  • 1. Data: 2010-01-11 20:30:43
    Temat: Co macie w grzejnikach?
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    Witam.
    Niebawem bede montowal piec i fachowiec zadal pytanie
    czym bedziemy napelniac instalacje.
    Co polecacie:
    Plyn ?
    Woda ?

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 2. Data: 2010-01-11 20:35:38
    Temat: Re: Co macie w grzejnikach?
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Niebawem bede montowal piec i fachowiec zadal pytanie
> [...]

    Normalnie powinna być woda z inhibitorami korozji. Jest na to norma.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-01-12 15:50:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam.
    > Niebawem bede montowal piec i fachowiec zadal pytanie
> [...]

    Zalezy czy dom caloroczny czy letniskowy.

  • 4. Data: 2010-01-13 10:16:46
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Normalnie powinna być woda z inhibitorami korozji. Jest na to norma.
    > --
    > Jackare

    Ale jakimi? Czytam na stronie FERDOM o MB-1 i CH-1. Zalecane do wszystkich
    instalacji za wyjątkiem wykonanych z aluminium (ALUPEX ?). Czyli np. u mnie
    odpada. CH-2 (Copal) już wygląda OK bo jest do wszystkich instalacji.
    Coś mi się przypomina, że firemka robiąca u mnie instalację C.O. odwodziła
    mnie od dodawania jakichkolwiek środków do wody grzewczej. Na 99% nie mam tam
    wlane nic oprócz twardej wody :-/ Po drugie nie wiem jak toto ewentualnie
    zaaplikować, bo nie mam żadnego ustrojstwa dozującego (zaworu).
    W jednym z materiałów na ten temat przeczytałem zalecenie (rozbawiło mnie do
    łez) aby "napełniać instalację CO miękką wodą, najlepiej deszczówką" :-)))

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 5. Data: 2010-01-13 18:29:46
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jakimi? Czytam na stronie FERDOM o MB-1 i CH-1. Zalecane do wszystkich
    > instalacji za wyjątkiem wykonanych z aluminium (ALUPEX ?). Czyli np. u
    > mnie
    > odpada.
    Tu chodzi o grzejniki aluminiowe. W rurach alupex i pp-stabi aluminium nie
    jest materiałem przewodzącym medium tylko stabilizatorem rury. Zapobiega
    pęcznieniu i wydłużeniom termicznym ale nie ma styczności z tym co płynie
    poprzez rurę.
    Inhibitory stosuje się przede wszystkim w dużych instalacjach stalowych o
    dużej wartości inwestycyjnej (bloki, spółdzielnie, węzły grzewcze) gdzie
    roczne straty spowodowane uszkodzeniami korozyjnymi mogą być znaczne i woda
    jest okresowo spuszczana.
    Odrębna instalacja mieszkaniowa z własnym kotłem jeżeli woda nie jest często
    wymieniana nie jest specjalnie narażona na korozję. Z wody wytrącą się
    wszystkie składniki korozjogenne i potem może sobie latami w tej instalacji
    być nie robiąc żadnych szkód. U mnie w mieszkaniu w ciągu ostatnich 10 lat
    raz spuszczałem wodę z instalacji....

    > Coś mi się przypomina, że firemka robiąca u mnie instalację C.O. odwodziła
    > mnie od dodawania jakichkolwiek środków do wody grzewczej. e-kran

    wiele osób straciło przez to gwarancję na kotły gazowe - zalewali instalację
    różnymi glikolami lub dodawali inhibitory wbrew wymaganiom producenta by w
    instalacji była tylko czysta woda.
    --
    Jackare