  • 31. Data: 2019-08-21 00:00:26
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 13:48:11 UTC-5 użytkownik SpiskowyMocny napisał:

    > Widzę że muszę wszystkim wyjaśnić że nieprawdą jest ze w USA budują tylko
    > szkieletowe, są stany gdzie budują szkieletowe a są stany gdzie budują
    > betonowe.
    > Byłem kiedyś w szkieletowych domkach w USA i nie zauważyłem żadnej różnicy w
    > mieszkaniu w porównaniu do betonowego, tylko zwróciłem uwagę na małą grubość
    > ścian, około 15cm.

    Byles kiedys, a ja bywam i odwiedzilem ich pareset.

    > W amerykańskim domu szkieletowym wcale nie skrzypią podłogi, wcale nie
    > słychać przez ściany i żadnych podobnych bredni.

    nono, napewno!

    > Pytałem się właścicieli,
    > czy zima jest ciepło, bo to był ten sam klimat co w Polsce, ta sama

    Pytales ile im gazu schodzi i ile placa za m3? Podpowiem ci, gaz u nich jest tanszy
    pi*oko od 3 do 5 razy.

    > szerokość geograficzna i mówili ze zimą jest tak samo ciepło jak latem, bo
    > mają piec w piwnicy na olej i ogrzewają.

    No jest, ale ten ich olej tani jak woda w stawie. Wiec i cieplo maja.

    > Dodam ze wcale nie trzeba jechać do USA, bo w kraju też kiedyś budowano z
    > drewna, albo z bali, albo szkieletowo i powiem że moja podłoga z drewnianej
    > klepki skrzypi bardziej niż podłoga w domu drewnianym, poza tym mimo
    > cienkiej ściany to zimą jest ciepło. Ludzie, skąd wy bierzecie te mity o
    > domach drewnianych?

    Bo w nich mieszkam i gadam z ludzmi co je naprawiaja.
    Oni na pewno mnie w ciula robia, bo co tez moglo by sprawic ze gadaja co gadaja.
    I jakos to co widze na jutubie zgadza sie z tym co gadaja.

    A i bajdelej, amerykanie gowno wiedza o tym jak sie buduje porzadnie bo dla nich to
    norma tak jak jest.

    https://www.youtube.com/watch?v=LT8eBjlcT8s

    Masz przyklad o oknach. W komentach jest polewka...

  • 32. Data: 2019-08-21 02:03:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jakims inspektorem od takich domkow chyba byles bo robol ktory je buduje nie
    widzial paruset od srodka.

  • 33. Data: 2019-08-21 07:33:09
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Marcin N napisał
    > Cena niższa o połowę?
    > Przecież różnice są jedynie na etapie stanu surowego otwartego - i to bez
    > uwzględnienia dachu. A gołe mury o raptem ile? 20% ceny domu? Pewnie
    > jeszcze mniej. -- MN

    Przecież na tym filmie podają że stan deweloperski (stan surowy) wynosi
    3000zł/m^2 a pod kl
    ucz 5000zł/m^2, więc różnica około 50%, wiec skąd ci wyszło te 20%?

  • 34. Data: 2019-08-21 07:48:03
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    s...@g...com napisał
    > Malo widziales.
    > Ale skoros taki mundry to pi kij pytasz?

    Pewnie ze mało widziałem, bo ja całych stanów, czy całej Polski nie
    zwiedziłem, byłem tylko w stanie gdzie wszystkie domy były szkieletowe a
    większość miała prawie 200 lat i żadnych z podane podane przez ciebie wady
    tam nie występowały a mieszkanie nawet niczym nie różniło się od mieszkania
    w betoniaku, bo ściany były otynkowane. To co napisałeś to na pewno są
    objawy totalnej fuszerki.

    > Bo nawiedzence kupuja.
    > No i w polsce drewno takie tanie nie jest jak sie wydaje.

    Akurat tutaj spisku nie szukałem, ale wychodzi mi znowu na to, e u nas,
    niezależnie z czego budujesz, to cena ta sama, czy dach pokryty tanią papą,
    czy drogą ceramiką, ta sama cena.

