  • 21. Data: 2018-10-23 21:06:32
    Temat: Re: Pompa ciepła czy biomasa?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 20:42:45 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Przestan uzyszkodnik pierdolic. Firma zalatwila im tanszy prad. Jak kurwa jakas >
    firma moze mlodemu malzenstwu zalatwic tanszy prad?

    https://www.jakoszczedzic.pl/2017/08/darmowy-prad-pr
    zez-10-godzin-dziennie-fortum-darmowe-godziny.html

    L.

  • 22. Data: 2018-10-23 22:10:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz juz ten darmowy prad? Od kiedy? Dlaczego sie nie pochwaliles tutaj zeby inni tez
    mieli?

  • 23. Data: 2018-10-23 23:36:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 22:10:15 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Masz juz ten darmowy prad? Od kiedy? Dlaczego sie nie pochwaliles tutaj zeby inni
    tez mieli?

    Fortum oferowało jako promocję, to już przeszłość. Ale było.

    L.

  • 24. Data: 2018-10-24 00:30:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 16:12:35 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Dobrze ocieplony, bez udziwnień dom 120m2 i 7kW? To jakiś żart,
    > 5kW spokojnie wystarczy i jeszcze zapas będzie.

    Panie drogi zapominasz chyba o CWU :) Na cele CWU powinieneś liczyć ok.
    2,5kW mocy. Czyli z pompy 5kW zostanie Ci 2,5kW na CO. Ni chuja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2018-10-24 10:15:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Oct 2018 08:33:26 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Parterówka, poddasze nieużytkowe, prosta stodoła. [...]

    Ja z kolei mam prostą kostkę piętrową. Z garażem (nieogrzewanym) i pom.
    pomocniczymi jest 230m2. Więc straty raczej będą mniejsze przy praktycznie
    identycznych parametrach ocieplenia (choć nie wiem czy w strop nad piętrem
    nie miałem przypadkiem 40cm). Stąd się dziwię, że masz taki sam wynik.

    > Pisałem podsumowanie zeszłego sezonu, musze poszukać.
    > Bo teraz drugi sezon w zasadzie będzie leciał.

    Pamiętam że pisałeś, nie pamiętam ile wyszło. Coś mi się plącze po głowie,
    że 1500 na CO (?) ale ile kWh zeszło to już czarna dziura, podobnie nie
    pamiętam zupełnie ile Ci wyszło z OZC.

    > A no bo nie zajarzyłem że piszecie o powietrznej.

    Czeba czytać a nie skanować. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2018-10-24 10:21:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Oct 2018 14:36:29 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Fortum oferowało jako promocję, to już przeszłość. Ale było.

    I pewnie już nie wróci więcej. Niemniej potwierdzam, było i sporo osób tak
    zasilało PC czy druty.

    Zresztą grzanie w 2T też nie wychodzi drogo jak uwzględnić niski koszt
    instalacji. Nawet jak się więcej zapłaci rocznie, to i tak za cenę droższej
    podłogówki wodnej z kotłem elektrycznym można 2-3 lata grzać "darmo", albo
    ze 2kWp paneli zainstalować, albo po prostu lepiej ocieplić dom.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2018-10-24 10:35:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 października 2018 10:15:15 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > identycznych parametrach ocieplenia (choć nie wiem czy w strop nad piętrem
    > nie miałem przypadkiem 40cm). Stąd się dziwię, że masz taki sam wynik.

    Niby tak niby nie. Ja mam bufor w postaci garażu i kotłowni,
    czyli kawał ściany domu właściwego jest chroniony. Do tego na górze
    nad całą chatą i garażem jest ogromne poddasze, co też trochę daje.
    Wyszło jak wyszło, póki co się sprawdza ;)

    > Pamiętam że pisałeś, nie pamiętam ile wyszło. Coś mi się plącze po głowie,
    > że 1500 na CO (?) ale ile kWh zeszło to już czarna dziura, podobnie nie
    > pamiętam zupełnie ile Ci wyszło z OZC.

