  • 21. Data: 2011-10-10 09:39:43
    Temat: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Od: Mr S <c...@o...pl>

    On 10/10/2011 10:32, Robert G wrote:

    > OK 18 zł/m2/rok - palenie groszkiem. Nie dogrzewałem się tamtej zimy
    > innymi źródłami.
    > Teraz i dom suchy i mam gdzie palić drewnem, to wyjdzie zdecydowanie
    > taniej.
    >
    > Ogrzewam ok 180 m2 w ostrym górskim klimacie.
    > Może to Ci pomoże w szacunkach kosztów. Ściana 2W... :-)
    >
    > pozdr
    > Robert G.

    U mnie dzialka znajduje sie na G. Slasku.
    18zl/m2/rok czyli dla mojego metrazu ok 5400 zl za calosc naa rok to
    nawet nie tak zle.
    10000 zl - to juz by troszke bolalo... ;-)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2011-10-10 09:47:24
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mr S napisał:

    > 10000 zl - to juz by troszke bolalo... ;-)

    To oczywiście zależy od tego jakie tam macie preferencje...
    Jak kobity się dużo chlapią w wodzie, jak lubicie mieć +25 w domu,
    jak... :-)
    No i pierwszy sezon jednak daje trochę w kość finansowo bardziej, niż
    następne - niedoświadczenie 'palacza' w oszczędnym gospodarowaniu
    ciepłem, to i tamto nie skończone, wieje tu i ówdzie... :-).

    Nie wiadomo jaką masz bryłę tego domu, bo to też ma znaczenie. Myślę
    jednak, że przy obecnych cenach węgla w 5 kzł rocznie dałoby radę się
    zmieścić, a jak masz dostęp do drewna, to jakiś piecyk o sporej
    akumulacyjności na drugim kominie i dużo zaoszczędzisz :-). Pewnie
    dałoby się zejść nawet w okolice 3 kzł/sezon.

    Przypilnuj tylko dobrego ocieplenia domu. 'Fahofcy' potrafią takie
    kwiatki zostawić, że głowa mała :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 23. Data: 2011-10-10 09:54:44
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-10-10 10:54, Andrzej Lawa pisze:

    > Dżizas... Wiesz ile kosztuje agregat, który dźwignie porządny ogrzewacz
    > przepływowy?
    wiem, w firmie stawiamy rowniez agregaty po kilkadziesiat KW, dlatego go
    nie proponuję ;).

  • 24. Data: 2011-10-10 09:56:44
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-10-10 09:13, Adam pisze:

    > PC + DZ (z rozdzielaczem, glikolem) = 17k pln.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Powiedz coś więcej o twoim domu i pompie, jaką masz. Jaką masz
    przenikalność cieplną ścian? Pytam, bo na wiosnę ruszam z budową :).

  • 25. Data: 2011-10-10 10:09:51
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Mr S" <c...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Sa juz fundamenty.

    No to gorzej ale nie calkiem zle.
    Liczmy - sciany z Ytonga tego najlepszego grubosci 48cm maja wspólczynnik
    0,20 (a nie o 0,19 jak w reklamówce). Zakladam ze masz 300m2 scian i wtedy
    zuzyjesz w sezonie (to tylko sciany) 4916kWh co kosztuje grzejac gazem
    1344zl.
    Zwykla sciana 2W tej samej grubosci czyli silka18+styro30 zuzyje 3312 kWh
    co kosztuje 905zl

    Czyli placisz za DROZSZA sciane by wydac na ogrzewanie wiecej o 440zl
    rocznie. Jak dla mnie zupelnie bez sensu ale jak sobie zyczysz :-)

    Sciana stoi na fundamencie i w ta strone tez ucieka cieplo. Beton komórkowy
    jest lepszy niz silka - ale to moze byc dowolny beton komórkowy a nie ten
    najdrozszy z reklamówki. Zatem dobrze jest tez rozwazyc sciane 2W beton
    komórkowy 25cm+styro 23cm - zuzycia energii wychodza bardzo podobne jak
    powyzsza silka+styro, ale w dól ucieknie znacznie mniej.
    Najlepsza ochrona od ucieczki ciepla w dól bylaby plyta fundamentowa - no
    ale u ciebie za pózno.

