  • 21. Data: 2010-07-29 11:45:27
    Temat: Re: Dofinansowanie kolektorow slonecznych
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 29 Lip, 13:32, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > 1.Finansowanie z kredytu i dotacje "państwowe"
    >
    > 10000zł kredytu na 36 miesięcy- oprocentowanie przyjmijmy 15%
    > Do spłaty  więc 12456zł
    > Państwo zwróci 5600zł
    > Posiadacz solarów zapłaci wiec 6856zł
    >
    > 2. Dofinansowanie ze srodków UE zakup za gotówkę
    > 10000zł koszt solarów
    > Zwrot 7500zł(75%)
    > do zapłaty zostaje 2500zł

    Jesli jest mozliwosc zwrotu 75% to nie prosciej wziac kredyt gotowkowy
    i dotacje 75?
    Chyba, te kredyty nie sa pod zastaw solarow? ;)

    WS

  • 22. Data: 2010-07-29 11:51:46
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo oprócz(a własciwie zamiast) dofinasowania o którym jest ten watek można
    > uzuskac własnie dofianasoweanie na terenie swojej gminy. Z regły w gminie
    > założone zostaje stowarzyszenie, zbiera odpowiednia ilość osób chetnych na
    > solary i występuje zbiorowo od dofinansowanie. W gminie Bytów to działa, w
    > Miastku, w mojej gminie równiez jestesmy na końcowym eteapie załatwienia
    > srodków. Są to srodki unijne. Dofinansowanie do 75% całkowitych kosztów i
    > bez pośrednictwa banków
    > Trzeba tylko ruszyc za dupy urzedników z wydziału ochrony srodowiska w

    U mnie było to z gminy a dokładnie wydziału ochrony środowiska. Żadnych
    stowarzyszeń, komitetów, zbędnych papierków, wycen ocen deklaracji
    dupokracji.
    Dałem dowód osobisty oraz ostatni dowód wpłaty podatku od nieruchomości,
    gościu wydrukował na kartce jednostronnie zadrukowana umowę na której ja do
    niczego nie musiałem sie zobowiązać jak tylko do tego ze kolektor
    żeczywiście będzie stał u mnie a nie u sąsiada.
    I tyle!
    Potem przyniosłem fakturę od wybranego przeze mnie hydraulika, ten dostał do
    ręki tyle mniej kasy ile miałem mieć zwrotu i gmina jemu wypłaciła resztę w
    ciągu miesiąca.
    I to komuś przeszkadzało bo ten sposób dofinansowania został ukręcony przez
    samą Warszawkę. Wiem że były jeszcze próby reanimacji tego sposobu
    dofinansowania z własnych środków gminnych ale też nie przeszło.

    Marek

  • 23. Data: 2010-07-29 11:52:43
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 29 Lip, 13:32, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Jesli jest mozliwosc zwrotu 75% to nie prosciej wziac kredyt gotowkowy
    >i dotacje 75?

    Jak ktoś ma gotówke to po co ma brac kredyt(dojdzie mu 2500zł odsetetk wiec
    interes robi się porównywalny z dotacja "państwowa"
    Chociaż zaraz odezwą się tu tacy którzy twierdzą ze zakup za gotówwke to
    nieopłacalny bo koszt pieniadza i tego typu bzdury zaczna liczyc.;))

    >Chyba, te kredyty nie sa pod zastaw solarow? ;)

    Pewnie są;)
    A dotwane z UE solary tez przechodzą na Twoja własnośc dopiero po kilku
    latach(aby uniknąć sytuacji że kupsz solary weżmiesz dotacje a solary
    sprzedasz bo nie kazdemu sie opłacają.)

  • 24. Data: 2010-07-29 13:01:31
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-07-29 13:32, Kris pisze:
    > Bo chce poprzez dofinansowanie wspomóc tych których nie stać na solary.
    > Ci których stac na kupno za gotówke mają możliwość załatwienia sobie
    > dofinansowania ze środków unijnych i nawet lepiej na tym wyjdą.

    Tylko że państwo angażuje się w pomoc najdroższą finansując banki z
    naszych podatków. Skutek jest taki, że kolektory defacto zamiast być
    tańsze są droższe, tylko płaci za nie każdy a nie tylko zainteresowani.
    Bo zgodnie z dewizją państwa socjalistycznego, lepiej żeby na daną rzecz
    złożyło się 10 osób po 2 zł niż jedna dała 5zł.
    I tu informacja do marrko1a: wiem że kolektory nie kosztują 10 zł.

    ________MAT_______

  • 25. Data: 2010-07-29 13:31:13
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Tylko że państwo angażuje się w pomoc najdroższą finansując banki z
    > naszych podatków.

    A jak inaczej to sobie wyobrażasz? Przeciez ci których stać na zakup za
    gotówke to kupia i ew załatwią dofinasowanie z UE.
    A ci bez gotówki musza kupić na kredyt w spłacie którego pomoże im państwo.
    Lepsze to niz gdyby państwo dofinasowywało producenta bo wtedy ceny solarów
    wyskoczyły by jeszcze bardziej w góre a zapewne btyyłaby lista akceptowanych
    do programu producentów
    A tak klient może sam kupić gdzie chce.

