24 22:09:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Masz juz ten darmowy prad? Od kiedy? Dlaczego sie nie pochwaliles tutaj zeby inni
    tez mieli?

    Teraz stary chuju przeproś za swoje chamstwo i oskarżenia.

  • 33. Data: 2018-10-24 22:27:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zyciu. Ty pierwszy kiedys zaczales i ponosisz konsekwencje. To ty masz mnie
    przeprosic.

  • 34. Data: 2018-10-24 22:30:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > W zyciu. Ty pierwszy kiedys zaczales i ponosisz konsekwencje. To ty masz mnie
    przeprosic.

    Przeprosisz w sądzie.

  • 35. Data: 2018-10-24 22:50:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chcesz adres do korespondencji?

  • 36. Data: 2018-10-24 23:07:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.10.2018 o 12:04, k...@g...com pisze:
    > Czołem,
    >
    > Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat źródeł ciepła w domu jednorodzinnym. W
    przestrzeni dwóch najbliższych lat stanę przed wyzwaniem budowy domu. Chciałbym
    zrealizować to metodą gospodarczą. Jakie źródło ciepła preferujecie w obecnej chwili?
    Pompa gruntowa? Powietrzna? Pellet? Prąd? Raczej będę unikał węgla, chciałbym
    zainwestować w izolację i osiągnąć niski współczynnik przenikania ciepła osiągając
    status budownictwa energooszczędnego. Zależy mi na możliwie najlepszym stosunkiem
    ceny do jakości.

    > pozdrawiam
    >
    > Kamil

    patrz ilu masz doradców. Wszyscy z "kalkulatorami" i tablicami
    technicznymi. Budujesz dom na pi razy oko 80-100 lat. Dzisiaj najtańsze
    są paliwa stałe, potem gaz potem prąd. ale gospodarka ma dość duże
    dofinansowanie ze strony akcyzy na benzynę/ropę. Co będzie za 20 lat?
    Najprawdopodobniej większość nas będzie jeździła na prądzie, którego
    cena, w dużej części będzie musiała pokryć brak wpływów z akcyzy na
    on/pb. więc podrożeje. jak bardzo? Czy wtedy będziemy jeździć na LPG? bo
    jeśli nie - będzie tani. bardzo tani w porównaniu do prądu. Ale to tylko
    dywagacje. Ja bym wolał mieć możliwośc grzania conajmniej dwoma
    sposobami. gazem i prądem. albo kominkiem. jakby gdzieś była jakaś
    katastrofa, pękną kable elektryczne, jak przetrwasz? Jeśli jeszcze nie
    zacząłeś budować, weź to pod uwagę. jeśli możesz, rozważ inny niż modny
    dwuspadowy dach. Jak ja prosiłem o to na grupie to mnie wyśmiano i
    nakazano samodzielnie liczyć żeby uczyć się na własnych głupich
    pomysłach. ale czy Ci którzy kazali liczyć samodzielnie sprawdzili taką
    ewentualność? Wątpię- bo dostałbym gotową odpowiedź. A zagaduje również
    dla tego, że ostatnio coraz mocniej wieje, a takie dachy odfruwają.
    ToMasz

  • 37. Data: 2018-10-24 23:36:50
    Od: l...@g...com

    Odfruwajo do ciepłych krajów, jak boćki.

  • 38. Data: 2018-10-25 08:43:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 października 2018 23:07:10 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > ewentualność? Wątpię- bo dostałbym gotową odpowiedź. A zagaduje również
    > dla tego, że ostatnio coraz mocniej wieje, a takie dachy odfruwają.

    Odfruwasz to chyba Ty. Tutaj nie ma magistrów od budownictwa,
    każdy dochodził do tego co wie metodą prób i błędów, testując wszystko
    na własnej dupie i czytając tony materiału.
    Masz pretensje że nie dostałeś gotowej recepty na swój problem którego
    nawet nie potrafiłeś przedstawić w zrozumiały sposób, więc może przestań
    ciągnąć ten temat i marudzić.

    L.

  • 39. Data: 2018-10-25 09:51:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 08:43:54 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Masz pretensje że nie dostałeś gotowej recepty na swój problem którego
    > nawet nie potrafiłeś przedstawić w zrozumiały sposób, więc może przestań

    a poza tym - gdy dostał gotową recepte na kształt dachu to zaczął wydziwiać :-)
    Dwuspadowy dach nie jest modny - płaskich w zasadzie nie mozna robić, zwykle mpzp
    zabraniają, więc zostaje dwuspadowy lub cztero(wielo)spadowy. Dwuspadowy jest tańszy,
    a jesli ustawic go na południe to perspektywicznie gotowy do fotowoltaiki gdy ceny
    spadną.

    b.

  • 40. Data: 2018-10-25 10:21:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Oct 2018 12:23:33 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Nieno skoro piszę CO to mam na myśli CO.

    Istotnie, teraz ja przeskanowałem. ;)

    Użytkowa http://barway.pl/ozc.jpg

    --
    Pozdor