    > Jest gaz sieciowy, ale kalkulacja ogrzewania gazem wyszla na ok. 8k PLN,
    > dlatego szukam pieca np. na ekogroszek.

    8kzl i jakas super energoszczedne ytongi -kpiny po prostu. Przestan czytac
    reklamy :-) A juz postawic piec na ekogroszek w takiej wypasionej chalupie
    to jakos nie pasuje (mimo ze oczywiscie byloby taniej).

    Skonsultuj ten twój projekt z kims wspólczesnym, bo twój architekt mial w
    dupie ile bedziesz placil za ogrzewanie i zaprojektowal tak jak projektowal
    jego dziadek i ojciec. W dzisiejszych czasach naprawde juz da sie inaczej
    budowac.... Ty jeszcze mozesz zmienic, inni tylko zaciskaja zeby i placa :)

    b.

  • 26. Data: 2011-10-10 10:48:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Paź, 11:56, Robson <r...@...pl> wrote:

    > Powiedz co wi cej o twoim domu i pompie, jak masz. Jak masz

    Pompa bedzie za 3-4 tyg, sie sklada :-) Dolne zrodlo gotowe, czekam
    tylko na dostawe samej pompencji :)

    > przenikalno ciepln cian? Pytam, bo na wiosn ruszam z budow :).

    Chata to tak.. 140m2 piwnic (w tym ~32m2 garaz) -> z dwoch stron
    przysypana calkowicie, z dwoch stron zjazdy (m.in. do garazu) wiec
    zeskosowane :) Ocieplenie scian piwnic -> 15cm styro. Dalej parter ->
    140m2 w tym 32m2 drugi garaz. Mur - porotherm 25 (teraz dalbym silke
    18cm) plus 20cm styropianu. Bramy standardowe segmentowe z dosc grubym
    (4?5?) ociepleniem z pianki. Okna na dzisiejsze standardy to juz bym
    rzekl ze przestazale :D Bo ramy "zwykle" pieciokomorowe + zestaw
    dwuszybowy (U=1). Wlasciwie trzy (bo to P4) ale to nie ma znaczenia -
    pod wzgledem izolacyjnosci cieplnej to okno jest jak standardowe
    dwuszybowe, jednokomorowe. Poddasze - niskie, bo scianka kolankowa to
    tylko jeden pustak. Po odjeciu kartongipsowych przedscianek (za
    ktorymi ladnie schowalem cala instalacje wentylacyjna, elektryczna,
    antenowa etc) zostaje ok 85m2. Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem
    (brink renovent hr 400 large) - wentyluje wszystko oprocz garazu w
    piwnicy. Piwnice i gorny garaz tez wentyluje.

    Ogrzewanie 100% podlogowka, nawet w obu garazach mam podlogowke ;) Z
    tym ze ich nie grzeje - nie bylo potrzeby bo poki co nie mam czasu na
    dlubanie w garazu a i tak zawsze jest tam powyzej 0stC. Obliczeniowe
    zapotrzebowanie na cieplo w szczycie to ok 8kW, zuzycie ok 16 tys kWh.
    Wszystko sie zgadza bo od dwoch lat grzalem pradem (+ troche
    kominkiem). W tym roku odpalam PC i CO+CWU i w koncu przechodze na G12
    (dwie taryfy) i mam zamiar zmiescic sie w ciagu calego roku w max 2k
    pln. Ogrzewac bede 110m2 piwnic (lekko tylko do 16-18st!), 110m2
    parteru (tu normalnie 18-22stC) i 85 m2 poddasza (20-22stC). Czyli w
    sumie 305m2 :) Z tym ze na grzanie piwnic idzie naprawde niewiele
    energii, przyjalbym tak realnie 1/3 tego co na pozostale kondygnacje
    lub jeszcze mniej :)

