  • 1. Data: 2010-01-11 14:59:55
    Temat: Przepraszam ze nie odpowiadam na dyskusje
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Ostatnio mam powazny problem z pradem gdyz jak niektorym wiadomo w
    woj. slaskim powiat czestochowski nastapila ogromna awaria przesylu
    pradu. Gololedz na drogach i polamane drzewa to skutek opadow deszczu
    i zamarzania.
    Pradu nie mam okolo od piatku popoludnia.
    Praktycznie siadlo wszystko
    - CO
    - wentylacja
    - lodowki
    - komputery
    - internet i VOIP

    generalnie colniecie sie do srednioweiecza
    Pozostal kominek jako alternatywa grzania.
    Obecnie perspektywa wznowienia pradu to jakis czwartek tego tygodnia.

    Jak bede mial zasilanie zapodam zdjecia z kataklizmu.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-11 15:41:22
    Temat: Re: Przepraszam ze nie odpowiadam na dyskusje
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Obecnie perspektywa wznowienia pradu to jakis czwartek tego tygodnia.
    >
    > Jak bede mial zasilanie zapodam zdjecia z kataklizmu.

    Wspolczuje. Tu w Hameryce popularne sa generatory awaryjne, benzynowe,
    najlepsze sa hondy. Pociagniesz za sznurek, zapali i masz prund...
    Niektorzy tak sie wycwanili, ze maja je uruchamiane automatycznie ale to juz
    inwestycja rzedu 2-3 tys. dolcow. Taki najprostszy, kilowatowy, ktory mozesz
    wlaczyc do gniazdka, kosztuje pare stowek. A i na budowie jest nieoceniony,
    nie musisz prosic sasiada co by sie podpiac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 3. Data: 2010-01-11 16:01:26
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > wlaczyc do gniazdka, kosztuje pare stowek. A i na budowie jest
    > nieoceniony,
    > nie musisz prosic sasiada co by sie podpiac.

    Tu u nas w Polszcze wylaczenia pradu to prawdziwa rzadkosc, wobec czego
    takie generatory to w wiekszosci ludzi zbedzny gadzet.
    Wczoraj bedac w Castoramie w Czestochowie widzialem oblezenie stoiska z
    elektronarzedziami, gdzie jak za dobrych czasow PRL ludzie stali w kolejca
    czekajac az rzuca generatory. Ludzie wrecz koczowali.

  • 4. Data: 2010-01-11 19:09:31
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Kudlaty wrote:
    > Praktycznie siadlo wszystko
    > - CO

    Przeraza mnie cos takiego tym bardziej ze jeszcze nie mam kominka.
    Zastanawiam sie co w sytuacji np. wyjazdu. Po jakim czasie braku ogrzewania
    temperatura z 20 st. C zejdzie do 0?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstanczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 5. Data: 2010-01-11 19:27:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    konst wrote:

    > Przeraza mnie cos takiego tym bardziej ze jeszcze nie mam kominka.
    > Zastanawiam sie co w sytuacji np. wyjazdu. Po jakim czasie braku
    > ogrzewania temperatura z 20 st. C zejdzie do 0?

    przy wyjeździe to wystarczy zwykły brak gazu przez 1 godzinę, kocioł sie
    wyłączy i koniec kropka. trzeba zresteować bezpiecznik.

  • 6. Data: 2010-01-11 20:23:32
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    Jezeli mroz nie bedzie tegi to nawet tydzien. Ale to
    zalezy od bardzo wielu czynnikow.

    > przy wyjeździe to wystarczy zwykły brak gazu przez 1 godzinę, kocioł sie
    > wyłączy i koniec kropka. trzeba zresteować bezpiecznik.

    Jesli sie nie myle to teraz brak gazu moze spowodowac tylko awaria
    co sie bardzo zadko zdaza.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 7. Data: 2010-01-11 20:38:39
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Zastanawiam sie co w sytuacji np. wyjazdu. Po jakim czasie braku
    > ogrzewania
    > temperatura z 20 st. C zejdzie do 0?

    do 0 to pewnie nigdy jak masz ocieplony dom.

    U mnie w domu na wsi (ściany gazobeton25cm +10cm styropianu) po 2
    tygodniowej nieobecności w środku było 5stopni. I to wtedy jak na dworze
    temperatura dochodziła co -25stopni. U sąsiada (tak samo gazobeton ale
    jeszcze bez styro) porozrywało rurki bo zapomniał wody spuścić.

    Wiec uważam, że w ocieplonym domu temp na pewno nie zejdzi do 0
    --
    -----
    uciu

  • 8. Data: 2010-01-11 20:47:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli sie nie myle to teraz brak gazu moze spowodowac tylko awaria
    > co sie bardzo zadko zdaza.

    U mnie po zaniku napiecia tylko zmieniona temp. trybu grzewczego z obnizonej
    zostala zmieniona na domyslna. Poza tym kociol normalnie grzal wg.
    wczesniejszych nastaw na sterowniku.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-01-11 20:48:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wiec uważam, że w ocieplonym domu temp na pewno nie zejdzi do 0

    Zejdzie, kwestia czasu i temp. na zewnatrz.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-01-11 21:03:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Sty, 20:09, "mkonst" <m...@g...pl> wrote:

    > Przeraza mnie cos takiego tym bardziej ze jeszcze nie mam kominka.
    > Zastanawiam sie co w sytuacji np. wyjazdu. Po jakim czasie braku ogrzewania
    > temperatura z 20 st. C zejdzie do 0?

    Marko1a Ci powie ze po 12h ha ha (wybacz Marko ze sie tak czepilem
    tamtego watku ;-) a ja Ci powiem, ze przynajmniej kilka dni. Mi po
    wylaczeniu ogrzewania po 24h temperatura spadla o 0,5 st C. I spadki w
    kolejnych dniach nie powinny byc o wiele wieksze, bo im zimniej w
    srodku tym roznica temperatur (wew - zew) maleje, a wiec i maleje
    szybkosc wymiany ciepla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.