  • 11. Data: 2009-11-12 14:47:44
    Temat: Re: Pytanie o koszty podpiwniczenia
    Od: "Tomek " <v...@W...gazeta.pl>

    Krzemo <p...@g...com> napisał(a):

    > =EAcej w
    >
    > M=B1drzy wyliczyli juz dawno temu =BFe to ok. 30% koszt=F3w parteru...
    > oczywi=B6cie mowa o stanie surowym.
    > Czyli jak liczymy parter za 100%, to piwnica jest 30%kp, a poddasze
    > 150%kp.

    Jak to co napisałeś ma się do mojej wcześniejszej wypowiedzi? I dlaczego mamy
    rozmawiać o stanie surowym? Rozmawiajmy przynajmniej o takim stanie, w którym
    da się zamieszkać (co komu po stanie surowym?).

  • 12. Data: 2009-11-12 16:19:46
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości

    > ale budowanie w granicy jest zgodne z prawem. Sam tak buduje i dostalem
    > pozwolenie na budowe. Bez wiekszych problemow. Jedyna dodatkowa rzecza
    > ktora
    > musialem zrobic to wezwac strazaka (300PLN) by ocenil projekt.
    > W projekcie odleglosc opisana jest na 0cm.

    No nie wiem, chyba się zapiszę na audiencję do pana naczelnika i zapytam jak
    to jest z tymi odległościami. Architekt mnie przestraszał mocno, zresztą
    pan-nacz. też mi nie da zgody na piśmie i jak uwalą projekt to będę trzy
    miesiące w plecy :( Żeby było śmieszniej - wiem, że budować można tak daleko
    jak zabudowania sąsiada, a jeden z sąsiadów ma budynek gosp. w granicy.
    Tylko że bez planów - więc tak jakby go nie miał...

    A.

  • 13. Data: 2009-11-12 16:32:23
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > Arku, na temat gotowców z różnych pracowni mam zdanie dość wyrobione i
    > nie jest ono za dobre. Chociaż, z małych domów projekt TANIA się
    > ładnie mieści na waskiej działce.

    No - ja znalazłem jeden projekt Tania 107m2 ale on ma działę >19m bez
    garażu. Ja mam działkę długą w sensie głębokości od ulicy a wąską w sensie
    wjazdu z ulizy. Ta Tania ma kalenicę równolegle do drogi i jest dla mnie
    szeroka (pomijając brak pokoju na dole).
    Natomiast mieszczą mi się Promyk i Promyczek - przy czym Promyk musiałby
    mieć jakoś wkomponowany w podpiwniczenie garaż i kotłownię (żeby był pokój
    na parterze) a Promyczek to samo albo przybudówkę z boku (a swoją drogą to
    na wszystkich stronach www działka pod niego jest opisana jako 3+7.7+3=13,7m
    szerokości a to nieprawda, bo dom ma okna w dachu. Jakbym chciał dostawić do
    niego ślepy garaż 3.3m to mam 3+3.3+7.7+4=18m szerokości. Albo 17 ale
    łazienę bez okna...

    A projekty gotowe to faktycznie nie jest ideał, tylko że np. architekt z
    którym rozmawiałem stwierdził, że wydłużenie domu o 2m to pikuś, ale
    poszerzenie o metr to problem, bo trzeba przeliczać dach (inna rozpiętość).
    I niby parę tysięcy za projekt indywidualny to i tak mało w porównaniu z
    całą budową, ale jak ktoś ma tych tysięcy tak mało jak ja ;) to i tak szuka
    czegoś małego, taniego i przeróbek się boi...

    A.

  • 14. Data: 2009-11-13 09:24:29
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    arek pisze:
    > Witam
    >
    > Chciałbym zapytać kogoś, kto się w temacie orientuje, jaka jest różnica w
    > kosztach budowy domu z użytkowym poddaszem oraz takiego samego domu
    > częściowo podpiwniczonego. Dom ok. 100-120m2, możliwie jak najprostsza
    > (najtańsza) bryła - bez żadnych wykuszy, załamań, łuków itp. na ścianach.

    Najprostszą i najtańszą bryłę stanowi tzw. kostka. Czyli to co budowali
    nasi rodzice, tyle że w nowocześniejszym wydaniu. Dodatkowo taka bryła
    najlepiej wykorzystuje przestrzeń. Masz pełne piętro bez żadnych skosów.

    Mój kolega ma działkę 14m i piękny nowoczesny projekt domu. Miał o tyle
    łatwiej, że mógł się "przykleić" jedną ścianą do sąsiada, ale Ty masz
    szerszą działkę niż on więc wychodzi podobnie. Projekt robił
    indywidualnie, ale nie wydaje mi się, żeby to było dużo droższe
    rozwiązanie biorąc pod uwagę ile trzeba zapłacić za adaptację gotowego
    projektu do działki itd.

    Naprawdę przemyśl nowoczesną kostkę. Wychodzi tanio, ładnie i
    przestrzennie. Problemem mogą być warunki zabudowy, bo teraz jest moda
    na skośne dachy, ale wszystko jest do przewalczenia. Znam przypadek,
    gdzie inwestor wywalczył możliwość zbudowania kostki choć pierwsze
    warunki zabudowy wykluczały taką formę budynku.

