  • 1. Data: 2020-08-24 15:17:12
    Temat: Gdzie kupić drewno? Drewno, nie g....
    Od: m...@s...com

    Witam!

    Pytanie jak w temacie naszło mnie po oglądnięciu kilku głównie
    "zachodnich" filmików o obróbce drewna na youtube i skonfrontowaniu
    ich z jakością i asortymentem tego co można dostać w okolicznych
    marketach hobbystyczno-budowlanych. Gdzie ma się udać ktoś kto
    potrzebuje kawałka buczyny, dębiny, orzecha, czereśni czy jakiegoś
    egzotycznego gatunku, czy czegoś pośledniejszego, ale w dobrej jakości
    (i niezabijającej cenie)? Chętnie posłucham rad i opowieści :)

    Przy okazji: czy w Polsce w ogóle istnieje jakiś recykling drewna?
    Widzę czasami przy remontach stare drewno konstrukcyjne, suche,
    proste, nie obżarte przez robactwo, lądujące razem z gruzem w
    kontenerach, słyszę opowieści o paleniu w piecach czymś szlachetnym...
    Czy jest u nas coś co można nazwać kulturą drewna?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2020-08-24 15:31:22
    Temat: Re: Gdzie kupić drewno? Drewno, nie g....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    m...@s...com pisze:

    > Czy jest u nas coś co można nazwać kulturą drewna?

    Nie ma.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2020-08-24 15:37:00
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Nie ma.

    No niestety :(
    Za to sąsiedzi mają aż nadto, patrz drewno księżycowe ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2020-08-24 16:03:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 24.08.2020 o 15:17, m...@s...com
    napisał:

    > Czy jest u nas coś co można nazwać kulturą drewna?

    Coś kiełkuje. Spotykam w różnych miejscach ogłoszenia na płotach:
    "Wymieniamy w stodołach stare deski na nowe, za darmo". Podobno
    to dobry biznes. Kubik takich desek kosztuje za Odrą kilkaset
    ojro, a deski szalunkowe da się u nas kupić po 200 zł/m3.

  • 5. Data: 2020-08-24 16:10:11
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 24 Aug 2020 16:03:35 +0200
    is the real date, collie <c...@v...pl> has written something
    quite wise. But (s)he wasn`t the one.

> [...]
    >to dobry biznes. Kubik takich desek kosztuje za Odrą kilkaset
    >ojro, a deski szalunkowe da się u nas kupić po 200 zł/m3.

    ale to raczej robienie interesu na cudzej kulturze drewna, wywożenia
    dobrego materiału za granicę zamiast wykorzystania go do zrobienia
    czegoś użytecznego / ciekawego na miejscu raczej nie nazwałbym
    kulturą...
    Ale przynajmniej na spalenie nie pójdzie, to już coś :)

  • 6. Data: 2020-08-24 16:56:33
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 24.08.2020 o 16:10, m...@s...com
    napisał:

> [...]
    > dobrego materiału za granicę zamiast wykorzystania go do zrobienia
    > czegoś użytecznego / ciekawego na miejscu raczej nie nazwałbym

    No, ale loftowe meble z palet już i u nas się produkuje. Zgrzebna
    kultura, ale jednak. I przy okazji, z pewną taką nieśmiałością spytam:
    tę wrotkę to Ci Agent wsadza mimowolnie, czy Ty sam z siebie się nią
    rajcujesz? To już wolę takie mecyje za delimiterem, bo przynajmniej
    przy odpowiedzi czytnik mi je automagicznie odfiltruje.

  • 7. Data: 2020-08-24 19:08:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Aug 2020 16:03:35 +0200, collie <c...@v...pl>
    wrote:
    > to dobry biznes. Kubik takich desek kosztuje za Odrą kilkaset
    > ojro, a deski szalunkowe da się u nas kupić po 200 zł/m3.

    Na co komu za Odrą stare deski?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2020-08-24 19:32:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 24.08.2020 o 19:08, Marek napisał:

    > Na co komu za Odrą stare deski?

    Wyrabia się z nich meble, wykłada podłogi, stawia stylowe parkany.
    Nie wymagają żadnej konserwacji, a nadają otoczeniu dostojeństwa
    i patyny wieków. Kto bogatemu zabroni?

  • 9. Data: 2020-08-25 08:42:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.08.2020 16:03, collie wrote:
    > deski szalunkowe da się u nas kupić po 200 zł/m3

    Kupić w tartaku czy odkupić po dwóch budowach? Bo widzę różnicę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2020-08-25 08:56:00
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 24 Aug 2020 16:56:33 +0200
> [...]

    >rajcujesz? To już wolę takie mecyje za delimiterem, bo przynajmniej
    >przy odpowiedzi czytnik mi je automagicznie odfiltruje.

    Wrotkę czy nagłówek? Wrotkę teraz mam ustawioną na pustą, a te które
    mam zapisane wszystkie mają delimiter. Dziwne. Możesz zacytować?