  • 41. Data: 2017-08-17 21:17:06
    Temat: Re: Co tu poszło nie tak?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 20:08:23 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Przy poddaszu nieużytkowym to się zgodzę. Wcześniej miałem na myśli domy
    > z użytkowym poddaszem.
    W temacie tej dyskusji to bez znaczenia- dach odleciał i nieważne czy poddasze
    użytkowe czy nie

    > A wracając do tematu to nadal uważam że ten wieniec co odpadł powinien
    > być zakotwiony do wieńca kończącego ściany,

    Nie bardzo wiem o czym piszesz bo przy parterówkach jeden wieniec z reguły jest- ten
    kończący sciany. I tak myśę że nie bardzo jest go do czego zakotwić- do ścian czy do
    fundamentów
    >bo to że strop jest drewniany nie oznacza że nie ma wieńca żelbetowego gdzie >ten
    strop jest oparty,
    No właśnie ten wieniec to "wieniec kończący ściany"

  • 42. Data: 2017-08-17 21:59:32
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-17 o 16:28, Budyń pisze:

    > baczek, daj wiecej fotek!

    http://wizjalokalna.pl/article.php?id=15919
    Czy normą jest brak belki nad drzwiami garażowymi?
    Wygląda jakby "pustaki" trzymały się na ościeżnicy.

  • 43. Data: 2017-08-17 22:24:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 17 Aug 2017 21:59:32 +0200, Baczek napisał(a):

    > http://wizjalokalna.pl/article.php?id=15919
    > Czy normą jest brak belki nad drzwiami garażowymi?
    > Wygląda jakby "pustaki" trzymały się na ościeżnicy.

    Na innych zdjęciach widać, że tam jest mur 3w, więc pewnie coś jest pod
    spodem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 44. Data: 2017-08-17 23:46:45
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 19:20:48 UTC+2 użytkownik w...@a...com napisał:

> [...]
    > najdrobniejsze usterki poprwiac, bo nie dostałbym tytułu czyli zgody na
    > zamieszkanie. Wiezbe dachowa sprawdzali szczególnie skrupulatnie.
    >
    > Dla poprawy humoru nie przewiduje podobnych zawieruch z wiatrami i
    > gradobiciami przez co najmniej 20 lat. I niestety jak dotad nikt na swiecie
    > nie wie kiedy się ta nadaktywność sloneczna skończy
    >
    > Chociaz nie wiadomo, czasem nieszczescia chodza parami.
    > Takich wiatrow to chyba najstarsi gorale nie pamietaja.
    > Dowodem tego jest mój
    > znajomy baca, który widzac cepra na hali robiacego pompki, z wrzaskiem uciekl do
    domu bo jeszcze takiego wiatru co by babe z pod chlopa wywialo, to on
    > jeszcze nie widział.
    > Pzdr
    > Tornad

    Opowieści dziwnej treści...
    Przez 12 dni sierpnia tj. od 2 do 14, na Słońcu wędrowała tylko jedna grupa 2670.
    Była to dawna grupa 2665, która to w lipcu stanowiła pewną atrakcję generując dość
    silne rozbłyski i nawet była widoczna gołym okiem. Ostatnie 2 tygodnie jej wędrówki
    bez żadnych atrakcji. Maksymalna powierzchnia to około 160 (710) jednostek, a liczba
    plam w grupie to 3 (26). W nawiasie wartości z lipca. Na wschodzie możemy zobaczyć
    nową grupę 2671 w klasie Cso 6 i powierzchni około 100 jednostek. Dała rozbłysk w
    klasie C1.0. Na Słońcu jest w tej chwili duża dziura koronalna. Wiatr z niej ma
    dotrzeć do Ziemi z 16/17 sierpnia.

  • 45. Data: 2017-08-18 00:32:14
    Temat: Co tu poszło nie tak?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak patrze na zdjeca jakie pojawily sie w temacie to wychodzi ze w Polsce materialy
    budowlane robione sa z ryzu. Ze 25 lat temu w urbanowym NIE pisali o materialach
    budowlanych sprzedawanych w Polsce, z naciskiem na markowe materialy. Wyszlo ze
    sprzedawane u nas nie spelniaja minimalych niemieckich wymagan wytrzymalosciowych i
    jakosciowych.

  • 46. Data: 2017-08-18 00:59:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 22:24:16 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Na innych zdjęciach widać, że tam jest mur 3w, więc pewnie coś jest pod
    > spodem.

    Otóż to - tam nadproże zapewne jest. A wciąż się upieram ze budynek ma wytrzymać
    tyle co mówi norma. Jesli ma wytrzymać obciążenie sniegiem X kg/m2 a wytrzymuje 50x
    tyle to też jest źle wybudowany.

    b.

  • 47. Data: 2017-08-18 07:24:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 00:59:37 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Otóż to - tam nadproże zapewne jest. A wciąż się upieram ze budynek ma wytrzymać
    tyle co mówi norma. Jesli ma wytrzymać obciążenie sniegiem X kg/m2 a wytrzymuje 50x
    tyle to też jest źle wybudowany.

    Powiedz to temu gościowi ze zdjęcia co jest teraz bez dachu nad głową :)
    Normy to tylko minima jakie trzeba spełniać.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2017-08-18 07:59:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 07:24:58 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    tyle co mówi norma. Jesli ma wytrzymać obciążenie sniegiem X kg/m2 a wytrzymuje 50x
    tyle to też jest źle wybudowany.

    > Powiedz to temu gościowi ze zdjęcia co jest teraz bez dachu nad głową :)

    tak sobie mysle ze dach i tak by mu zdjęło nawet gdyby te wience zostały, w koncu ta
    budowa nie wygląda na jakies mistrzostwo swiata.

    > Normy to tylko minima jakie trzeba spełniać.

    gdyby wszyscy projektanci projektowali linie energetyczne duzo za mocne w stosunku do
    norm to prąd byłby droższy niż jest - chciałbys?
    W budowaniu liczy się stosunek cena/osiągnięty efekt. Całkiem niedawno podsmiechujki
    były z niepotrzebnie wydanych pieniedzy na DZ pompy ciepla. Błąd to błąd i tyle.

    b.

  • 49. Data: 2017-08-18 08:20:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    tu jeszcze znalazłem fotki tej budowy
    http://www.rmf24.pl/foto/zdjecie,iId,2366573,iAId,26
    0972

    b.

  • 50. Data: 2017-08-18 08:21:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-08-17 13:26, Janusz wrote:

    > A kto dzisiaj w murowanym domu robi strop drewniany?
    > Ile znasz takich przypadków?

    2 własne. Obecnie poddasze mam nieuzytkowe ale poprzednio mialem
    uzytkowe ze stropem drewnianym. Nic złego nie widzę w stropach
    drewnianych. Na "zachodzie" to w ogóle standard.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info