  • 11. Data: 2017-09-29 12:23:12
    Temat: Re: Coś do mielenia liści
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-09-29 o 11:46, Kris pisze:

    > A jeśli zapewnia odbiór 2 worków tylko?

    Ustawa nic nie wspomina o _bezpłatnym_ odbiorze. A skoro odbiera, to nie
    można spalać odpadów biodegradowalnych

    --
    Pete

  • 12. Data: 2017-09-29 14:08:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-29 o 11:58, Kris pisze:

    > W pewnym uproszczeniu nóż do koszenia to prosty kawaał blachy a nóż do mulczowania
    wygląda mniej więcej tak
    > http://allegro.pl/noz-kosiarki-castel-garden-dlugosc
    -440mm-i5491390863.html
    > W większości kosiarek funkcja mulczowania polega na tym ze wkładasz dodatkowe
    zaślepki na wylocie/wlocie do kosza iwtedy ten pokręcony nóż mieli drobniej jak
    normalnie trawe.

    Nóż może mieć też np. podwójne ostrza:
    https://www.e-drwal.com/noz-kosiarki-53-cm-id-828

    A zaślepki głównie po to, aby nie zbierać do kosza, tylko "rozsiewać"
    skoszoną trawę. A przy okazji istotnie, trawa potrafi kilkukrotnie
    trafić pod nóż.

    Zawsze można spróbować kupić drugi nóż i go trochę przerobić. Tylko
    trzeba potem pamiętać, aby go wyważyć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2017-09-29 19:58:15
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-29 o 11:35, Pete pisze:

    > Jeśli gmina zapewnia odbiór odpadów zielonych, to nie wolno (*)
    >

    > (*)
    > Wolno palić ognisko 'turystyczne', nie wolno palić odpadów ;)

    Wolno palić w celu przygotowania posiłku - ile jedna parówka może
    kosztowac ?
    Liści nie nazywałbym w tym przypadku śmieciami czy odpadem, a opałem
    ekologicznym czyli biomasą.

  • 14. Data: 2017-10-04 08:37:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.09.2017 o 07:03, A S pisze:
    > Przypadkiem wiem, ze do mielenia i do wyrzutu są inne noże.
    > Nie mam doswiadczenia, moze ktoś wie więcej? No i nóż musi
    > by przejechany kątówką (z odpowiedniej strony - jak nozyczki),
    > co ma kapitalne znaczenie.
    Nie ma co się doktoryzować z geometrii noża do kosiarki. Każdy, kto
    widział taki nóż wie, że inny kształt ostrza ma nóż nowy, a inny stary,
    który mimo to kosi i zbiera.
    Mam obecnie piątą kosiarkę (a pierwszą z funkcją mulczowania) i powiem
    tyle, że nie widzę istotnej różnicy w jakości mielenia i zbierania liści
    między kosiarką "zwykłą" a mulczującą.
    Dla jakości zbierania trawy/liści do kosza znaczenia ma tylko i
    wyłącznie dobry przepływ powietrza, a więc kosz nie może być zalepiony,
    a spód kosiarki "zarośnięty" resztkami. No i nóż musi mieć podgięcie na
    końcach, które powoduje, że działa trochę jak wentylator, ale to chyba
    każdy nóż kosiarki z koszem ma.
    Jacek