  • 121. Data: 2015-05-08 11:54:44
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 21:58:18 -0500, Pszemol napisał(a):

    > W każdym, nie bój się - te pory mają mikroskopijną objętość, jak sama
    > wcześniej zauważyłaś. To co tam zostanie z roztworu stanowi ułamki promila
    > objętości czajnika.

    > To rozcieńczajcie sobie z teściem dowoli... ja będę robił po swojemu, bo
    > octu się nie boję ani octanów wapnia czy magnezu też nie. I powiem Ci tyle
    > tylko, że jedząc galaretkę z octem i zupę ugotowaną na Twojej wapiennej
    > wodzie konsumujesz właśnie do żołądka taką mieszaninę z czyszczenia czajnika
    > :-)

    >>> kamienia. Silny kwas rozpuści kamień i potem się nie zatrzyma - poleci

> [...]
    >
    > A tak poważniej - używany jest jako fungicyd, więc powinnaś sie cieszyć -
    > zabije wszystkie Twoje pleśnie w czajniku, te których się boisz.

    > No więc masz już odpowiedź na swoje pytanie skąd wytrzasnąłem kwas siarkowy?
    > Czy dalej Cię to trapi?

    > I dalej nic. Nie bój się, nie jesteś pleśniawką - miliony ludzi pije wodę z
    > miedzanych rurek wodociągowych - jonów miedzi mają sporo w wodzie i nic im
    > nie jest. Znowu niepotrzebnie histeryzujesz i wyolbrzymiasz rzekome
    > zagrożenia.

    > Nie ma tam żadnych grzybów. Ani ich toksyn.

    To bedą.

    > Znowu wymyślasz sztuczne
    > zagrożenia. Daj spokój...

    Twój czajnik - Twój pumeks - twoje grzybki.
    Może po prostu kup nowy.

    > Nic nie powiem... masz co masz.

    Nie podważasz mojej prawdomówności?
    :->

    > Twoja gmina, Twoja woda, podobno pitna - Twój problem.

    No to nie pisz o żadnym "albo wynocha". Nie mam innego ujęcia w pobliżu.
    Swojego nie zbuduję (choć były takie plany), bo to ta sama woda. Jedyne, co
    można zrobić, to wrócić do korzystania ze studni - ale to trzeba byłoby
    nową wykopać, bo stara po powodzi nie nadaje się.
    Czyli - wyjście jest. Bo woda podskórna u nas miód malina - miękka jak
    jedwab, minimalnie tylko żelazista, bez znaczenia.

    > Podobno zależy Ci na zdrowiu...

    Są środki prostsze w zastosowaniu - a doraźne.

    > E tam...

    To sobie nasyp do AGD albo do instalacji wodnej - GIPSU :->
    --
    XL
    Kim jest ten fajny gość?

  • 122. Data: 2015-05-08 12:02:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]
    > miedzanych rurek wodociągowych - jonów miedzi mają sporo w wodzie i nic im
    > nie jest. Znowu niepotrzebnie histeryzujesz i wyolbrzymiasz rzekome

    Ty na pewno rozumiesz drukowane?
    REPLAY:
    Grynszpan to sól miedziowa TWOJEGO kwasu octowego - tego, którym sugerujesz
    mi odkamieniać grzałkę z miedzi (niby zakrytej niklem, ale jednak zdarzają
    się uszkodzenia powłoki).

    Pomijam, że ja w życiu bym miedzianych rurek do wody sobie nie zafundowała,
    ale woda to jednak nie KWAS OCTOWY :->

  • 123. Data: 2015-05-08 12:16:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 22:00:15 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Skąd się biorą te gadki o bakteriach w czajnikach elektrycznych?
    > Nie z tych samych gazetek co mydełka antybakteryjne?

    Kiedy ostatnio myłeś swój czajnik?
    :->

  • 124. Data: 2015-05-08 12:20:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 22:01:27 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Nie porowacieje bo już jest od początku porowata? :-)
    > Oglądałaś ją pod mikroskopem w takim powiększeniu jak ta Twoja brzytwa?