    >Skutek jest taki, że kolektory defacto zamiast być tańsze są droższe, tylko
    >płaci za nie każdy a nie tylko zainteresowani.

    Jeszcze program nie ruszył i nie wiadomo czy będą droższe. Piopyt bedzie
    wiekszy to fakt ale podaz sie może zwiększyc i ceny spadna.
    Pamietyam sytuacje jak cxertyfikaty energetryczne wchiodziły- mój kierbud
    zacierał rece bo miał wszelkie uprawnienie itp i cieszył sie ze jak
    certyfikaty wejda to będzie kasował pio 1500zł za kilka kartek paieru.
    Jednak okazało sie ze mnóstwo ludzi porobiło sobie szybko stosowne
    uprawnienia i teraz certyfikat za 200zł przysyłaja tobie poczta do domu.
    U mnie w mieście do tej pory solarów nie oferował nikt. Ostatnio jednak
    zauwazyłem chyba w 4 firmach ze pojawiły się. A jak jest konkurencja to ceny
    musza spaść

    Dla mnie one są opłacalne jesli zapłace za nie poniżej 2000zł. I dlatego
    wystapiłem o dotacje, kupie zestaw pewnie za 6-8 tys minus dotacja wiec
    pewnie skorzystam. Wiecej jak 2tys zł za solary nie zamierzam dać. I to i
    tak dla luksusu i wygody bo sens ekonomiczny watpliwy nawet przy tej cenie w
    moim przypadku.

    Krzysiek

  • 26. Data: 2010-07-30 07:14:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 29 Lip, 13:52, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak ktoś ma gotówke to po co ma brac kredyt(dojdzie mu 2500zł odsetetk wiec
    > interes robi się porównywalny z dotacja "państwowa"

    Chodzilo mi o bezsensownosc tego programu - jesli ktos nie ma kasy, to
    bierze kredyt gotowkowy i korzysta z tego 75%... wychodzi podobnie,
    wiec po co dublowac rozwiazanaia?
    Jesli ma probley ze zdolnoscia kredytowa, to inwestycja w kolektory
    raczej nie jest priorytetem...

    WS

  • 27. Data: 2010-07-30 07:25:56
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Jeszcze program nie ruszył i nie wiadomo czy będą droższe.

    Wiadomo że będą droższe, bo ich koszt całkowity będzie powiększony o
    odsetki bankowe.

> [...]
    > pewnie skorzystam. Wiecej jak 2tys zł za solary nie zamierzam dać. I to
    > i tak dla luksusu i wygody bo sens ekonomiczny watpliwy nawet przy tej

    No widzisz. A teraz wprowadzono dopłaty i pełno ludzi rzuci się by
    państwo im oddało część kosztów kolektorów + odsetki i będziesz płacił z
    własnych podatków na cudze fanaberie i limuzyny dla dyrektorów w bankach.

    ________MAT_______

  • 28. Data: 2010-07-30 08:38:49
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > No widzisz. A teraz wprowadzono dopłaty i pełno ludzi rzuci się by państwo
    > im oddało część kosztów kolektorów + odsetki

    Ale pieniądze zostana na rynku. Gości któremu nagle wzrośnie sprzedaż
    kolektorów będzie potrzebiował środjków na rozwój firmy i byc moze stanie
    sie moim klientem. Rynek nie lubi prózni.

    i będziesz płacił z
    > własnych podatków na cudze fanaberie i limuzyny dla dyrektorów w bankach.

    Ale to też działa obustronnie.
    Nikt Tobie nie zabrania skorzystać z dofinansowania.
    W innych sytuacjach ktoś ze swoich podatków płaci za moje/Twoje fanaberie.

    Krzysiek

  • 29. Data: 2010-07-30 08:44:43
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Wiadomo że będą droższe, bo ich koszt całkowity będzie powiększony o
    > odsetki bankowe.

    Nie rozumie co ma jedno z drugim wspólnego.
    Producent/importer bedzie sprzedawał i nie interesuje jego czy klient ma
    dotacje czy nie, czy płaci gótówką czy z kredytu.
    A ponieważ kolejktory to urzadzenia nieskomplikowane technologiczne więć ich
    dzisiejsze ceny są zawyzone znacznie i w warunkach normalnej rynkowej
    konkurencji muszą spaść nie ma mocnych na to.

    Krzysiek

  • 30. Data: 2010-07-30 11:41:33
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Nie rozumie co ma jedno z drugim wspólnego.
    > Producent/importer bedzie sprzedawał i nie interesuje jego czy klient ma
    > dotacje czy nie, czy płaci gótówką czy z kredytu.

    W gospodarce centralnie sterowanej, takiej jak nasza, liczy się koszt
    jaki za kolektor musi zapłacić gospodarka, czyli społeczeństwo. Przy
    refinansowaniu kredytów zamiast urządzeń, koszty całkowite rosną o
    koszty kredytu, obsługi bankowej, nowych urzędników "specjalistów".
    Nie mowie tu o pieniądzach dla producentów tylko o tym na co idą nasze
    podatki.
    Utrzymujemy nierentowne kopalnie, by węgiel był tańszy i dofinansowujemy
    kredyty do kolektorów by opłacało się mniej zużywać węgla... Zabieramy
    wszystkim po trochu i rozdzielamy część z tego... To jest paranoja.