    Wrócę do chaty to odpalę thunderbirda, tam się łatwiej szuka postów ;)
    A i zerknę w ozc przy okazji.

    > Czeba czytać a nie skanować. ;)

    Ja czytam dziennie ze 40 stron tekstów minimum, część muszę skanować
    inaczej się nie da ;)

    L.

  • 28. Data: 2018-10-24 14:49:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Oct 2018 01:35:53 -0700 (PDT), Lisciasty

> [...]
    > nad całą chatą i garażem jest ogromne poddasze, co też trochę daje.
    > Wyszło jak wyszło, póki co się sprawdza ;)

    Mnie tylko chodzi o określenie stosunku (kW/MWh) strat do zapotrzebowania.
    Z tego co obserwuję OZC różnych osób (czyli od jakichś 3 lat) wynika, że
    ten stosunek kształtuje się na poziomie 2/3. Czyli np. 6kW strat to 9MWh
    zużycia energii itd. Jeśli płaciłeś 1500 zł za CO to by wychodziło że masz
    zużycie około 12MWh a więc nie możesz mieć strat na poziomie 6kW a raczej
    bliżej 8. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2018-10-24 16:42:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 października 2018 14:49:38 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > zużycie około 12MWh a więc nie możesz mieć strat na poziomie 6kW a raczej

    Jak dla mnie to trochę bez sensu wymyślać takie wzory, ale może coś w tym jest.

    Dobra znalazłem. Na CO poszło 3600kWh energii do kręcenia pompą. Przy COP
    dajmy na to 4 daje to 14,5 tys. kWh.

    Otworzyłem na szybko OZC, coś tam ostatnio grzebałem ale chyba za dużo nie
    pozmieniałem. Obciążenie cieplne wychodzi 6,5kW. Użytkowa 19 tys. kWh.
    Tyle że przyjąłem w obliczeniach najgorszą lambdę dla styro i coś tam jeszcze
    namieszałem. Ludki robiące OZC piszą że zwykle w użytkowaniu wychodzi jakieś
    20% lepiej niż policzono, co by się mniej więcej zgadzało ;)

    L.

  • 30. Data: 2018-10-24 16:59:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Oct 2018 07:42:35 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Jak dla mnie to trochę bez sensu wymyślać takie wzory, ale może coś w tym jest.

    To nie jest żaden wzór a prosta statystyka i zauważona przeze mnie
    zależność na podstawie widzianych OZC (asolta z FM głównie, a więc obliczeń
    potwierdzonych faktycznym zużyciem energii).

    > Dobra znalazłem. Na CO poszło 3600kWh energii do kręcenia pompą.
    > Przy COP dajmy na to 4 daje to 14,5 tys. kWh.

    Na CO i CWU jak się domyślam. U mnie wyszło 6.2kW i 9MWh (po odseparowaniu
    garażu) i to wszystko dla -20@22. Może Ty leżysz w innej strefie?

    > Otworzyłem na szybko OZC, coś tam ostatnio grzebałem ale chyba za dużo nie
    > pozmieniałem. Obciążenie cieplne wychodzi 6,5kW. Użytkowa 19 tys. kWh.

    To wychodzą Ci takie wyniki jak z kalkulatora cieplowlasciwie.pl ;)
    Ten kalkulator też zazwyczaj podaje dobrze moc, a zawyża zużycie.

    > Tyle że przyjąłem w obliczeniach najgorszą lambdę dla styro i coś tam jeszcze
    > namieszałem. Ludki robiące OZC piszą że zwykle w użytkowaniu wychodzi jakieś
    > 20% lepiej niż policzono, co by się mniej więcej zgadzało ;)

    Ja widzę, że zazwyczaj się pokrywa, czasem jest lepiej (znaczy mniej),
    nigdy praktycznie nie przekracza obliczonej wartości.

    --
    Pozdor
    Myjk