    From: <qwerty>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Czyszczenie retorty
    Date: Wed, 30 Jul 2014 22:19:14 +0200

    > U mnie jutro przyjezdza serwis do retorty. Tez nie mogę jej odkręcić,
    > serwis mówił o rozebraniu całości łączenie z pojemnikiem na wegiel i
    > zdjęcie rury transportowej.

    Jeśli dobrze zrozumiałem to serwisant będzie wyciągać całą retortę (kolano
    retorty) na zewnątrz, wówczas będzie do niej bardzo dobry dostęp, nie trzeba
    nawet odkręcać dekielka tylko odwórcić retortę do góry dekielkiem i
    wytrzepać pył :), oczywiście byłoby to śmieszne aby po wyjęciu całego kolana
    retorty nie próbować odkręcić tych wszystkich nakrętek, wymienić je na nowe
    i posmarować odpowiednim smarem aby w przyszłości nie było problemów z
    odkręceniem.

    Ja jednak nie podejmuję się na razie tego czynu, coś mi podpowiada, że
    lepiej nie ruszać tego bo może jeszcze coś odleci i wygeneruje mi za wczasu
    niepotrzebne koszty. Jak już będzie bardzo źle to chyba również zadzwonię po
    serwisanta.

    Jeśli to możliwe to proszę napisać jak przebiegły prace serwisowe, jak długo
    były prowadzone oraz ile koszowała taka usługa.