  • 11. Data: 2018-10-23 16:12:34
    Temat: Re: Pompa ciepła czy biomasa?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 15:16:25 UTC+2 użytkownik alberciq napisał:
    > Pompa pewnie koło 7kW(koniecznie inwerter) mocy grzewczej, ogrzewanie
    > podłogowe co ~20cm. Ale zaraz ktoś tu będzie krzyczał że trzeba
    > dokładnie policzyć bo może się okazać że potrzebujesz tylko 6,7kW i
    > rurki co 21,3cm...

    Dobrze ocieplony, bez udziwnień dom 120m2 i 7kW? To jakiś żart,
    5kW spokojnie wystarczy i jeszcze zapas będzie.
    Trzeba by policzyć czy faktycznie grzanie prądem + fotowoltaika nie byłoby
    ciekawsze, ale jednak wodna podłogówka jest uniwersalna i jakby za parę lat
    wymyślili coś lepszego od pompy ciepła to można spokojnie zmienić.

    L.

  • 12. Data: 2018-10-23 16:15:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 15:19:44 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Dla takiego domu musisz liczyć pompę nie mniej niż 7kW (dla A2W35)

    Co Wy macie z tą mocą? U mnie chata 230m2 podłogówki wyszło zapotrzebowanie
    na poziomie 6,5kW, pompę wziąłem 10kW tylko dlatego że producent radził
    wziąć zapas, może nie dowierzał mojemu liczeniu OZC. Pompa nigdy mi nie
    chodziła dłużej jak 10 godzin na dobę nawet w największe mrozy.
    Gdzie do chałupy 120m2 7kW?

    L.

  • 13. Data: 2018-10-23 16:38:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Oct 2018 07:15:38 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Co Wy macie z tą mocą? U mnie chata 230m2 podłogówki wyszło zapotrzebowanie
    > na poziomie 6,5kW,

    Ja mam takie same straty dla 180m2, przy 20cm w podłodze (no, będzie mniej
    ostatecznie, bo kiele 18), 25cm 040 (albo 20cm grafitu) na ścianie i 30cm
    na górnym stropie, okna ~0,9. Jak u Ciebie to wygląda, bo te 6.5kW na 230m2
    grzanych podłóg to mocno optymistyczne jest. :P

    Ty już grzejesz -- ile energii realnie dom zużywa, a ile wyszło z OZC?

> [...]
    > wziąć zapas, może nie dowierzał mojemu liczeniu OZC. Pompa nigdy mi nie
    > chodziła dłużej jak 10 godzin na dobę nawet w największe mrozy.

    7kW mocy przy A2W35, zwykła pompa ma przy -15sC pewnie 4-5kW. Czyli tyle
    ile wymagane przy takim domu zbudowanym, tak jak autor napisał, najlepszym
    stosunekiem jakości do ceny. Do tego ew. trochę mocy na CWU potrzebne. Poza
    tym ciężko już mniejszą PC PW znaleźć, niby Jula ze swoim Anslutem jeszcze
    by się wpisała, to ma 3kW cieplnej na samej sprężarce przy -15.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2018-10-23 16:40:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Oct 2018 15:16:23 +0200, alberciq

> [...]
    > podłogowe co ~20cm. Ale zaraz ktoś tu będzie krzyczał że trzeba
    > dokładnie policzyć bo może się okazać że potrzebujesz tylko 6,7kW i

    Ja zacznę krzyczeć :P bo mam projektowe OZC, z którego wyszło że mam 50-55
    kWhm2 (w zależnosci czy odseparuję garaż od domu czy nie), mam do tego
    projekt podłogówki i nigdzie nie mam rur co 20cm (co 15cm najwięcej, ale
    bez zagęszczeń pod oknami).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2018-10-23 16:44:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Oct 2018 07:12:34 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Dobrze ocieplony, bez udziwnień dom 120m2 i 7kW? To jakiś żart,
    > 5kW spokojnie wystarczy i jeszcze zapas będzie.

    4.5-5kW przy racjonalnych kosztach budowy to będzie potrzebować przy -20sC.
    Tyle ma powietrzna z nominalną 7kW w takiej temperaturze, może nawet mniej.

    > Trzeba by policzyć czy faktycznie grzanie prądem + fotowoltaika nie byłoby
    > ciekawsze, ale jednak wodna podłogówka jest uniwersalna i jakby za parę lat
    > wymyślili coś lepszego od pompy ciepła to można spokojnie zmienić.

