  • 91. Data: 2016-03-19 19:59:41
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 19:18:27 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Narazie masz jeden wiec nie wiesz czy jest skrajny czy nie :-)

    Naprawdę trudno uwierzyć że po 7-8 latach używania kanały są "czyste jak nowe"
    Ale mniejsza o to= Marcin N pisał o 150m rury i czyszczeniu i moje pytanie było bez
    podtekstu jakiegokolwiek. Po prostu chciałem się dowiedzieć jak to się czyści

  • 92. Data: 2016-03-19 20:10:43
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 19 marca 2016 19:59:43 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Naprawdę trudno uwierzyć że po 7-8 latach używania kanały są "czyste jak nowe"

    adam zrób mu fotki s ty kris szykuj flaszke :)

    b.

  • 93. Data: 2016-03-19 22:19:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 20:10:44 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > adam zrób mu fotki s ty kris szykuj flaszke :)

    Znając Adama już przeszukuje forumy;)i inne muratory czy google fotki żeby pokazać że
    po kilku latach użytkowania kanały są "jak nowe";)

  • 94. Data: 2016-03-19 23:27:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 22:19:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Znając Adama już przeszukuje forumy;)i inne muratory czy google fotki żeby pokazać
    że po kilku latach użytkowania kanały są "jak nowe";)

    Akurat takich fotek sie przewinelo od groma ale na piwku bylem i nie szukam ;)
    Ide spac ;) Niedlugo bede filtry wymienial to cykne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 95. Data: 2016-03-19 23:43:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 23:27:22 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    pokazać że po kilku latach użytkowania kanały są "jak nowe";)

    > Akurat takich fotek sie przewinelo od groma ale na piwku bylem i nie szukam ;)
    > Ide spac ;)
    ..branoc;)

  • 96. Data: 2016-03-20 09:37:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-19 o 14:02, Adam Sz. pisze:

    > Po pierwsze jakbym ja robil GWC to tylko wodne. Kosztowo ok 3-4k pln.
    > Po drugie - nawet jakby wyszlo 2k - to co w tej cenie dostajesz? Troche
    > cieplejsze ktore dociera do reku w zimie i troche chlodniejsze w lato.
    > Jedyne co to daje w zimie to... zmniejsza sprawnosc wymiennika w samym
    > rekuperatorze ;) Skoro reku i tak odzyskuje 90% ciepla wyrzucanego z domu
    > to uzycie GWC z ekonomia nie ma nic wspolnego. Zaoszczedzisz moze 2% tego,
    > co reku juz oszczedza. Skoro oszczedza 300 pln to GWC da cale 6 pln rocznie :)
    > pozdr.

    Popełniasz błąd jak większość, którzy patrzą tylko na % sprawności. A
    temp powietrza nawiewanego to suma temperatur powietrza przed reku +
    odzysk reku.

    Więc każdy stopień więcej z GWC zmniejsza straty dużo bardziej niż Twoje 2%.

    --
    Pete

  • 97. Data: 2016-03-20 12:36:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 09:37:22 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Więc każdy stopień więcej z GWC zmniejsza straty dużo bardziej niż Twoje 2%.

    Nie. To jest duzo prostsze niz piszesz. Skoro reku odzyskuje 90% ciepla, ktore
    wyrzucam na zewnatrz to maksymalnie co mozemy jeszcze odzyskac to dodatkowe 10%
    (wtedy odzyskiwalibysmy 100% ciepla, ktore wyrzucamy). Zakladajac, ze reku
    odzyskuje ciepla za 500 pln i to jest 90%, to znaczy, ze gdyby nie bylo
    wymiennika - wyrzucalibysmy na zewnatrz ciepla za ok 555 pln (100%).
    Czyli chocbys nie wiem jakie sztuczki zastosowal - mozesz jeszcze odzyskac
    tylko te 55 pln.

    A poniewaz sprawnosc wymiennika zalezy od roznicy temperatur na wlocie i
    wylocie, a GWC ja zmniejsza - sprawnosc wymiennika maleje. Oczywiscie
    sumarycznie z GWC odzyskamy wiecej ciepla - ale to bedzie na pewno cos
    w zakresie miedzy 0, a 55 pln :) No niech to bedzie nawet polowa - to daje
    27 pln na sezon. Przy koszcie nawet 2k zwrot po 74 latach. Przy wodnym i
    koszcie 4k - zwrot po 148 latach. Nie ma sensu.

    Dlatego nie mam.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2016-03-20 12:52:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 12:36:41 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie. To jest duzo prostsze niz piszesz. Skoro reku odzyskuje 90% ciepla, ktore
    > wyrzucam na zewnatrz to maksymalnie co mozemy jeszcze odzyskac to dodatkowe 10%

    przyjmujesz dosc sliskie załozęnie 90% sprawnosci w ramach całego okresu grzewczego.
    Co do obiliczen dalszych to zgoda.

> [...]
    > 27 pln na sezon. Przy koszcie nawet 2k zwrot po 74 latach. Przy wodnym i
    > koszcie 4k - zwrot po 148 latach. Nie ma sensu.

    a ja miec bedę bo spodziewam sie po tym namiastki taniej klimatyzacji. No ale u mnie
    to istotne bo drewniaki lubią sie latem przegrzewac.

    b.

  • 99. Data: 2016-03-20 13:02:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 12:52:38 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > przyjmujesz dosc sliskie załozęnie 90% sprawnosci w ramach całego okresu
    grzewczego. Co do obiliczen dalszych to zgoda.

    No ok im cieplej tym sprawnosc gorsza ale GWC juz powyzej 5stC wypadaloby
    wylaczyc, bo zamiast ogrzewac powietrze bedzie je dodatkowo chlodzil :-)
    A sprawnosc reku do 5stC jest calkiem OK i nie spada ponizej 85%. Dla
    0stC mialem 89%.

    > a ja miec bedę bo spodziewam sie po tym namiastki taniej klimatyzacji. No ale u
    mnie to istotne bo drewniaki lubią sie latem przegrzewac.

    Nie licz na wiele ;) Dla mnie to strata kasy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 100. Data: 2016-03-20 13:10:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 13:02:32 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > A sprawnosc reku do 5stC jest calkiem OK i nie spada ponizej 85%. Dla
    > 0stC mialem 89%.

    No, ok 88%:

    http://szyna.civ.pl/rekutest/test2.png

    Przy zuzyciu 20W przez reku chyba jakos przy 100m3/h :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.