  • 41. Data: 2010-12-14 12:08:19
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:541467b8-a551-45dc-b3aa-0d6ed80229cc@p11g2000vb
    n.googlegroups.com...
    On 13 Gru, 17:40, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Ostatnio spotka em si z tematem domu prefabrykowanego - wed ug wykonawcy,
    > kt ry do mnie trafi to nie jest to samo co
    > "kanadyjczyki":http://www.domprefabrykowany.com.pl/p
    refabrykacja.html

    >Jak czytam takie bzdury na tej stronie:

    to prawda ze opis na tej stronie zabija :-) No ale marketing ... :-)))

    b.

  • 42. Data: 2010-12-14 12:12:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Bardziej niż zwracanie uwagi na bajanie na stronie liczę na wymienienie
    > jakichś ew. dyskwalifikujących wad :)

    takich nie ma - tyle ze trzeba zaakceptowac drewniane budowanie. Niektórzy
    nie mogą - i wymyslają dziwne argumenty :)

    Aha, znajomy mój tez zawarl kontrakt z taką firmą i czeka na dom -ale firma
    nie potrafi sobie poradzic z pozwoleniem na budowe i sprawa lezy. Weź to pod
    uwage podpisujac umowe, jakies kary za przekroczone terminy itp.

    b.

  • 43. Data: 2010-12-14 12:26:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Hehe... jedna firma... :-)
    > Która już za dwa - trzy lata zniknie z rynku i reklamacje do nieba będzie
    > można słać.

    W ramach braku argumentu to jest straszenie czarnym ludem :-) A czemu ma
    zniknąć? Bo trzeba cos poprawic? Ta firma którą odwiedzałem miala niedawno
    do postawienia kilkaset domów.

    > wywoławczą :-). Za tyle nikt nie chce takiego domu kupić? To znaczy, że
    > nie jest on tyle wart...

    Dokładnie tak. Tak jak tulipany w holandii były warte fortune bo ludzie
    chcieli je kupowac - tak i dom drewniany przy sprzedazy bedzie wart mniej -
    po powszechna jest wiara ze jest gorszy.

    > Buuudyń, co Ty wygadujesz? :-)
    > A kto Ci broni zrobić ściany wewnętrzne lekkie w domu morowanym? Jak
    > chcesz, to nic nie stoi na przeszkodzie. Ba...!!! Można nawet działówki
    > postawić na wylewkach, a pod wylewkami odpowiednią ilość styro i wszystko
    > będzie grało :-). Przecież te działówki mogą być z płyt g-k.

    A widzailes zeby ktos tak zrobił? ściany musisz miec zeby wylac strop. Ale
    nawet w parterowych tak sie nie robi - bo przeciez jak murowany to murowany.

    > Bo byłoby niewspółmiernie drożej... :-). Systemem gospodarczym jest taniej
    > i wszystko można kontrolować.

    Otóż to - tu za drewniaka płacimy stosunkowo drogo bo mamy go w systemie
    generalnego wykonawstwa. Na murowany taki nas nie stać.

    > No właśnie...
    > Jak zorganizowali wycieczkę i wpuścili prawdziwków do fabryki, to musieli
    > się zaprezentować, bo PIAR jest ważnym elementem strategii łojenia kasy.

    Wycieczka była prywatna, samojeden wlazłem wszedzie i dopytałem sie o
    wszystko bo interesowało mnie pod kątem budowy mojego drewniaka. To nie była
    pokazówka. Tylko zdjec nie pozwolili robic :-)

    > Nakręć następny filmik jak dalej posuniesz tą swoją budowę, bo fajnie to
    > wyszło.

    Foty sie robią - ale co wam bede pokazywał, bałwana i jakies zwierzaki? :-)
    Mam chec czasem isc podzialac, ale po pol godzinie na mrozie wymiekam..
    Czekam na wiosne :)

    Kto jeszcze nie widział to filmik z budowy drewniaka lezy tu:
    http://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU

    b.

