  • 1. Data: 2010-01-11 21:07:23
    Temat: Rozkład temperatury w grzejniku (banalne?)
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam.
    Oczywiste jest,że u góry grzejnika jest woda ciepła, u dołu zimna.
    Sprawdziłem organoleptycznie 2 grzejniki.Jeden z nich jest niemal równomiernie
    ogrzany, subtelną
    różnicę góra/dół da sie wyczuć dłonią.
    Drugi z kolei jest od połowy (w poziomie ) zimny.
    Czy w przypadku drugiego- rozumiem,że to nieprawidłowe zjawisko- problem polega na
    zbytnim jego
    zdławieniu?
    Jak to z tym jest?

  • 2. Data: 2010-01-12 07:10:19
    Temat: Re: Rozkład temperatury w grzejniku (banalne?)
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    zebrał się szlam
    szczególnie jeżeli jest to grzejnik panelowy.

  • 3. Data: 2010-01-12 09:02:25
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    > zebrał się szlam
    > szczególnie jeżeli jest to grzejnik panelowy.

    W takim przypadku góra też byłaby zimna...
    Jeżeli góra jest ciepła, to odkręć na max termostat/zawór i poczekaj chwilę.
    Jak nic się nie zmieni, to pozakręcaj zawory w pozostałych grzejnikach -
    może pompa ma za małą wydajność.

    Pozdrówka
    Miki

  • 4. Data: 2010-01-12 09:34:55
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rentier <f...@g...com> napisał(a):

    > Czy w przypadku drugiego- rozumiem,że to nieprawidłowe zjawisko- problem polega
    > na zbytnim jego
    > zdławieniu?

    Cześć, wlasciwie djagnozujesz. Zanim rowalisz pół instalacji proponuję:

    a/ odkręcić wstępną nastawę (dławienie) na zaworze (o ile to nowy zawór z taką
    nastawą - gorzej jak tam jest jakaś kryza)

    lub

    b/ przymknij (trochę) zawór na odpływie (znów: o ile taki zawór masz)

    Pzdr,
    g-jaro

  • 5. Data: 2010-01-12 18:50:47
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    >
    > lub
    >
    > b/ przymknij (trochę) zawór na odpływie (znów: o ile taki zawór masz)
    Przymknąłem odpływ, bo zawór mam prymitywny, bez nastaw wstępnych.
    Pomogło! :-)))
    Dzięki!