    Jakby mieli wymyślić, to już by wymyślili. Tutaj zaletą jest, że druty
    można zrobić praktycznie o połowę taniej niż rury.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-10-23 16:52:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Oct 2018 13:47:03 +0200, alberciq

    > Tak to boli i również komina oraz kominka nie mam, ale mam pompę
    > gruntową, którą uważam za zdecydowanie lepszą nad powietrzną i o ile są
    > możliwości to taką należy wybrać.

    Nie jestem co do tego przekonany. Ani do tego że trzeba powietrzną jakoś
    dodatkowo zabezpieczać (a gruntowej nie), ani że PC GW jest lepszym
    wyborem. Jedynym dodatkowym argumentem przemawiającym na korzyść gruntowej
    jest brak jednostki zewnętrznej (ew. hałasu od wentylatora), no i że
    teoretycznie gruntowa pracuje w lepszych warunkach (bo cała pompa stoi pod
    dachem w ciepełku i suszy).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2018-10-23 17:33:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 16:39:01 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > na górnym stropie, okna ~0,9. Jak u Ciebie to wygląda, bo te 6.5kW na 230m2
    > grzanych podłóg to mocno optymistyczne jest. :P

    Parterówka, poddasze nieużytkowe, prosta stodoła. Okna jakieś w miarę
    dobre, 20cm na ścianach, 30 wełny nad GK, a no jeszcze spory garaż
    w bryle, który nie jest liczony, służy jako przestrzeń zamknięta
    nieogrzewana, bo cała buda razem z garażem i kotłownią ma coś pod 300m2.
    A, pod podłogą jakieś płyty z twardego styro z folią aluminiową,
    z odzysku po rozbiórce chłodni. Jaką to ma lambdę nie wie nawet Adam Sz. :P
    A jest tego z 15cm.

    > Ty już grzejesz -- ile energii realnie dom zużywa, a ile wyszło z OZC?

    Pisałem podsumowanie zeszłego sezonu, musze poszukać. Bo teraz drugi sezon
    w zasadzie będzie leciał.

    > 7kW mocy przy A2W35, zwykła pompa ma przy -15sC pewnie 4-5kW. Czyli tyle
    > ile wymagane przy takim domu zbudowanym, tak jak autor napisał, najlepszym
    > stosunekiem jakości do ceny.

    A no bo nie zajarzyłem że piszecie o powietrznej.

    L.

  • 18. Data: 2018-10-23 18:06:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 23.10.2018 o 13:47, alberciq pisze:
    > mam pompę gruntową, którą uważam za zdecydowanie lepszą nad powietrzną i
    > o ile są możliwości to taką należy wybrać.

    Ale miałeś PW i z własnego doświadczenia piszesz czy tak "tylko Ci się
    wydaje"?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2018-10-23 19:20:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-10-23 o 16:44, Myjk pisze:
> [...]
    > Jakby mieli wymyślić, to już by wymyślili. Tutaj zaletą jest, że druty
    > można zrobić praktycznie o połowę taniej niż rury.

    Ale do drutów możesz wpuścić tylko i wyłącznie prąd, a do rur wodnych
    możesz wpuścić wszystko, włącznie z tym prądem, który wpuszczasz do drutów.

    Młode małżeństwo ode mnie z rodziny się postawiło i wybudowało. Firma
    namówiła ich na druty. Podłogówki są, ale na drutach. Byli
    przeszczęśliwi pierwszy rok użytkowania, bo za ogrzewanie domu zapłacili
    1200zł. Firma im załatwiła bardzo tani prąd. W nocy mogli grzać prądem
    za darmo. Ale darmowy obiadek był na smaka, a teraz muszą płacić za
    obiadki kilka razy drożej. Niestety ale restauracji nie mogą teraz
    zmienić, bo wiązałoby się to ze zrobieniem wielkiej demolki.

    Kiedy im mówiłem "róbcie ogrzewanie wodne" to mnie nie słuchali, a teraz
    żałują. Wtedy wydawało im się, że robią lepiej, że druty są tańsze, ale
    w rzeczywistości zrobienie elektrycznych mat grzewczych czy też
    rozłożenie rur z wodą to jeden ch.... jeżeli chodzi o koszty budowy.

  • 20. Data: 2018-10-23 20:42:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przestan uzyszkodnik pierdolic. Firma zalatwila im tanszy prad. Jak kurwa jakas firma
    moze mlodemu malzenstwu zalatwic tanszy prad? Oni czasami pradu nie kradli? Jak to
    twoja rodzina a ty jestes klamca, oszustem i manipulatorem to pytanie bylo zasadne.