  • 101. Data: 2016-03-20 13:33:35
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 13:10:26 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > No, ok 88%:
    >
    > http://szyna.civ.pl/rekutest/test2.png
    >
    > Przy zuzyciu 20W przez reku chyba jakos przy 100m3/h :)

    wex no policz bo na pewno masz pod reką jaka ilosc ciepla jest w tym strumieniu,
    ciekawym ile to w stosunku do tych 20W

    b.

  • 102. Data: 2016-03-20 15:10:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-03-20 o 13:10, Adam Sz. pisze:

    > No, ok 88%:
    >
    > http://szyna.civ.pl/rekutest/test2.png
    >
    > Przy zuzyciu 20W przez reku chyba jakos przy 100m3/h :)
    > pozdr.

    Jak Ty to liczysz?

  • 103. Data: 2016-03-20 19:38:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 15:10:24 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Jak Ty to liczysz?

    Normalny wzor na sprawnosc temperaturowa:

    http://centrale-rekuperacyjne.pl/sprawnosc-rekuperat
    ora-kalkulator/

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 104. Data: 2016-03-20 19:48:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 13:33:37 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > wex no policz bo na pewno masz pod reką jaka ilosc ciepla jest w tym strumieniu,
    ciekawym ile to w stosunku do tych 20W

    Zakladajac, ze powietrze w zimie jest suche i usredniajac (nie chce mi sie
    szukac tabel) cieplo wlasciwe powietrza 1000J/kg*K, przy roznicy temp. 14stC
    (na zew. jest 0stC, a nawiewamy 14stC) to strumien przy 100m3/h wynosi ok.
    1400000J czyli ok. 390W.

    Czyli zyskujemy 390W kosztem 20W :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 105. Data: 2016-03-20 19:53:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 19:48:22 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Czyli zyskujemy 390W kosztem 20W :)

    A wyrzucamy na zewnatrz 100m3 * 2stC (bo wyciagamy 16stC, a dostajemy 14stC -
    i w druga strone rowniez - ciagniemy 0stC, a wyrzucamy 2stC) * 1000J/kg*K
    =~ ok. 55W.

    I wracajac do rozwazan na temat oplacalnosci GWC - to jedynie te 55W jestesmy
    jeszcze w stanie odzyskac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 106. Data: 2016-03-20 20:07:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > (na zew. jest 0stC, a nawiewamy 14stC) to strumien przy 100m3/h wynosi ok.

    Kiedyś to jakoś liczyłem usilnie dla funkcji "chłodzącej" latem
    i wychodziło mi ciut więcej, ale chyba tak czy siak latem też się słabo
    to sprawdzi :(
    Ale mimo to i tak kusi, żeby sobie własnymi ręcami zmajstrować.
    Mimo, że człek wie że to trochę bez sensu :/

    L.

  • 107. Data: 2016-03-20 20:13:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 20:07:43 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Kiedyś to jakoś liczyłem usilnie dla funkcji "chłodzącej" latem
    > i wychodziło mi ciut więcej, ale chyba tak czy siak latem też się słabo
    > to sprawdzi :(

    No ja to liczylem dla 100m3/h. Moja instalacja wyciska max 400m3/h, zakladajac
    ze wykonalbym wymiennik GWC, ktory obnizy temp. nawiewana z np. 30stC
    (na zewnatrz) do 15stC (oczywiscie wtedy to musi isc przez bypass zeby
    powietrze z domu nie ogrzewalo tego nawiewanego chlodniejszego) to daje
    moc chlodnicza rzedu 1,65kW. No nie powiem - jest to jakas moc ktora moze
    by schlodzila jeden pokoj 50m3 ale dla domu 900m3/h to bedzie kropla w morzu
    potrzeb :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2016-03-20 20:50:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 20:13:18 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > by schlodzila jeden pokoj 50m3 ale dla domu 900m3/h to bedzie kropla w morzu

    gdzies tam miałem obliczenia ze rura GWC dł. 55m dała mocy 2,5kW. Niby mało ale w
    dobrze ocieplonym budynku moze i zadziała. No i nie widze powodów zeby tego nie
    rozbudowac do 100 czy 200 metrów.

    b.

  • 109. Data: 2016-03-20 21:34:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 20:50:53 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > No i nie widze powodów zeby tego nie rozbudowac do 100 czy 200 metrów.

    Akurat nie w tym problem, żeby rozbudowywać. Można sobie pierdyknąć
    odwierty w kilka weekendów sposobem farmerskim za darmochę i zrobić GWC wodne
    o mocy 10kW, tylko co z tego? Musisz to wpuścić do chałupy,
    tutaj za pomocą wentylacji. Metrów sześciennych napuścisz 400/h
    i co potem? Koniec, wąskie gardło.
    Może rozwiązaniem jest odczepienie się od wentylacji i puszczenie
    osobnej instalacji, wodne GWC na jakiś rodzaj klimy, tyle że
    czynnik miałbyś chłodny, a nie lodowaty. I miejscowo przewalać
    ogromne ilości powietrza na kształt klimy, chłodząc chałupę...

    L.

  • 110. Data: 2016-03-20 21:56:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 21:34:15 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > o mocy 10kW, tylko co z tego? Musisz to wpuścić do chałupy,
    > tutaj za pomocą wentylacji. Metrów sześciennych napuścisz 400/h

    nie qumam - jest upał to puszczam wentylacje na maxa (moze wentyle trzeba nieco
    przewymiarowac) zeby jak najwiecej przywiac chłodnego powietrza, najlepiej bypasem.
    400m3/h chłodniejszego powietrza musi nieco pomóc.