  • 31. Data: 2019-01-09 12:55:19
    Temat: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-08 o 18:58, s...@g...com pisze:

    > https://www.diynetwork.com/how-to/rooms-and-spaces/e
    xterior/walls-exterior-walls

    > Ja nie wiem co wy tam kombinujecie i co chcecie osiagnac.
    > Amerykanie robia tak jak w linku.
    > Dodatkowe warstwy ochronne poza ta zewnetrzna daja tylko w lazienkach i w
    niektorych miejscach w kuchniach.

    > Poza powyzszym, od srodka nie daja paroizolacji.
    >
    > Nie widze sensu dawac folii od srodka aby chronic drewno konstrukcji.
    > Nikt stolow w domu folia nie oklada.

    Dobrze piszesz ale załączony link daje taki komunikat:

    "This site is not available in your country"

    Czy wiesz może jak to obejść?

  • 32. Data: 2019-01-09 14:07:46
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-08 o 20:35, Budyń pisze:

    > foty są wskazane

    Już wysyłam, dwa w trakcie budowy i reszta z dnia dzisiejszego.
    Tynku docelowego nie zdążyli położyć bo przyszły mrozy, na
    wiosnę dokończą.

    https://www.dropbox.com/sh/x64zc0t36h21hxb/AAAo9-kG-
    H3yoTj0ygATxuFOa?dl=0

  • 33. Data: 2019-01-09 14:28:28
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-08 o 20:20, s...@g...com pisze:

    > Ale tak jak napisalem inicjalnie, te technologie sa ulomne od samego poczatku i aby
    calosc zrobic relatywnie dobrze trzeba wiedziec jaki jest aktualny stan i jakie sa
    mozliwosci. Dlatego zasugerowalem ofocenie domku i wtedy mozna dumac.
    > Bo zasugerowanie na slepo dania folii na sciany moze skonczyc sie np. tym ze Tomasz
    jak juz zrobi to przyjdzie i stwierdzi ze przeciez mu wiater od dolu/gory hula bo tam
    nie bylo szczelne a nikt nie powiedzial ze ma byc...

    W 2002 roku, kiedy zaczynałem budowę poprzedniego domu, jako
    zaplecze budowy zbudowałem sobie prymitywny domek z drewna
    3x9 m i ociepliłem go od zewnątrz 10 cm wełny mineralnej.
    Ściany były z prześwitujących żerdzi.
    Na zewnątrz dałem najpierw folie paroizolacyjną, 10 cm
    wełny, folię paro przepuszczalną i na to na zakładkę nie
    obrzynane deski modrzewiowe. Żadna z tych folii nie była
    nigdzie uszczelniana, miały one za zadanie jedynie zapobiec
    pyleniu wełny. mieszkałem w tym domku w trakcie budowy przez
    3 lata i do dziś przez 16 lat domek ten świetnie
    funkcjonuje i nic tam nie gnije, ale w ścianach hula wiatr.
    Mając takie doświadczenie myślałem że tu zrobię podobnie ale
    firma stawiająca dom zrobiła wszystko w technologii
    "kanadyjskiej" i muszę się do tego stanu dostosować.
    --
    Tomasz

  • 34. Data: 2019-01-09 15:35:39
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 07:07:49 UTC-6 użytkownik Tomasz napisał:

    > Już wysyłam, dwa w trakcie budowy i reszta z dnia dzisiejszego.
    > Tynku docelowego nie zdążyli położyć bo przyszły mrozy, na
> [...]

    Foty dobre.
    Ale brakuje jeszcze paru informacji:
    -Jak sa zrobione fundamenty?
    -czy podloga to wylewka?
    -jesli tak to ile styro jest w niej?
    -Czy jest zrobiona izolacja przeciw wilgociowa w niej?
    -Czy na dachu tez jest polozona folia?
    -Nie doczytalem ile masz styro na scianach.

    Poza tym wyglada ok.

    I teraz tak:
    Pod plyty gipsowe mozesz dac folie. To niczemu nie zaszkodzi (poza kieszenia) ale
    musisz zadbac o to aby od spodu w warstwe ocieplenia nie dostala sie woda ani z
    wylelwki, ani ze srodka ani z zewnatrz.