    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2009-11-13 10:30:34
    Od: Slawek <s...@g...com>

    wysłałem Ci PW, ale chyba nie odbierasz.
    podaj mi na @ swoj kontakt, to wyślę Ci wizualkę projektu jaki ja mam
    też na działkę 17,5 m szerokości- dom ma 180m, w tym poddasze o pełnej
    wysokości (trochę taki prowansalski styl), do tego garaż na 2 auta,
    projekt robili mi dwaj dobrzy architekci moi znajomi, więc trochę się
    przyłożyli. Konstrukcja jest bardzo prosta i niedroga, bo sam
    projektowałem. Żadnych z dupy wykuszów, balkoników itp wynalazków. Do
    tego naprawdę ładna bryła.

  • 16. Data: 2009-11-13 13:01:21
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Slawek pisze:
> [...]
    > przyłożyli. Konstrukcja jest bardzo prosta i niedroga, bo sam
    > projektowałem. Żadnych z dupy wykuszów, balkoników itp wynalazków. Do

    A mógłbyś wrzucić coś poglądowego dla ogółu? Natrudziłem się żeby,
    pogodzić projekt domu z szerokością działki 20m więc chętnie zobaczę
    Twój pomysł.

    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2009-11-16 18:08:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Trochę
    > inaczej wygląda to jak masz skarpę na działce, tzn. koszt piwnicy jest
    > podobny, ale dom niepodpiwniczony na skarpie kosztuje więcej niż na płaskiej
    > działce, więc różnica między piwnicą a bez piwnicy maleje.

    Ja mam właśnie niepodpiwniczony na pochyłej działce... I koszty jak na
    razie wyglądają tak, że:

    Za sam stan zero zapłaciłem o ok 5 - 6 tys więcej, niż zapłaciłbym za
    niski fundament na płaskim terenie - liczyłem to sobie dokładnie :-) wg
    cen obowiązujących w mojej okolicy.
    Do tego na pewno dojdzie koszt ocieplenia ścian fundamentowych - będzie
    tego ciut więcej...
    Będzie jeszcze taras, który w zamyśle projektantów miał być na gruncie,
    ale teraz nie będzie - będę musiał zrobić konstrukcję żelbetową na
    wymurowanych słupach... Będzie to wprawdzie trochę droższe, niż taras na
    gruncie, ale... nie ma to nic wspólnego z piwnicą, czy jej brakiem :-))).
    Można zatem powiedzieć, że w związku ze spadkiem terenu stan zero
    wyszedł mnie drożej o jakieś 25 procent w stosunku do tego samego
    projektu, ale na płaskiej działce...

    Gdybym natomiast chciał się szarpnąć na piwnicę...

    Musiałbym robić większe wykopy i wyższe ściany fundamentowe - więcej
    pracy koparki, więcej betonu i szalunków oraz desek, albo więcej
    bloczków, cementu, piachu i pracy majstrów - tu już doliczyłbym ze 3 - 4
    tys minimum - licząc w stosunku do projektu dla płaskiej działki.

    Solidne izolacje fundamentów - przeciwwodne u mnie, ocieplenie od samych
    ław - co u mnie teraz nie jest konieczne - wystarczy, że ocieplę
    najgłębiej kilkadziesiąt cm poniżej terenu :-). Chudziak na dnie wykopu
    - mówimy o stanie surowym... Strop i schody. Z grubsza można przyjąć, że
    o ile teraz strop wyszedł mnie ok... 15 - 16 tys razem z lanymi
    schodami, to i tu, może mniej byłoby tych schodów, ale ze 13 tys trzeba
    liczyć.

    Mamy na razie tylko stan surowy :-))) i już wyszło drożej o jakieś 16 -
    17 tyś. Jak doliczymy kominy - sam materiał, to znowu będzie więcej o
    jakiś tysiąc - wychodzi 18 w stosunku do wersji podstawowej - dom na
    płaskiej działce.

    Dla wyjaśnienia dodam, jak laliśmy chudziak, to wyliczyliśmy z majstrem
    ok 90 m2, zatem można przyjąć taką powierzchnię stropu i w ogóle piwnicy.

    Mamy dopiero stan surowy i wyszło o 18 tys drożej niż wersja podstawowa
    i o ok 11 - 12 drożej niż mnie wyszło... Doliczyć teraz trzeba samo
    wykończenie i urządzenie tej piwnicy, co może wyniść drugie tyle co stan
    surowy, a ja - bez piwnicy już tych kosztów nie ponoszę :-). Rzecz jasna
    nie mam piwnicy, ale nie żałuję, bo w mokrej glinie nie byłby to
    najlepszy pomysł :-))).

    Podsumowując... uważam, że piwnica jest dobrym rozwiązaniem tylko w
    specyficznych warunkach gruntowo-terenowych - sucho i w sytuacji, kiedy
    ma się małą działkę. Budowanie wzwyż jest raczej droższe, niż budowanie
    wszerz :-))).

    pozdrawiam
    robercik-us