  • 21. Data: 2011-05-01 19:05:55
    Temat: Re: Drabina trzyczęściowa a schody
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ipk3hf$87m$1@node2.news.atman.pl...

    > To się nazywa lenistwo.

    Nie, to się nazywa trzecia zmiana wersji odpowiedzi z twojej strony. Już się
    nie upierasz, że zdjęcie pokazujące dół drabiny stojącej na schodku jest
    wszystkim, co powinienem w tej sprawie wiedzieć? Skąd taka nagła zmiana?

    > W podanym linku jest zbliżenie i podpis
    > http://www.lero.com.pl/drabiny/DSC_7375.JPG
    >
    > "Dzięki dodatkowym zaczepom drabinę można rozstawić
    > na każdej nierówności, schody itp"

    I super, od tego mogliśmy zacząć całą dyskusję i rozwinąć ją w stronę
    szczegółów, co właściwie na tym zdjęciu widać, bo szczerze mówiąc nie widać
    tam nic ponad normalny trzymający drugą nogę rygiel. Bez wycieczek
    osobistych, nadymania się i poprawiania zza zasłonki internetu własnego ego.
    Z innych zdjęć, których jakoś nie pokazujesz, wynika, że rygiel ten być może
    współpracuje z wystającymi z drugiego szczebla zaczepami, ale nie jest to
    oczywiste, więc może ktoś potwierdzi lub zaprzeczy. Zdanie "dzięki
    dodatkowym zaczepom" może być odpowiedzią, ale ponieważ jest ono w ulotce
    reklamowej, może równie dobrze znaczyć wszystko.
    Z innych źródeł z kolei dowiedziałem się, że są systemy drabin
    trzyczęściowych, w których rygle łapią za szczeble drugiej częsci.

    J.

  • 22. Data: 2011-05-02 10:19:48
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 01-05-2011 o 14:09:29 M <M...@o...pl> napisał(a):

    > Trzeci raz przesyłam ci odpowiedź :-)
    > http://www.lero.net.pl/drabiny/DSC_7371.JPG
    > Czego na tym zdjęciu nie rozumiesz?

    > ROTFL.
    > http://www.lero.net.pl/drabiny/DSC_7371.JPG

    Proszę, M.. już więcej tego nie powtarzaj bo mnie zabijesz śmiechem.
    Dopóki nie zrozumiesz pytania najlepiej przenieś się do innego wątku.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 23. Data: 2011-05-02 10:29:19
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 01-05-2011 o 20:56:36 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeci raz pokazujesz mi zupełnie nie to, o co pytam. Nie wiem, czy mam
    > wnioskowac z tego, że jesteś idiotą nierozumiejącym słowa pisanego i
    > zdań bardziej rozbudowanych niż "ala ma kota", czy po prostu tak usilnie
    > nie chcesz się przyznać do własnego błedu niedoczytania o co tak
    > własciwie pytam, że teraz będziesz szedł w zaparte choćby nie wiem, co?
    >
    > J.

    Zaintrygowały mnie te tajemnicze zdolności asymilacyjne niektórych drabin
    i chyba mam odpowiedź. Nieco jestem zawiedziony, bo spodziewałem się
    czegoś bardziej wyrafinowanego, ale czasem siła tkwi w prostocie.

    Tutaj jest prawdziwe zbliżenie (nie M-zbliżenie) :)
    http://dmn.pl/al_img/78xx/eurostyl_prowadnice2.JPG

    więcej fotek na tej aukcji: http://goo.gl/Aegax

    Jak można zauważyć, człony rozstawne są fiksowane na zasadzie rozpory
    pomiędzy widełkami zielonej blaszki a ostatnim szczeblem. W postaci
    złożonej można je przesuwać względem siebie, ale w chwili rozstawiania
    szebelek jednego z członów wchodzi w tą widełkową blaszkę i opiera się o
    szczebel z drugiego członu.

    Hmm... może to i nawet przydatne...

    --
    PZDR
    Shaman

  • 24. Data: 2011-05-02 18:41:00
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > schodów.
    >
    > Dostępne w sklepach drabiny dzielą się pod tym kątem na dwa rodzaje: takie,
    > których producent chwali się "ficzerem" umożliwiającym ich rozstawienie na
    > schodach i takie, których producent słowem o tym nie wspomina.
    > W tym sęk jednak, że dla mnie, oglądającego te drabiny w formie zafoliowanej w
    > sklepie, jedne od drugich niczym się nie wyróżniają. Jak to więc w końcu jest?
    > Ten górny zamek umożliwia w każdym modelu złożenie niesymetryczne, czy jest to
    > uzależnione od jakiegoś dodatkowego dynksa?