    > No nie musisz, Ale po 5-10 zimach bedziesz latal z szpachla
    > i pedzlem zeby spekania naprawiac.
    > Jakbys w tych stanach byl to bys wiedzial ze tam gdzie maja skaliste
    > podloze
    > to leja cienkie plyty. A tam gdzie maja bagna i piach to leja pelne
    > wanienki
    > betonowe albo licza sie z tym ze za pare lat trzeba bedzie fachowca
    > zaprosic
    > zeby naprawil to co siadlo lub popekalo.

    Nie trzeba jechać do stanów, bo u nas też stoją ponad sto letnie domy
    drewniane w rożnych technologiach.
    Taki do stoi na takich samych fundamentach jak betoniak, więc niby co i od
    czego am tam siadać i pękać?
    Tylko fundament w drewniaku jest znacznie cieńszy, bo masa domu mniejsza,
    więc sporo tańszy.
    Widziałem taki ponad 100 letni dom na fundamencie, ale bez posadzki i bez
    stropu, wewnątrz wszystko otynkowane i nic tam nie popękało. Oczywiście jak
    będzie fuszerka to wszędzie będą takie problemy o jakich piszesz.

  • 35. Data: 2019-08-21 08:02:09
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    s...@g...com napisał
> [...]
    > I jakos to co widze na jutubie zgadza sie z tym co gadaja.
    > A i bajdelej, amerykanie gowno wiedza o tym jak sie buduje porzadnie

    Ja w Polsce mieszkałem wiele lat w szkieletowym baraku, ściana była cienka
    jak okno, chyba poniżej 10cm i ogrzewanie grzejnikowe opalane węglem dawało
    radę, było ciepło zimą, nie to co w betoniakach, obecnie mieszkam w
    betoniaku to wiem jak jest.
    Rodzina też w młodości mieszkała w takim drewniaku na fundamencie, bez
    posadzki i stropu, ogrzewanym piecem na drewno i każdy potwierdza ze w domu
    było ciepło zimą, co, mnie też w ciula robią

  • 36. Data: 2019-08-21 11:18:37
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.08.2019 12:08, collie wrote:

    > Tylko Szyszko podobnym gówno to obchodzi.

    Ale Szyszko zrobił dobrą ustawę. Szkoda tylko, że się z niej częściowo
    wycofali.
    Brak możliwości decydowania o własnym drzewostanie to była porażka.

  • 37. Data: 2019-08-21 11:32:28
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.08.2019 13:40, Bolko wrote:
    > Może dla tego żę w PL nie umieją budować szkieletowych?

    Nie prawda. W Skandynawii byłem w kilku domach, widziałem jak się jeden
    z nich kończył budować.
    Ta wełna w ścianach z założenia jest źle tam montowana, bo usiądzie i
    porobią się mostki. Wiatr świszcze w ścianach.

  • 38. Data: 2019-08-21 11:34:48
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.08.2019 16:42, s...@g...com wrote:

    > Amerykance tez zaczynaja rozumiec i doceniac ceramike.
    > Kiedys fundamenty to byly tylko bloczki wkopane w ziemie.
    > Potem robili sciany fundamentowe, ale bez zbrojenia.
    > Teraz leja cale wanienki albo zbrojona plyte fundamentowa, ale cienka nawet tam
    gdzie grunty miekkie.

    No bo ich nie stać na normalne wykonanie. Tam zamiast blokowisk są
    osiedla domków z desek. Cena robocizny jest o wiele większa.

  • 39. Data: 2019-08-21 11:36:31
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.08.2019 16:42, s...@g...com wrote:

    > Amerykance tez zaczynaja rozumiec i doceniac ceramike.

    Aaaa i zapomniałem jeszcze, że tam mają podatek katastralny, który
    całkowicie niszczy inwestycje w nieruchomości.
    Buduje się byle jak żeby opłaty były najmniejsze.

  • 40. Data: 2019-08-21 11:46:17
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.08.2019 00:00, s...@g...com wrote:

    > A i bajdelej, amerykanie gowno wiedza o tym jak sie buduje porzadnie bo dla nich to
    norma tak jak jest.

    A w UK jakie gówno budują tamci developerzy mimo, że murowane. Mam dużo
    zdjęć z zeszłego roku od znajomego za domek wart 500-600 tys. funtów, 3
    berdoom takie klitki 2x2 i 2x3 jak dla psa, całość poniżej 100m2. Syf
    malaria, bez ocieplenia, wykończenie masakra, wykonanie wszelkich
    instalacji masakra. Tylko na zewnątrz ten ich klinkier.