  • 21. Data: 2009-05-01 11:52:31
    Temat: Re: Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Wsypuje ryz do suchego garnka, nastepnie plucze go dwukrotnie w cieplej
    > prawie goracej wodzie, dalej zalewam ryz zimna woda "na oko" do centymetra
    > ponad poziom ryzu.
    >
    > Zawsze po wylaczeniu sie garnka z pozycji gotowanie, to jest po ok. 20 min.
    > mieszam krótko ryz dostarczona lopatka oddzielajac spodnia warstwe od
    > teflonu.
    >
    > Stosuje przewaznie ryz jasminowy, który kupuje w 5 kg opakowaniach, ale i
    > inny ryz gotuje jednakowo i nigdy nie ma niespodzianek.
    >
    > Nie wyobrazam sobie gotowania ryzu, który ma byc podany na talerzu w inny

    To ja nie chcę wiedzieć jak pomidora kroisz, jak przy najprostszej czynności
    polegającej na ugotowaniu ryżu w torebce w zwykłym garnku z własnej inicjatywy
    musisz się narobić. Stara prawda o Polakach nie ginie. Polak jak się przy
    robocie nie narobił to mu się wydaje ze nic nie zrobił i mu się pieniądze za
    pracę nie nalezą.

  • 22. Data: 2009-05-01 12:23:08
    Od: "Mirek1275" <m...@o...pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał :

> [...]
    > robocie nie narobił to mu się wydaje ze nic nie zrobił i mu się pieniądze

    Człowieku, ryż w torebkach a ryż z garka do gotowania ryżu to jest inna
    bajka.
    Polak nie zawsze musi wszystko robić na sztukę.
    Gotuje dla własnej przyjemności a nie dla swojego psa.

    EOT

  • 23. Data: 2009-05-01 12:37:17
    Od: "Mirek1275" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "Adam Foton" napisal:

    > Co daje taki garnek ?.....

    Taki garnek daje mozliwosc zachowania odpowiedniej sypkosc, konsystencji
    oraz oryginalnego smaku ryzu.
    Przypomina mi to dyskusje nad waznoscia Swiat Bozego Narodzenia i
    Wielkanocnych itd.
    Jednemu pasuje zwykly ryz z torebki (tez taki czasami stosuje), drugiemu ze
    specjalnego garnka.

    Pozdrawiam! Mirek1275

  • 24. Data: 2009-05-01 20:57:46
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 1 Maj, 14:37, "Mirek1275" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Wielkanocnych itd.
    > Jednemu pasuje zwykly ryz z torebki (tez taki czasami stosuje), drugiemu ze

    Popieram.
    Mam ten garnek od tygodnia i na prawde nie ma porownania do ryzu w
    torebkach. Ryz z elektrycznego garnka jest znacznie smaczniejszy (nie
    ma w nim tyle wody co w ryzu z worka - ktory jednak w wodzie plywa), i
    "lepiej wyglada" (wg mnie).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 25. Data: 2009-05-05 09:55:40
    Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl>

    Przecież Mirek1275 napisał:
    "(...)dalej zalewam ryz zimna woda "na oko" do centymetra ponad poziom
    ryzu."
    Czyli w tym specjalnym garnku ryż też pływa w wodzie...

  • 26. Data: 2009-05-05 10:01:41
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wody powinno być objętościowo x2 w stosunku do ryżu.
    JaC

    -----

  • 27. Data: 2009-05-05 12:34:47
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Maj, 11:55, Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> wrote:

    > "(...)dalej zalewam ryz zimna woda "na oko" do centymetra ponad poziom
    > ryzu."
    > Czyli w tym specjalnym garnku ryż też pływa w wodzie...

    Tylko, ze ona jest w 100% wchlaniana przez ten ryz. Pod koniec
    gotowania, woda w garnku juz nie plywa

    A jak gotujesz ryz w workach, to on caly czas w tej wodzie plywa.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 28. Data: 2009-05-05 15:59:36
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Tylko, ze ona jest w 100% wchlaniana przez ten ryz. Pod koniec
    > gotowania, woda w garnku juz nie plywa
    >
    > A jak gotujesz ryz w workach, to on caly czas w tej wodzie plywa.

    sypany z pudelka/worka tez tak zrobisz bez problemu.
    chociazby w glupiej mikrofalowce.
    dajesz wody tyle ze pod koniec cala wchlonie ryz i po problemie.

    ale jak ktos lubi ulegac marketingowca to jego sprawa i jego pieniadze :)
    wszystko mozna zrobic w czyms specjalnym, chociaz bylby to zwykly garnek z
    nazwa inna :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 29. Data: 2009-05-05 16:34:38
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

    Dowolny ryż na sypko - w dowolnym garnku: 1 szklanka ryżu + dwie szklanki
    wody.

  • 30. Data: 2009-05-05 16:58:28
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Dowolny ryż na sypko - w dowolnym garnku: 1 szklanka ryżu + dwie szklanki
    > wody.

    dokladnie tak :)
    zapomnialem dopisac ze w garnku lub nawet w mikrofalowce(mam wrazenie ze
    czasowo jest szybciej, ale moze mi sie tylko wydaje)

    --
    pzdr
    piotrek