    Dziwi mnie mocno ze ci postawili dom na plycie. Technologia amerykanska tam zazwyczaj
    nie czyni, sa wyjatki ale standardowo daje sie tylko fundamenty (czesto w formie
    filarow) i na tym buduje platforme drewniana na ktorej stawia sie dom. To powoduje ze
    dom jest odizolowany od ziemi, nie naciaga wody i mozna podloge ocieplic.

    Folie jak polozysz na sciany to zadbaj aby sciane izolowalarowniez od dolu i od gory.
    Podobnie na suficie.

    Poza tym nie wyglada zle. Upewnij sie ze nigdzie ci woda nie bedzie podciekac -
    laczenie daszku parkingowego, te deskowanie na rogu domu. Tam moze sie dostawac woda.
    Zadbaj aby sie nie dostawala a jak sie tam bedzie dostawac zacinajacy deszcz to
    zadbaj aby nie wciekala pod te deski.
    Zadbaj aby lazienke i okolice kuchni dodatkowo zabezpieczyc przed woda. Choc to nie
    problem straszny bo jak cos za 3-5-10 lat zgnije to se wyremontujesz w tydzien.

    Poza tym nie wyglada zle.
    Widze ze dali ci folie pod styro. Czyli poprawnie.

    Na ile i jak zrobic wentylacje scian - nie wiem, nie wiem tez jakie sa zazwyczaj
    stosowane zabiegi aby to zapewnic.

  • 35. Data: 2019-01-09 15:52:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-09 o 14:07, Tomasz pisze:

    > Już wysyłam, dwa w trakcie budowy i reszta z dnia dzisiejszego.
    > Tynku docelowego nie zdążyli położyć bo przyszły mrozy, na wiosnę dokończą.

> [...]

    Wygląda bardzo porządnie. Dobre materiały. Na oko zgodnie ze sztuką.
    Szkoda, że nie dali pasków folii na stykach ścian działowych i
    zewnętrznych oraz przy suficie. To by bardzo ułatwiło kładzenie folii
    pod płyty gipsowe.

    --
    MN

  • 36. Data: 2019-01-09 16:11:11
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-09 o 15:52, Marcin N pisze:

    > Szkoda, że nie dali pasków folii na stykach ścian działowych
    > i zewnętrznych oraz przy suficie. To by bardzo ułatwiło
    > kładzenie folii pod płyty gipsowe.

    Też to zauważyłem po niewczasie, będę się jakoś gimnastykował.

  • 37. Data: 2019-01-09 18:22:21
    Od: l...@g...com

[...]
    Nie na odwrót z tymi foliami?

  • 38. Data: 2019-01-09 18:33:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 14:07:49 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:

    > Już wysyłam, dwa w trakcie budowy i reszta z dnia dzisiejszego.
    > Tynku docelowego nie zdążyli położyć bo przyszły mrozy, na
> [...]

    Beton na podłodze wygląda na gotową wylewkę pod panele/płyki. Ale nie ma wypustów
    instalacji. Czegos nie rozumiem. A styropian w podlodze jest?
    Obróbka okien niedokonczona, po to są ryfle zeby ci odparowalo z takichj partackich
    miejsc :)

    W sumie nie wygląda to najgorzej.

    b.

  • 39. Data: 2019-01-09 18:37:19
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-09 o 18:22, l...@g...com pisze:
> [...]
    > obrzynane deski modrzewiowe. Żadna z tych folii nie była
    > nigdzie uszczelniana, miały one za zadanie jedynie zapobiec
    Raczej nie bo folię paroprzepuszczalną (wiatroizolacyjną)
    daje sie od strony zewnętrznej (tam gdzie jest wiatr).

  • 40. Data: 2019-01-09 19:09:30
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-09 o 18:33, Budyń pisze:

> [...]
    instalacji. Czegos nie rozumiem. A styropian w podlodze jest?
    > Obróbka okien niedokonczona, po to są ryfle zeby ci odparowalo z takichj partackich

    Tak, to jest gotowa wylewka pod płytki (5 cm).
    Cała instalacja wod-kan jest rozprowadzona pod płyta
    fundamentową i wyprowadzona dokładnie tam gdzie potrzeba,
    może tego nie ująłem na zdjęciach.
    Jedno co ta wylewka mi zepsuła to zakryła na równo dolne,
    poziome belki konstrukcji. Nie ma teraz do czego przykręcić
    płyt KG na dole. Zamierzam naciąć w odpowiednim rozmiarze
    belki 2x4" i poprzykręcać na dole każdej ramy (najczęściej
    60 cm).