  • 11. Data: 2018-05-05 21:05:01
    Temat: Re: Co zamiast styropianu w warstwie instalacji pod podłogą?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 20:46, Budyń pisze:

    > jesli budowa sie nie zaczeła to niech przeprojektuje bo to wcale ciekawie nie
    wygląda. Moze płytę bez izolacji pod spodem zrobić, za to na płycie dac duzo zwykłego
    styropianu.
    > tyle ze sciany musza byc ciepłe z ytonga jakiegos.

    Czasami przy domach szkieletowych robi się pełna izolację pod płytą
    fundamentową, a podłogówkę w tejże płycie.

    Ale żeby zrobić pod murowanym domem to trzeba zastosować XPS
    odpowiedniej klasy no i trzeba wszystko przeliczyć.

    Jest to o wiele lepsze rozwiązanie, choćby dlatego, że unika się mostków
    termicznych w ścianach nośnych. Osobiście szedłbym w tym kierunku, choć
    zapewne wyjdzie drożej.

  • 12. Data: 2018-05-05 21:35:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 20:31, Lisciasty pisze:

    > Patrząc od dołu:
    > - chudziak 10cm
    > - 5cm xps
    > - folia PE
    > - 20cm xps w strefie brzegowej szer. 1m
    > - folia PE
    > - płyta 25cm
    Coś mi tu nie pasuje, dla tych grubości to albo w strefie brzegowej
    płyta będzie miała 10cm albo w środku 40cm albo zrobi łódkę :)

    > - 12 cm EPS
    Skoro będzie 12cm pod wylewką to nie kombinowałbym ze strefami i dał
    równo pod całą płytą 5cm po bokach może być więcej, potem plyta wg planu
    i te 12 czy 15cm pod podłogówkę, czyli wylewka typowa 8cm.

    Łączenie podłogówki z płytą nie jest dobrym pomysłem, bo będzie zbyt duża
    bezwładność, a to będzie bardzo utrudniało przyszłe użytkowanie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2018-05-05 21:42:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 21:35, Janusz pisze:
    > Łączenie podłogówki z płytą nie jest dobrym pomysłem, bo będzie zbyt duża
    > bezwładność, a to będzie bardzo utrudniało przyszłe użytkowanie

    Właśnie siła podłogówki jest w bezwładności. Im jest większa tym lepiej.

  • 14. Data: 2018-05-05 22:38:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 21:42, Uzytkownik pisze:

    > Właśnie siła podłogówki jest w bezwładności. Im jest większa tym lepiej.

    Z czym lepiej, jak przesadzisz?
    Chcesz otwierać okna i tracić energię przy odwilży?
    Na dodatek, istotne jest to tylko przy grzaniu prądem w 2 taryfie, aby
    temperatura pomiędzy cyklami grzania nie spadła zbyt dużo.
    A to zapewni 8-10 centymetrów betonu.
    Gdy piec może pracować w dowolnym momencie, zbyt duża akumulacja będzie
    nawet szkodliwa gdyż uniemożliwi sterowanie temperaturą do pracy i snu.

  • 15. Data: 2018-05-05 23:16:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 22:38, t-1 pisze:

    > Z czym lepiej, jak przesadzisz?

    Nie ma możliwości przesadzenia. Nikt przecież nie buduje schronów
    przeciwatomowych i nie robi fundamentów i ścian na 30 m grubości z betonu.

    > Chcesz otwierać okna i tracić energię przy odwilży?

    Poczytaj sobie na czym polega "samoregulacja" podłogówki. Dzięki tej
    właściwości, podłogówka sama kompensuje duże i gwałtowne skoki
    temperatury zewnętrznej i wcale do tego nie potrzebuje żadnej
    automatyki. Podłogówce wystarczy woda o stałej temperaturze, zależnej od
    temperatury zewnętrznej (regulacja pogodowa). Resztę załatwiają prawa
    fizyki z którymi walczą niedouczeni pseudoinstalatorzy i psują regulację
    dodając regulatory pokojowe, które dobowo obniżają temperaturę.

