  • 81. Data: 2019-08-24 22:12:01
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 11:27, Pete pisze:

    > Skoro ja jestem, to jak widać, prokreacyjnie dali radę.

    Wiec bądź konsekwentny i też nie korzystaj z usług lekarzy skoro puszcza
    i przodkowie dali radę.

  • 82. Data: 2019-08-25 07:15:22
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 sierpnia 2019 13:23:42 UTC-5 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > s...@g...com napisał
    >
    > O co chodzi z kosztami naprawy drewniaka na płycie fundamentowej?
    > Przecież tam nie ma belek w podłodze, tylko beton.
    > Odnośnie naprawy murowanego, to nie wiem czy tak tanio naprawisz popękane
    > fundamenty, ściany, czy stropy.

    Tam gdzie nie ma belek i plyta nie peka to jest ok. Tak buduja niektorzy u nas.
    Dodaja tez styro tu i owdzie.

    W usa/kanadzie daje sie jednak belki. I sypie/kladzie izolacje cieplna lub nie
    (cieplejsze miejsca w usa).

    Drewniakow nie buduje sie jedna metoda. Co pewnie wiesz/podejrzewasz. Ale sa
    popularne metody.

    Tu masz przyklad jak buduja znosnie ale zauwaz ze fundamenty/piwnica jest z bloczkow.
    Kiedys te bloczki nie byly na grubym fundamencie. A ten fundament tu nie ma zbytnio
    zbrojenia.
    https://www.youtube.com/watch?v=PgeyP-Nij6Q

    Tu masz przyklad z cienka plyta bez izolacji pod nia:
    https://www.youtube.com/watch?v=XkjBYgLtqaQ
    Poza tym widac jak dolewaja se plyte jak im pasuje, niby fajnie ale jak im grunt
    popracuje w zimie to beda problemy.

    Tu masz taki z tzw crawl space:
    https://www.youtube.com/watch?v=E0JYw0ZgkOQ

    Takiego z plyta i deskowaniem nie znalazlem na szybko.

    A tu ciekawostka:
    https://www.google.com/maps/@49.8350497,-97.2561757,
    3a,60y,87.18h,88.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMzz7eL81HkS
    L150SwNoJqQ!2e0!7i13312!8i6656

    Ten dom jest wart jakies 2 mln CAD
    http://www.winnipegassessment.com/asmtpub/english/pr
    opertydetails/details.aspx?isRealtySearch=true&RollN
    umber=1000888000&pglang=EN
    Mam nadzieje ze linka sie nie pomota.

    I tu przynajmniej dwie sprawy:
    Chaupa za 2 mln na sciezce podchodzenia do ladowania lotniska (srednio 1/4 dni nad
    glowa lataja samoloty co jakies 5-10 minut, w tym wojskowe, w cholere glosne), Jak
    sobie popatrzysz wokolo to te domki swieze sa juz budowane na nasypach bo woda
    podchodzi. A na te nieruchomosci wodociagu nie doprowadzili. Beczkowozy dostarczaja i
    w cembrowiny kolo domow leja.

    Ale haupa wyceniona na 2mln, podatek na poziomie 20kCAD na rok. Gdzie tu logika? No
    ale kto bogatemu zabroni?

    :)

  • 83. Data: 2019-08-25 07:17:13
    Temat: Re: Re:Dom drewniany za ile?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 17:07:34 UTC-5 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > leeoo napisał
    >
    > Naprawdę ścaina z bala 18cm jest droższa od ściany murowanej?

    ze cztery lata temu placilem za sosnowe deski nieobrzynane, suszone 800pln za m3.
    Ile pi*oko kosztuje m3 muru z bloczkow?

  • 84. Data: 2019-08-25 07:19:07
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 sierpnia 2019 13:24:10 UTC-5 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > lleeoo napisał

    > No to faktycznie dom z bala prawie dwa razy droższy niż murowany.
    > A jak sprawa wygląda ze szkieletowym?
    > Szkielet możesz postawić na słupach fundamentowych, na pewno sporo tańsze od
    > fundamentu, podłoga i strop szkieletowy, ściany szkieletowy, wypełnienie
    > niech będą trociny, myślę że powinno być sporo tańsze.
    > Wczoraj znalazłem trochę filmów jak teraz po nowoczesnemu te szkielety
    > budują, to aż się złapałem za głowę i zacząłem się bać, naprawdę. Te
    > szkielety oparte są na płycie OSB i foliach, czyli materiałach o bardzo
> [...]

    Heh, no w koncu :)
    Ciesze sie ze przejrzales samodzielnie widzac jak to wyglada.
    Teraz juz z gorki bedzie.

    Az tak zle z ta trwaloscia nie jest, ale dupy nie urywa.

