  • 11. Data: 2016-12-07 15:24:33
    Temat: Re: Projektor TV - jakie kable poprowadzić?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.12.2016 19:49, Marcin N wrote:
    > Wariant z ciągnięciem HDMI ze wzmacniacza, który sam sobie oddziela
    > obraz od dźwięku - jest słabo wykonalny ze względu na odległość ze 12 m.

    Jakie przewody... są bezprzewodowe transmitery HDMI.
    OK 400zł coś powinieneś znaleźć.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2016-12-07 16:40:09
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jakie przewody... są bezprzewodowe transmitery HDMI.
    > OK 400zł coś powinieneś znaleźć.

    I to jest rozsądne rozwiazanie.
    Bo jak przychodzi co do czego to się okazuje że TV powinnien być
    w innym miejscu albo sofa w innym :)

    Sam mając teraz amplituner + 2x100 W + subwofer cieszę się ciszą
    w tych chwilach gdy dzieci śpią :)

  • 13. Data: 2016-12-07 19:55:21
    Od: pieszy <z...@g...pl>

    W dniu 07.12.2016 o 15:24, quent pisze:

    > Jakie przewody... są bezprzewodowe transmitery HDMI.
    > OK 400zł coś powinieneś znaleźć.

    Jakiś rok temu szukałem właśnie takiego rozwiązania. Okazało się, że
    nie było wtedy na polskim rynku urządzenia które pozwoliłoby przesłać
    sygnał full HD bezprzewodowo. Są takie rozwiązania ale projektor musi
    wspierać technologię. Ja kupiłem Optime i był problem. Pentagram coś
    takiego miał. Dwa pudełka jedno wtykasz w źródło obrazu drugie w
    odbiornik. I okazało się, że jest nie dokupienia w Polsce.
    Skończyło się puszczeniem 20m kabla HDMI.
    A jeżeli chodzi o autora wątku. Jak budowałem dom to HDMI dopiero
    raczkowało i nawet do głowy mi nie przyszło ciągnąć taką instalacje.
    Natomiast mam puszczoną skrętkę kat 6. Mogłem dać konwerter hdmi na
    skrętkę i z powrotem. Koszt jednak był wyższy niż 20m kabla. Dlatego
    uważam, że najlepsze rozwiązanie to właśnie kanał teletechniczny. Teraz
    tak puszczam jako kanał wykorzystuję niewykorzystany kanał wentylacyjny.
    Wszystko spotyka i krosuje się na stryszku.
    Jeżeli chodzi o dźwięk to zgadzam się, że puszczanie tego przez
    projektor nie ma sensu. Jeżeli chcemy mieć jakość jak w projektorze to
    tak samo dobrze można to puścić na głośniki po bluethoot. Jak chcemy
    mieć dobrze to grube kable miedziane od lokalizacji wzmacniacza do
    lokalizacji głośników.

    Pieszy.

  • 14. Data: 2016-12-07 20:24:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mam zrobione tak. Pod sufitem projektor. Na projektorze dekoder telewizji naziemnej.
    Znaczy sie 230 tam podciagnalem. Z projektora kabelek stereo do zestawu inspire 2600,
    mam ochote zastapic go czyms bezprzewodowym. I to calkowicie wystarcza. Telewizje
    mam z dekodera a net jak potrzebuje to wlaczam w tablecie punkt dostepu i androida w
    projektorze. Jak cos mam na wymiennych nosnikach to korzystam z usb w dekoderze.

  • 15. Data: 2016-12-07 20:31:38
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "pieszy" napisał w wiadomości grup

    >mieć dobrze to grube kable miedziane od lokalizacji wzmacniacza do
    >lokalizacji głośników.

    uhm, nawet polecają by kosztowały one 10% wartości systemu audio :-D

  • 16. Data: 2016-12-07 20:48:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-12-07 20:31, Ghost wrote:
    > uhm, nawet polecają by kosztowały one 10% wartości systemu audio :-D

    Koniecznie trzeba pamiętać, żeby przewody były z beztlenowej miedzi. No
    i ważne ażeby sieć krystaliczna nie była za bardzo zwichrowana bo dźwięk
    będzie meandrował.
    Czy jakoś tak.

    Piotrek

  • 17. Data: 2016-12-07 21:52:07
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 2016-12-07 20:31, Ghost wrote:

    >Koniecznie trzeba pamiętać, żeby przewody były z beztlenowej miedzi. No i
    >ważne ażeby sieć krystaliczna nie była za bardzo zwichrowana bo dźwięk
    >będzie meandrował.
    >Czy jakoś tak.

    K-I-E-R-U-N-K-O-W-E K-I-E-R-U-N-K-O-W-E!!!

  • 18. Data: 2016-12-07 22:01:13
    Od: pieszy <z...@g...pl>

    W dniu 07.12.2016 o 21:52, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > K-I-E-R-U-N-K-O-W-E K-I-E-R-U-N-K-O-W-E!!!

    Dobra, dobra. Nie chodzi o to żeby były audiofilskie. Chodzi o to żeby
    to nie było jakieś chińskie 0,5mm2.
    Ja jestem zwolennikiem kabli. Owszem laptop, telefon, tablet na wifi.
    Ale już system kina domowego z domowym NAS to skrętka 6 i 1000mb. Kiedyś
    to był nadmiar a teraz filmy mają po 13GB. Jak wymieniłem projektor z
    800x600 na full hd to był wypas. A teraz siedzę na monitorze coś blisko
    4k i tutaj "plamka" jest tak mała, że niewidzialna. Full hd nie daje
    jeszcze tego wrażenia ostrości.

  • 19. Data: 2016-12-08 07:32:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 grudnia 2016 19:55:27 UTC+1 użytkownik pieszy napisał:
    >. Dlatego
    > uważam, że najlepsze rozwiązanie to właśnie kanał teletechniczny.

    Dokładnie tak. Kilka metrów rury kanalizacyjnej i w przyszłości upcha Sobie co tam
    będzie na topie.

  • 20. Data: 2016-12-08 08:10:10
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "pieszy" napisał w wiadomości grup

    >4k i tutaj "plamka" jest tak mała, że niewidzialna. Full hd nie daje
    >jeszcze tego wrażenia ostrości.

    Przecież to wyłącznie kwestia odległości, czyli wielkości kątowej obrazu.