    > Na dodatek, istotne jest to tylko przy grzaniu prądem w 2 taryfie, aby
    > temperatura pomiędzy cyklami grzania nie spadła zbyt dużo.

    W każdym przypadku duża akumulacyjność podłogówki jest zaletą.

    > A to zapewni 8-10 centymetrów betonu.
    > Gdy piec może pracować w dowolnym momencie, zbyt duża akumulacja
    > będzie nawet szkodliwa gdyż uniemożliwi sterowanie temperaturą do
    > pracy i snu.

    Przy podłogówce nie robi się obniżania dobowego temperatury. Wręcz
    przeciwnie. W nocy się grzeje, a w dzień chłodzi podłogówki, jeżeli
    grzejemy prądem lub pompą ciepła zasilaną prądem, bo dzięki temu są
    oszczędności, gdyż korzysta się z tańszej taryfy.

    Przy podłogówce robi się inaczej. Stara się utrzymać stałą temperaturę.
    Wyższą tam, gdzie ma być wyższa (salon, pokoje dzienne) i niższą tam,
    gdzie się lepiej śpi przy obniżonej (sypialnie).

    Próba obniżania na noc temperatury przy podłogówce to największa
    głupota, którą popełniają niedouczeni pseudoinstalatorzy.

  • 16. Data: 2018-05-06 10:39:54
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Właśnie siła podłogówki jest w bezwładności. Im jest większa tym lepiej.

    Podłogówka to taki wymysł pod pompy ciepła, bo te mają jako taką sprawnosć
    gdy grzeją niskotemperaturowo, czyli grzejnik musi być ogromnych rozmiarów,
    dlatego wciska się go w podłogę. To taki syf, że lepiej się za to nie bierz,
    same wady a zalet brak.
    Głupio mi wygląda ocieplenie pod płytą, ja bym się w to nie bawioł, tylko
    płytę zaizolował od góry folią, czy lepikiem i dał ocieplenie na płytę.

  • 17. Data: 2018-05-06 13:46:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 6 May 2018 10:39:54 +0200, Bob Budowniczy

    ROTFL

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-05-06 14:59:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-06 o 10:39, Bob Budowniczy pisze:

> [...]
    > ogromnych rozmiarów, dlatego wciska się go w podłogę. To taki syf, że
    > lepiej się za to nie bierz, same wady a zalet brak.

    Ja, mosz recht. Ino kachloki, żelezioki i wongiel.
    Fulosz jak niyzdowo rzić.

    > Głupio mi wygląda ocieplenie pod płytą, ja bym się w to nie bawioł,
    > tylko płytę zaizolował od góry folią, czy lepikiem i dał ocieplenie na
    > płytę.

    Mowa jest o płycie fundamentowej, a nie o fundamencie, który można
    odizolować termicznie pionowo od gruntu. Jak postawisz ściany nośne na
    takiej niezaizolowanej płycie to zafundujesz grzyba na dole ścian, przy
    podłodze. Ścian nie postawisz na wylewkach, aby mogły być odizolowane
    termicznie od płyty fundamentowej i gruntu. Muszą stać na fundamencie
    lub płycie fundamentowej.

  • 19. Data: 2018-05-06 17:46:37
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Bob Budowniczy pisze:
> [...]
    > ogromnych rozmiarów, dlatego wciska się go w podłogę. To taki syf, że
    > lepiej się za to nie bierz, same wady a zalet brak.

    Właśnie dlatego internet stał się kompletnie niewiarygodny i można się
    nawet przekonać, że zienia jest płaska.

    Liściasty, wiesz co... :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2018-05-06 18:20:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 06 May 2018 17:46:37 +0200, Irek.N.

    > Właśnie dlatego internet stał się kompletnie niewiarygodny i można się
    > nawet przekonać, że zienia jest płaska.

    Bo ziemia jest płaska. A szczepionki powodujom autyzm. Podłogówka zaś nie
    odpowiada tylko za gradobicie, trzęsienie ziemi i koklusz. Chociaż co do
    tego pierwszego to nie można być pewnym.

    --
    Pozdor
    Myjk