  • 85. Data: 2019-08-25 09:25:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 24 sierpnia 2019 20:24:10 UTC+2 użytkownik SpiskowyMocny napisał:

> [...]
    > budują, to aż się złapałem za głowę i zacząłem się bać, naprawdę. Te
    > szkielety oparte są na płycie OSB i foliach, czyli materiałach o bardzo

    ja mam wrazenie ze ty szukasz budownictwa z gałęzi :-)
    A płyta osb i folia w odpowidnich warunkach (czyli takich jaks w scianie) będą
    praktycznie wieczne.

    b.

  • 86. Data: 2019-08-25 09:57:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 07:17, s...@g...com pisze:

    > ze cztery lata temu placilem za sosnowe deski nieobrzynane, suszone 800pln za m3.
    > Ile pi*oko kosztuje m3 muru z bloczkow?

    Kurczę. Grupa o budownictwie. Niby ludzie z pojęciem o branży. A serio
    skupiacie się na cenie stanu surowego, jakby to był główny koszt domu?

    Co z tego, że w jednej technologii materiały wyjdą 10 tys taniej niż w
    innej? Przecież to 1-2% całego kosztu budowy.

    Zaletą domów szkieletowych jest o wiele krótszy czas budowy a więc mniej
    pracy wykonawcy, a więc mniejszy koszt robocizny. A koszt robocizny z
    roku na rok jest coraz istotniejszym elementem.

    Ponadto w domu szkieletowym można mnóstwo rzeczy zrobić z łatwością
    samemu. Budyń potwierdzi.

    --
    MN

  • 87. Data: 2019-08-25 10:02:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2019-08-21 o 12:09, collie pisze:
    > To była porażka dla Tomków ("wolnoć, Tomku, w swoim domku"). Albowiem
    > wycięcie przez Tomka stuletniego drzewa na własnym gumnie, to nie tylko
    > sprawa Tomka. To też sprawa miejscowego ekosystemu, a biorąc pod uwagę
    > tzw. efekt motyla, nie można wykluczyć, że wskutek wycięcia tego drzewa
    > w Garwolinie, krowy w Mszanie Dolnej przestaną się doić. Tak to działa
    > w przyrodzie: wszystko jest ze sobą powiązane i oddziałuje na siebie.
    Masz całkowitą rację. Zakładam, że jesteś także za tym, żeby "Tomek"
    dostawał stosowaną kasę na utrzymanie drzewostanu od ludzi z Mszany,
    żeby im się krowy dalej doiły?

    Maciek

  • 88. Data: 2019-08-25 10:22:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 25.08.2019 o 09:57, Marcin N pisze:

    > Ponadto w domu szkieletowym można mnóstwo rzeczy zrobić z łatwością samemu. Budyń
    > potwierdzi.

    Nie tylko. Potwierdzą to też mrówki, myszy, korniki, spuszczele,
    kołatki, wyschliki grzebykorożne, tykotki pstre, kopalinki,
    zmorszniki czerwone i drwalniki pakowane. Budynie i Kisiele
    potwierdzą pewnie też, że z tym wszystkim można się w drewniaku
    uporać. Czym? Ano chemią, która szkodzi tylko wspomnianym
    sublokatorom, ale właściwemu lokatorowi drewniaka - wcale.

  • 89. Data: 2019-08-25 10:36:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 25.08.2019 o 10:02, Maciek pisze:

    > Masz całkowitą rację. Zakładam, że jesteś także za tym, żeby "Tomek"
    > dostawał stosowaną kasę na utrzymanie drzewostanu od ludzi z Mszany,
    > żeby im się krowy dalej doiły?

    W życiu. Jeśli ja nie dostaję kasy za utrzymanie swego drzewostanu,
    to dlaczego Tomek ma dostawać? Tym bardziej, że mnie utrzymanie
    drzewostanu kosztuje machanie miotłą na jesieni pod drzewostanem
    liściastym i zbieranie szyszek pod drzewostanem iglastym.

  • 90. Data: 2019-08-25 10:57:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 10:22, collie pisze:

> [...]
    > uporać. Czym? Ano chemią, która szkodzi tylko wspomnianym
    > sublokatorom, ale właściwemu lokatorowi drewniaka - wcale.

    Nie potwierdzam.
    Nie mam w domu ani jednego zwierzaka z wymienionych.
    Raz zdarzyło się, że do garażu zabłądziła mysz. Znalazłem jej zwłoki
    gdzieś w kącie.
    Zdarzają się za to pająki i komary. Słyszałem jednak, że one nie mają
    żadnego szacunku także dla domów murowanych i tam też mają czelność się
    pojawiać.

    Wypisujesz bzdury.

    --
    MN