  • 11. Data: 2013-10-07 20:30:38
    Temat: Re: Gazowy podgrzewacz z szybkim startem
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.10.2013 18:43, froff pisze:

    > Kurcze: Junkers dla pieca 19.2kW deklaruje 7kW przy 8.1kW poborze.
    > Valliant: przy takiej samej mocy max. minimalną daje 3.4kW przy poborze
    > 3.9kW.
    > Czy możliwe są aż takie różnice przy niedużych różnicach w cenie?
    > Czy może to jakieś oszustwo?

    Nie chce mi się mierzyć i liczyć, ale te ~4kW dla vallianta wydaje się
    być realne, nie zauważyłem aby przy małym strumieniu woda była by za
    ciepła. A miałem swojego czasu elektryczny podgrzewacz 4kW i mniejwięcej
    wiem ile to ciepła daje.. A podgrzewacz włącza sie przy naprawdę małym
    przepływie, czasem się wkurzam, jak chcę sobie puścić małą stróżkę
    ciepłej wody na opłukanie czegoś, aby wykorzystać ciepłą wodę
    zgromadzoną w rurach bez zbędnego odpalania pieca, a ten się włącza...

  • 12. Data: 2013-10-08 09:23:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "froff" napisał w wiadomości grup

    > Ale woda leci jak cholera - nie nadąża wypływać z umywalki. Zatkany filtr
    > by mi chyba przytykał nie?

    Tak

    > Zepsuty czujnik: nie wykluczam. Cholera: dzisiaj jest jeszcze gorzej,
    > co drugi raz nie odpala główny - tlyko pilot.

    No to może czujnik temperatury. Procedura jest taka - najpierw startuje
    pilot i dopiero czujnik temperatury puszcza więcej gazu na główny palnik.

> [...]
    > 3.9kW.
    > Czy możliwe są aż takie różnice przy niedużych różnicach w cenie?

    Możliwe. Koszt produkcji (prawie) nie zależy od rodzaju palnika. Może po
    prostu Junkers jeszcze nie opracował palnika z tak szeroką modulacją.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-10-08 09:32:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Tak? to spróbuj odkręcić kurek ciepłej wody tak na 75%, i powiedz nam ile
    > litrów wody wyływa zanim płomień buchnie.

    W sprawnym piecyku? Poniżej 100ml. Jak dziecko napełnia kubek do mycia zębów
    to zdąży już odpalić.

> [...]
    > Ale palnik pali nominalną mocą po kilku sekundach. Ja mam piec 2
    > funkcyjny, i pomimo że cały piec jest ciepły bo grzeje kaloryfery, to
    > odkręcenie ciepłej wody, powoduje napływ zimnej wody do pieca i takie jego
    > wchłodzenie, że zapala się normaly płomień, a za 2 sekundy powiększa się
    > do maksymalnego. takie 24kW na parę sekund, bo piec "zaspał". Normalnie
    > jak drogowcy w zimie. Takie zaskoczenie, ktoś odkręcił kurek z ciepłą
    > wodą, co teraz, co teaz, aaaa będziemy cykać, pstrykać, sprawdzać czy
    > komin działa, czy woda jest, no to może iskrownik żeby gaz zapalić.....

    Nie wiem, jak to działa w przypadku kotłów dwufunkcyjnych bo nigdy takiego
    nie posiadałem ani nie serwisowałem. Ja pisze o tzw. piecykach łazienkowych.

    > O ile ja znam takie piece, to modulacja jest mocno stopniowa i mocno
    > powolna. PRecyzyjniej: jeśli piec pali, to sprawdza tylko temperaturę wody
    > na wyjściu. jeśli mu odkręcisz drugi kran, to nieznam takiego który
    > "kapnie" się że skoro jest większy pobór wody- trzeba dać więcej gazu.

    Piszesz o piecykach łazienkowych? Czy kotłach CO+CWU?
    Jeśli o łazienkowych to tak działa nawet najprostszy Termet - większy
    przepływa wody = większa moc.

    > Musi spaść temperatura wody na wyjściu - wtedy piec podrzeje mocniej.

    Najprostsze konstrukcje nawet nie mierzą temperatury na wyjściu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-10-08 09:33:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > a instalacje mam ciulatą i nie mam zaworów odcinających, muszę cały dom
    > zakręcić i spuścić z połowy instalacji wodę.. więc nie obiecuję że to
    > będzie jutro...

    To przy okazji załóż zawór :-)

    Pozdrawiam
    Ergie