  • 44. Data: 2010-12-14 12:31:38
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufaae temu?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Dodam jeszcze ( i ciebie Budyń też to dotyczy :) ) że perfekcyjnie musi
    >być wykonana

    ta jest panie sierżancie, sie tak zrobi :)

    >paroizolacja w środku, bo każda dziura będzie skutkowała zawilgoceniem
    >wełny i w konsekwencji mostkiem
    >cieplnym i gniciem drzewa.
    >A i izolowanie styro domów drewnianych to wg mnie nieporozumienie, blokuje
    >się przepuszczanie pary na zewnątrz,

    A ja dam styropian, ja wierze w jakąś inną parę wodną :)

    >trzeba wtedy wentylować wełnę od środka co prowadzi do dodatkowych strat

    tak, to byłby chory pomysł.

    b.

  • 45. Data: 2010-12-14 12:48:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl>

    > U mnie jest trochę więcej powierzchni - w projekcie niby 138,5 m2, ale
    > faktycznie to coś ok 160 m2 i ok 35 m2 pomieszczeń gospodarczych.

    U mnie będzie takie coś będzie , choć nie do końca :)
    http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/189/lustr

    Powierzchnia zabudowy: 158,6m2.

    Tyle że poddasze będzie służyło jako strych (około 40m2) , ale w przyszłości
    można je wykorzystać na użytkowe (mieszkalne)

    A tak obecnie wygląda ;)

    http://img697.imageshack.us/img697/7329/dsc1839r.jpg

    > Mnie do tego etapu o którym piszesz wyszło ciut ponad 280 tys plus
    > koszty działki - jakieś 50 - 55 tys z uzbrojeniem w mojej okolicy.
    > Działka 1269 m2.

    Działka jest w cenie domu. Za działkę nie musiałem nic dopłacać.
    Po prostu pojechałem , wybrałem sobie jedną z kilkunastu działek i tam zaczęli
    budować ...
    Co do ceny działki to ciężko mi powiedzieć po ile "chodzą" bo widziałem ceny
    od 50zł wzwyż , zależnie czy jest prąd na działce , jak blisko drogi i itd ..
    Moja działka miała prąd , jest blisko drogi "głównej" , dojazd do domu obecnie
    jest utwardzony (wykonawca sam zrobił utwardzenie).
    Więc sądzę że działka warta minimum 50tys zł.

    > Całość domu powinna zamknąć się w kwocie jakichś 300 tys z wykończeniem
    > do wniesienia mebli :-).

    To fajnie ...

    Domyślam się że wykonawca za darmo nie pracuje , ale sądzę że cena za jaką
    kupię dom (wraz z działką) jest i tak bardzo korzystna.
    Patrząc na standard i warunki ...

    > Jednak ja nie oszczędzałem na takich sprawach jak np dach - dachówka
    > ceramiczna i pełne deskowanie, ocieplenie - poddasze 25 cm wełny, na
    > ścianach 14 cm styro.

    U mnie też dachówka ceramiczna. Nie chciałem blachodachówki ani gonta.
    Deskowania nie mam.
    U mnie ocieplenie to 15cm styropian , a strop 20cm wełny i 10cm podłoga
    I tak więcej bo w "standardzie" było 12cm styropian i 15 wełna i 8cm podłoga.

    > Mam też spory taras na słupach [ok 24 m2] i dwa mniejsze przy wejściach
    > [po kilka m2 każdy] - od frontu i od ogrodu, trochę zadaszonej
    > powierzchni, co w tradycyjnym domu nie jest częste i jak występuje, to
    > jednak również podnosi koszt...

    U mnie wylany taras to 20m2 (wylewka tarasu do 20m2 w cenie). Będzie jeszcze
    wykończenie z przodu domu (wylewka ze schodami)

    > Trudno porównywać :-) faktycznie. Ja część środków miałem, a na resztę
    > musiałem wziąć kredyt. Nie goniło mnie nic poza chęcią zbudowania domu i
    > wyniesienia się z bloku... wynajmowanego tam mieszkania :-)...

