  • 1. Data: 2010-01-11 18:59:40
    Temat: beton i wilgoć
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    niby ten beton jest wodoszczelny, więc czy przepuszcza on wilgoć czy nie?:O)
    bo niby po co daje się osłonę przeciwwilgociową na findament skoro wody nie
    przepuszcza?
    jak to w końcu z tym betonem jest?

  • 2. Data: 2010-01-11 20:05:46
    Temat: Re: beton i wilgoć
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > niby ten beton jest wodoszczelny,

    "Ten" ? Tzn który beton jest wodoszczelny ? Bo jest "ten" i nie-"ten".

    >więc czy przepuszcza on wilgoć czy nie?:O)

    Przepuszcza - albo i nie ! :)

    > bo niby po co daje się osłonę przeciwwilgociową na findament skoro wody
    > nie przepuszcza?

    Zeby nie przepuszczał ;)

    > jak to w końcu z tym betonem jest?

    JAKIM BETONEM ? Jest beton i beton ;)

    W kazdym razie zwykly beton np b15 bez odpowiednich dodatkow chemicznych,
    slabo lub wcale zawibrowany - spokojnie wode przepuszcza. Porzadnie
    zawibrowany przepuszcza mniej - acz kapilarnie normalnie woda i tak
    przechodzi.

    O ile dobrze pamietam to wodoszczelne (tez sa jakies klasy W,skali nie
    pamietam) robia dopiero od B25 w górę. Przynajmniej tam gdzie brałem beton
    na fundamenty.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2010-01-12 14:35:27
    Od: mk <d...@t...pl>

    Kane pisze:
    robia dopiero od B25 w górę.
    W Krakowie robią od B20 :)
    Pdr. M

  • 4. Data: 2010-01-12 14:47:44
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "Kane" napisał:
    > JAKIM BETONEM ? Jest beton i beton ;)

    normalny beton z jakiego muruje się funfamenty, czy kręgi do studni, czyli
    beton, żwir, piasek,
    gdyby nie przepuszczał wody to wilgoci też by nie ciagnął i żadnych izolacji
    przeciwwilgociowych by nie trzeba było, a trzeba, czy jak zrobię betnowe
    naczynie i wstawię je do wody to w środku będzie sucho?:O)

  • 5. Data: 2010-01-12 15:12:31
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > normalny beton z jakiego muruje się funfamenty, czy kręgi do studni, czyli
    > beton, żwir, piasek,

    Ok - domyslam sie ze chodzi o B20 (ewentualnie B15 bo tez z tego leją). Nie
    jest to SZCZELNE i izolacja jest konieczna (jesli oczywiscie wystepuje woda
    po drugiej stronie ;) ).

> [...]
    > przeciwwilgociowych by nie trzeba było, a trzeba, czy jak zrobię betnowe
    > naczynie i wstawię je do wody to w środku będzie sucho?:O)

    Jesli beton bedzie odpowiedni to na moj stan wiedzy - bedzie sucho. Wymogi
    sa jednak ostre: wysoka klasa betonu, dobre zawibrowanie i dodatki
    uszczelniające (klasa dodatkowa betonu: Wx gdzie x=liczba).
    Musisz o tym poczytac gdzies, ja wiecej nie wiem. Napewno da sie zrobic
    takie betony

    W kazdym razie beton bez klasy W (tj uszczelniaczy) NAPEWNO nie jest
    wodoszczelny niezaleznie czy to bedzie B10 czy B25 ;) A te w klasie W tez
    nie jestem przekonany ze są 100% szczelne ;) Lektura dalsza: BASF,
    Deitermann i google: "beton wodoszczelny".

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2010-01-12 17:51:51
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Trzeba rozróżnić przepuszczalność betonu i nasiąkliwość.
    IMO nawet beton wodoszczelny ma całkiem niemałą nasiąkliwość, więc nie
    ochroni przez wilgocią i bez izolacji ani rusz.
    Jacek