    Bede zdawal relacje na biezaco ze zuzycia, acz znajomy ktory mieszka
    niedaleko i ktoremu ja robilem dolne zrodlo, a pompe ma dokladnie ta
    sama - zmiescil sie w 1700 pln (za caly rok) a ma dwojke dzieci i na
    ogrzewaniu pomieszczen i wody nie oszczedza, a w kominku palic nie
    lubi ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-10-10 11:17:58
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-10-10 12:09, Budyn pisze:
> [...]
    >
    > Czyli placisz za DROZSZA sciane by wydac na ogrzewanie wiecej o 440zl
    > rocznie. Jak dla mnie zupelnie bez sensu ale jak sobie zyczysz :-)

    Nie bardzo rozumiem, wyjasnij to proszę. Dla ściany o mniejszej
    przenikalności zużywa się wiecej energii?

  • 28. Data: 2011-10-10 11:41:49
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    > Nie bardzo rozumiem, wyjasnij to proszę. Dla ściany o mniejszej
    > przenikalności zużywa się wiecej energii?

    ytong (0,20) jest gorszy niz silka+styropian (0,13). Gorszy nie o 5%, tylko
    duuuzo wiecej....
    Polecam do własnych przemysleń mój arkusz
    http://lotniczefotki.pl/obliczstraty.xls , albo
    http://www.cekol.pl/swiat_profesjonalisty/kalkulator
    _doboru_wlasciwej_grubosci_izolacji.htm

    b.

  • 29. Data: 2011-10-10 18:43:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-10-2011 o 23:51:15 Mr S <c...@o...pl> napisał(a):

    > Czesc!
    >
    > To moj pierwszy post na grupie.
    > Pierwszy raz tez sie buduje.
    >
    > Budowany jest dom 315mkw z czego:
    > 60mkw - garaz, pomieszczenie dospodarcze i kotlownia
    > 120mkw - pomieszczenia, w ktorych bedzie ogrzewanie podlogowe
    > 135mkw - pomieszczenia grzane tradycyjnie.
    Chcesz taniej, rób wszędzie podłogówkę, zużyjesz mniej ciepła.

    > 5 - liczba osob.
    >
    > Dom pietrowy. Sciany z Ytonga 50cm bez docieplenia.
    Bezesens, chcesz tanio grzać a dajesz do dupy mur, tylko 2W da ci
    opowiednią izolację i zaixzolowane z obu stron ściany fundamentów/ław.

    > Dach plaski bez poddasza.
    >
    > Obecnie mieszkam w bloku i mam gazowy piec CWU i CO bez zasobnika, lecz
    > dla domu zastanawiam sie nad piecem na gaz badz ekogroszek.
    >

    > Jaki typ instalacji wybrac? Z zasobnikiem np 1000l czy przeplywowy?
    > Dwufunkcyjny, jednofunkcyjny?
    Do takiego dużego domu jednof z zasobnikiemale jak ci już podali 300l ci
    spokojnie starczy.

    > Chcialbym aby koszty ogrzewania byly jak najnizsze w przyszlosci.
    Torób wszystko w tym kierunku, bo na razie masz bardzo złe założenia,
    poczytaj o domach trzy litrowych albo energoszczędnych i weź sobie do serca
    te wytyczne. Ja przy podobnym metrażu grzeję gazem i trochę kominkiem ik
    zamykam
    się w mniej ni 4kzł na rok, a nie mam jeszcze skończonego ocieplenia na
    poddaszu,
    mam tylko 15 cm wełny.

    > Jakich kosztow ogrzewania i instalacji mozna sie spodziewac?
    > Na co jeszcze zwracac uwage?
    Na ciągłość izolacji, cały dom musi być szczelnie opatulony kołderką
    z styropianu i wełny, oprócz dołu oczywiście :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 30. Data: 2011-10-10 18:53:35
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    >Chcesz taniej, rób wszędzie podłogówkę, zużyjesz mniej ciepła.

    uzasadnij...