    No widzisz u mnie sytuacja zupełnie inna.
    Mieszkanie mam własne , które kupiłem za gotówkę z 2004r.
    Ja chciałem najpierw zbudować dom , sprzedać mieszkanie , dopłacić i
    zamieszkać w domu.

    Kredytu w tak dużej wysokości bym nie dostał (za mało zarabiamy , a rodzina 4
    osobowa) a wiązać się na kilkadziesiąt lat nie chciałem ...

    > Tak czy siak, uważam, że budowa systemem tzw gospodarczym jest świetną
    > przygodą i nawet jak nie potrafi się własnoręcznie wiele zrobić, bo co
    > tu dużo gadać..., nie wszyscy mają do tego smykałkę :-), to też da się
    > taką budowę przeprowadzić z sukcesem.

    Zapewne masz rację.
    Tyle że trzeba mieć pewne predyspozycje aby nie okazało się że za coś co
    "chodzi" za 1000zł płaciło będzie się z 5000zł ..
    trzeba umieć się wykłócać ,licytować , targować i mieć stalowe nerwy
    (urzednicy ;) i itd ...

    > Nie cierpi na tym ani życie rodzinne, ani zawodowe..., a trzeba Ci też
    > wiedzieć, że mieszkam w odległości ok 280 km od miejsca, gdzie się
    > buduję :-) i... jestem niepełnosprawny.

    Podziwiam. Budować na taką odległość ...
    U mnie w przypadku posiadania dwójki małych dzieci czasu mam mało a jak już
    coś jest to wolę poleniuchować ...

  • 46. Data: 2010-12-14 12:48:41
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-14 09:16, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego mala akumulacja ciepla jest wada?

    Bo bywają miejsca w PL (XXI wiek, srutututu...), gdzie okresowo nie ma
    prądu. Nie ma prądu, nie ma ciepła. A zwierzaki domowe chcą żyć. :-)

    --
    sendilkelm

  • 47. Data: 2010-12-14 12:59:51
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam :-)
    > Nie cierpi na tym ani życie rodzinne, ani zawodowe..., a trzeba Ci też
    > wiedzieć, że mieszkam w odległości ok 280 km od miejsca, gdzie się buduję
    > :-) i... jestem niepełnosprawny.

    Szacunek dla Pana :-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 48. Data: 2010-12-14 13:01:36
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "sendilkelm" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo bywają miejsca w PL (XXI wiek, srutututu...), gdzie okresowo nie ma
    > prądu. Nie ma prądu, nie ma ciepła. A zwierzaki domowe chcą żyć. :-)

    To jest pryszcz. Brak akumulacyjnosci cieplnej szybciej skutkuje tym ze w
    upały w domu tez jest upalnie. To wada drewniaków i trzeba sie z tym liczyć.

    b.

  • 49. Data: 2010-12-14 13:49:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.12.2010 14:01, Budyń pisze:

    > To jest pryszcz. Brak akumulacyjnosci cieplnej szybciej skutkuje tym ze
    > w upały w domu tez jest upalnie. To wada drewniaków i trzeba sie z tym
    > liczyć.

    Dziwne. W moim drewnianym domku odczuwałem mniejszy upał, niż w
    murowanym rodziców.

    ALE u mnie jest "jak na byka" izolacja pod dachem (do 30cm waty szklanej
    i jeszcze przestrzeń powietrzna).

    I IMHO to jest zasadniczy element - nie mury, a dach.

  • 50. Data: 2010-12-14 15:47:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adams napisał:

    > Szacunek dla Pana :-)

    Dziękuję Panom :-)

    Projekt był taki:

    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-tamarys
    zkach-2/m43b12f30b6933

    A popełniłem coś takiego:

    http://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowej
    #5550563350867274514

    Teraz jak patrzę na to, co jest na stronach www archonu, to przyznam -
    ku swemu wlasnemu zadowoleniu :-), że moja koncepcja wyszła lepiej... Po
    wprowadzeniu moich modyfikacji oczywiście.

    pozdr
    robercik-us