    Szkliwo to substancja pokrewna ze szkłem. Porównanie zdecydowanie na
    niekorzyść powykruszanego i rozwarstwionego plastiku.

  • 125. Data: 2015-05-08 12:23:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 22:02:57 -0500, Pszemol napisał(a):

    > ??? Pijesz wodę z instalacji CO??

    Ciepła woda UŻYTKOWA służy do mycia.

    > Całe wnętrze czajnika będzie dokładnie wypełnione parą wodną o temperaturze
    > bliskiej 100'C w czasie każdego gotowania wody.

    Nie wiem, czy wiesz, że plastik to świetny izolator termiczny (oczywiście w
    granicach swojej wytrzymałości termicznej) - a para ma w zwyczaju się
    skraplać niekoniecznie tam, gdzie została wytworzona :->

  • 126. Data: 2015-05-08 12:26:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 22:08:38 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Swoją drogą klima w aucie przydaje się właśnie do osuszania powietrza w
    > kabinie nawet gdy nie jest gorąco na zewnątrz - powoduje to oczyszenie
    > wnętrza szyb z mgły ograniczającej widoczność, więc klimę warto używać nawet
    > poza letnim sezonem.

    Klimatyzacja nie jest dla mnie/nas tym, co nam najbardziej służy, ale
    używamy jej - w czasie NAJWIĘKSZYCH upałów.
    Wystarczy często wietrzyć samochód na podwórku. Nasz stoi non stop otwarty,
    kiedy jest sucho i słonecznie. W mieście pod blokiem to oczywiście
    niemożliwe.

  • 127. Data: 2015-05-08 12:30:43
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-08 o 00:43, Ikselka pisze:

    > Mówiłam, że wodę FILTRUJĘ - dlatego odkłada się kamienia MNIEJ. I wtedy
    > wymieniam grzałkę. Coś kiepsko kojarzysz. To zaczyna być krępujące - tak
    > dorosłemu tłumaczyć jak krowie na granicy.

    > MIAŁABYM.
    > Gdybym nie FILTROWAŁA.

    To w końcu po co te zapasowe grzałki? Hm...

    Ewa

  • 128. Data: 2015-05-08 12:35:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 May 2015 08:11:28 +0200, FEniks napisał(a):

    > A niby jak inaczej?

    Ciepłej wody użytkowej.

    > Wylewałaś kiedyś wodę z kaloryferów? Ta dopiero potrafi zajeżdżać, jakby
    > cały legion po bitwie przemaszerował.

    Mąż wylewał, ale pierwsze słyszę - byłam, widziałam, zwykła woda, o nieco
    metalicznym zapachu, albo raczej takim, jaki ma woda po gotowaniu weków w
    garnku. Za często jej wymieniać zresztą nie wolno, ze wzgl. na osadzanie zw
    kamienia kotłowego.
    Co do "legionu po bitwie" - to chyba nie przeprowadzaliście jej okresowego
    podgrzania powyżej 80 st. U nas się nawet parę razy zagotowała.

    > Mniej gorące od pary?

    Owszem - plastik to dobry izolator termiczny w zakresie do ok. 100 stopni,
    a gdy dostatecznie często dostaje się w te zakamarki skroplona woda.... Tak
    było w moim - niegdyś. W końcu cały zaczął śmierdzieć pleśnią, łącznie z
    wodą.

  • 129. Data: 2015-05-08 12:37:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 May 2015 08:20:21 +0200, FEniks napisał(a):

    > Oj, racja. Żeby ktoś nie wziął tego przypadkiem za zachętę! Tfu tfu, na
    > psa urok.

    Czujesz się wystrychnięta na Dudę?

  • 130. Data: 2015-05-08 12:39:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 May 2015 12:30:43 +0200, FEniks napisał(a):

    > To w końcu po co te zapasowe grzałki? Hm...

    Ty czytałaś ten wątek, czy wcinasz się w trakcie?