    Oglądałem dziś moją drabinę Krause i wg mnie każdą tego typu drabinę (3
    częściowa, 2 elementy układane w A, trzeci element to przedłużenie) da się
    ustawić "na schodach". Mam na myśli ustawienie, gdzie jedna podpora jest niżej
    niż druga.
    Ten dodatkowy element należy obrócić o 180 stopni i włożyć go pod element
    średni. Wówczas zaczepy tego najwęższego złapią górne szczeble średniego. Resztę
    załatwi ciężar osoby pracującej na drabinie.
    Nie składałem dziś drabiny w ten sposób, ale wydaje mi się że tak to działa. Mój
    teść ma drabinę Krause kupioną z 8 lat przede mną (znacznie solidniej wygląda) i
    z tego co pamiętam konstrukcja jest identyczna.
    Ja mojej drabiny nie kupowałem jako drabiny "na schody". Była w promocji w Leroy
    Merlin za 280 albo 380zł za 11 szczebli.

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2011-05-03 06:57:12
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > średni. Wówczas zaczepy tego najwęższego złapią górne szczeble średniego.
    > Resztę załatwi ciężar osoby pracującej na drabinie.

    Uuuuffff, dzięki za wszystkie pozostałe komentarze, bo już zaczynałem mieć
    wątpliwości, czy to reszta świata zdurniała kompletnie, czy to faktycznie ze
    mną coś nie tak :)

    A co do meritum - tak, też już doszedłem, że to nie w tym górnym ryglu
    tajemnica, a w tym dodatkowym trzecim elemencie. Ale, jak mi ktoś powiedział
    na forum muratora, drabiny "na schody" mają na tym elemencie jeden zaczep
    więcej.
    Tak przynajmniej jest w drabinach Krause. Bo Drabex na przykład, jedynie w
    instrukcji wymienia dodatkowe dokręcane do nóg przedłużki jako akcesorium.

    J.

  • 26. Data: 2011-05-03 08:15:05
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-02 20:41, Bartek pisze:

> [...]
    > element średni. Wówczas zaczepy tego najwęższego złapią górne szczeble
    > średniego. Resztę załatwi ciężar osoby pracującej na drabinie.

    Drabiny na schody Krause zamiast dwóch takich zaczepów mają cztery (co
    widać na zdjęciu, do którego link podałem wcześniej).

    M.

  • 27. Data: 2011-05-03 17:46:28
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > instrukcji wymienia dodatkowe dokręcane do nóg przedłużki jako akcesorium.

    Jutro złożę moją Krause i sprawdzę czy da się to zrobić na 2 hakach.
    BTW. Te "bezpieczne" drabiny nie wydają się Wam nieco mało bezpieczne? Kiedyś,
    robiąc podbitkę, stałem na końcu rozłożonej drabiny w "A" z maksymalnie
    wyciągniętym trzecim elementem. W pewnym momencie szwagier, podający deski z
    dołu, zauważył, że jedna z podpór drabiny jest w powietrzu...
    Ponadto przy maksymalnie wyciągniętej drabinie 11 szczeblowej (3 elementy w
    jednej linii), wydaje się ona bardzo giętka, mimo że trochę mi brakuje do
    maksymalnej dopuszczalnej wagi dla tej drabiny...

    --
    Bartek

  • 28. Data: 2011-05-05 21:18:31
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > Niech mi ktoś zorientowany wytłumaczy, jak to jest z tymi drabinami w
    > kwestii schodów.

    Niejako dla podsumowania dyskusji - Krause robi drabinę z możliwością
    odwrócenia tego trzeciego elementu i podparcia nim drabiny od spodu, jak w
    wątku wyszło.
    Tyle, że jak się okazało, drabiny tej nie sposób kupić. We wszystkich
    obdzwonionych przeze mnie lokalnych sklepach i hurtowniach mają jedynie
    odmianę bez tej opcji.

    Co prawda, jak na szybko w Leroju sprawdziłem, ja jak najbardziej tez da się
    postawić w taki sposób, po prostu ryglując nadstawke jedynie na końcu,
    resztę załatwia sama grawitacja, jednak... no wiadomo, co cztery zaczepy, to
    nie dwa.
    Jedyne miejsce, gdzie te drabiny (z funkcją) znalazłem mieści się gdzieś w
    Polsce, a ja nie mam za bardzo czasu na czekanie na sprzedaż wysyłkową,
    zacząłem szukac innych firm.
    I w sklepie "za rogiem" znalazłem z funkcją "na schody" drabinę "Leader".
    Funkcjonalnie dokładna kopia Krause, różni sie głównie kolorami dodatków i
    tym, że rygle ma lakierowane proszkowo na czerwono. Atest też ma, więc jest
    szansa, że się nie rozpadnie. Ale nie znalazłem w necie żadnych opinii n/t
    tych drabin. I tu pytanie do grupy: słyszał ktoś o drabinach "leader"?

    J.