  • 61. Data: 2019-02-26 13:00:03
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Feb 2019 02:35:51 -0800 (PST), Budyń

    > raz u siebie na miescie widzialem prezentacje jak palić od góry, koleś miał dwa
    kociołki i na ulicy palił.

    Ale to nie była inicjatywa "państwowa", tylko czysteogrzewanie.pl czyli
    prywatnej osoby. Państwo i inne alerty antysmogowe całkiem skutecznie tępią
    inicjatywę czysteogrzewanie.pl próbując rozwiązać zadymienie np. błękitnym
    węglem. Na szczęściej jeszcze jelena nie znaleźli.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2019-02-26 13:06:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 12:59:01 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Pozbawianie ludzi motywacji do spełniania marzeń to faszyzm.

    jesli uwazasz ze pozbawienie motywacji do zarabiania kasy kolesia który już ma 10 mld
    dolarów za faszyzm to mamy zdecydowany problem definicyjny :)

    > Niby na jakiej innej podstawie niż faszystowka, chciałbyś wprowadzić
    > taki pomysł?

    przeciez napisałem ze to raczej komunizm by był

    b.

  • 63. Data: 2019-02-26 13:29:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.02.2019 13:06, Budyń wrote:
    > jesli uwazasz ze pozbawienie motywacji do zarabiania kasy kolesia który już ma 10
    mld dolarów za faszyzm to mamy zdecydowany problem definicyjny :)

    Ty martwisz się o ludzi bogatych a mnie interesują biedni, których
    socjalizm w biedę wpędził i pilnuje aby z niej nie wyszli.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 64. Data: 2019-02-26 14:29:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisz jeszcze jakiego pojeba cytujesz, chociazby z grzecznosci. Jesli zabierze sie
    ludziom pieniadze i zbuduje autostrady i elektrownie atomowe to nie beda mieli
    pieniedzy na prad i jezdzenie autostradami. Elektrtownie atomowe to nie kurniki i
    jedna kosztuje powyzej czterdziestu miliardow zlotych. Ten co go cytujesz to oszust
    jak chce za 40 wybudowac kilka. Polska to duzy kraj. Moze rozwoj oprzec sie w niej na
    rynku wewnetrzym i eksporcie a nie odwrotnie. Dzieki temu ze 500+ uruchomilo rynek
    wewnetrzny i w zwiazku z tym rozwoj w sferze produkcji jestesmy odporni na obnizenie
    produkcji w niemczech. Tam produkcja spada co mialo nas wedlug zaleznych ekspertow
    pograzyc a mamy niepokojaca dla nbp zbyt niska inflacje na poziomie 0,7%. Druga
    sprawa. Jesli dzien wolnosci podatkowej w Polsce przypada w okolicach polowy roku to
    znaczy ze rzad dajacy zlotowke natychmiast odzyskuje z niej piecdziesiat groszy. Ale
    zanim niby rozdana zlotowka wroci do budzetu to wykona pewna droge i sie rozmnozy.
    Tak ze do budzetu wroci wiecej niz budzet wyplacil. Dlatego teraz mamy wplywy do
    budzetu o sto miliardow zlotych wieksze niz za zlodziejskiego po. Pieniadze musza na
    siebie pracowac a nie pracuja jak leza w bankach tylko jak zmieniaja wlasciciela. Im
    szybciej zmieniaja tym lepiej dla budzetu. Jestesmy w waskim gronie panstw
    niezaleznych energetycznie. Wegla mamy do oporu albo i jeszcze wiecej. Mamy ogromne
    zloza gazu lupkowego, nie warto go w tej chwili wydobywc bo bylby sporo drozszy od
    tego co kupujemy. Ale rezerwa jest. Chyba za trzy lata bedziemy mieli gaz ze zloz na
    morzu polnocnym. Mamy tam wlasne instalacje do wydobywania gazu. Tego gazu ma byc o
    ile sie nie myle 10mld m?. Do tego 4 wlasne i zabraknie nam ze trzy miliardy metrow
    gazu. To nie my jestesmy zalezni od niemiec a niemcy od nas. Oni musza kupic kazdy
    kilogram wegla i kazdy metr szescienny gazu. Nieprawda jest ze oni maja gospodarke
    oparta na zrodlach szybko odnawialnych. Caly czas ich energetyka zawodowa oparta jest
    na atomie weglu brunatnym i gazie. Z tego tylko wegiel brunatny maja swoj i tak jak
    kamienny im sie konczy. W tej chwili z wegla mamy prad o polowe tanszy niz niemcy.
    Tani i pewny w dostawach prad jest duzym bodzcem dla inwestowania kapitalu
    zagranicznego w Polsce. Do tego mamy troche nizsze koszty pracy niz europa zachodnia.
    Dlatego stac nas na dofinansowanie ludzi i budowe autostrad. Dzieki pisowi
    znalezlismy sie w gronie dwudziestu pieciu najbardziej rozwinietych panstw na
    swiecie. Zamiast pierdolic jak to czynisz lepiej sie zastanowic co by bylo gdyby rzad
    Olszewskiego sie utrzymal. I jak komus wyjdzie ze bylibysmy innym lepszym panstwem to
    niech w nadchodzacych wyborach podziekuje za wspolprace czerwonej bandzie i
    stworzonej i oplacanej przez nia demokratycznej opozycji.

  • 65. Data: 2019-02-26 14:43:05
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 26 Feb 2019 12:58:59 +0100, quent wrote:

    > Ludzie są przekupowanie własnymi pieniędzmi. Stopień zdebilenia IMO
    > przekroczył rubikon.

    "Amerykańska demokracja przetrwa do czasu, kiedy Kongres odkryje, że można
    przekupić społeczeństwo za publiczne pieniądze."
    by Alexis de Tocqueville (1805-1859) - francuski myśliciel polityczny i
    dyplomata.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 66. Data: 2019-02-26 14:44:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 13:29:05 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    mld dolarów za faszyzm to mamy zdecydowany problem definicyjny :)

    > Ty martwisz się o ludzi bogatych a mnie interesują biedni, których
    > socjalizm w biedę wpędził i pilnuje aby z niej nie wyszli.

    weź pisz ludzkim językiem -znów uzywasz słów odwrotnie do znaczenia - ja się własnie
    martwię osobami biednymi, które to nie maja najmniejszych szans podskoczyć
    mega-bogatym.

    b.

  • 67. Data: 2019-02-26 14:55:48
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Feb 2019 05:44:00 -0800, Budyń wrote:

    > weź pisz ludzkim językiem -znów uzywasz słów odwrotnie do znaczenia - ja
    > się własnie martwię osobami biednymi, które to nie maja najmniejszych
    > szans podskoczyć mega-bogatym.

    Ostatnio rozpisywałeś się jak to jesteś głęboko wierzący. Teraz
    nawołujesz do tego, by ludziom bogatym zabierać własność prywatną tylko
    dlatego, że mają jej - w twoim mniemaniu - za dużo. Czy mamy tu do
    czynienia z jakąś wyjątkową sytuacją, w której "nie kradnij" w jakiś
    dogmatyczny sposób się wyłącza?

    Mateusz

  • 68. Data: 2019-02-26 15:45:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 14:55:49 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > dlatego, że mają jej - w twoim mniemaniu - za dużo. Czy mamy tu do
    > czynienia z jakąś wyjątkową sytuacją, w której "nie kradnij" w jakiś

    szukam sperawiedliwości, to nie jest sprzeczne z wiarą. Gdy jeden nawet juz pomysłów
    nie ma co z kasa zrobić, a drugi z głodu umiera - to nie jest w porządku.
    Co do sposobu wyrównania szans to się w ogóle nie wypowidziałem - nie powiedziałem ze
    trzeba ukraść. Moze trzeba opodatkować - podatki to chyba nie kradzież?

    b.

  • 69. Data: 2019-02-26 16:01:41
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 26 Feb 2019 06:45:25 -0800 (PST), Budyń wrote:

    > szukam sperawiedliwości, to nie jest sprzeczne z wiarą. Gdy jeden nawet
    > juz pomysłów nie ma co z kasa zrobić, a drugi z głodu umiera - to nie
    > jest w porządku.

    Gdy ten co z kasą "nie wie co robić" zarywał dnie i noce by uczyć się,
    pracować, budować swój status to ten umierający z głodu oglądał telenowele,
    szkołę kończył na poziomie podstawowym lub minimalnie wyżej, z wynikami
    miernymi, a wolny czas spędzał na zbijaniu bąków. Tak, teraz karzmy tego
    bogatego za to, że mu się chciało! I dajmy lewusom, niech też kawioru
    popróbują.

    > Co do sposobu wyrównania szans to się w ogóle nie
    > wypowidziałem - nie powiedziałem ze trzeba ukraść. Moze trzeba
    > opodatkować - podatki to chyba nie kradzież?

    Oczywiście, że kradzież. Podatek dochodowy to ładnie nazwana i
    usankcjonowana prawnie kara za pracowitość.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 70. Data: 2019-02-26 16:36:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Feb 2019 06:45:25 -0800, Budyń wrote:
    > szukam sperawiedliwości, to nie jest sprzeczne z wiarą.

    Szukasz czyimś kosztem, ładnie mówiąc.

    > Gdy jeden nawet
    > juz pomysłów nie ma co z kasa zrobić, a drugi z głodu umiera - to nie
    > jest w porządku.

    To ten co z głodu umiera niech dupę ruszy do roboty, zamiast tak leżeć i
    umierać całymi dniami. Alternatywnie niech do ciebie się zgłosi, z
    pewnością natychmiast oddasz mu pół swojej wypłaty (bo przecież on z
    głodu umierający jest, a ty nie).

    > Co do sposobu wyrównania szans to się w ogóle nie
    > wypowidziałem - nie powiedziałem ze trzeba ukraść. Moze trzeba
    > opodatkować - podatki to chyba nie kradzież?

    Wypowiedziałeś się - proponowałeś zakaz posiadania majątku
    przekraczającego X. Czyli cokolwiek powyżej X należy odebrać. Nazwanie
    tego "podatkiem" niczego nie zmienia - to dalej jest najzwyklejsza
    grabież.

    Mateusz