  • 1. Data: 2011-06-13 10:01:42
    Temat: Grobowiec
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Witam
    Jest grobowiec wykonany z lastrika. Niestety przednia część (ściana
    przednia) odsuwa się od części centralnej. W tej chwili jest szpara 2-3cm.
    Czym wypełnić szparę, żeby powstrzymać dalsze odsuwanie ściany przedniej?
    Kamieniarz mówi o nowym grobowcu :(
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-06-13 10:12:47
    Temat: Re: Grobowiec
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Nie istnieje zaprawa, która miałaby sensowną wytrzymałość na rozciąganie. To
    czego szukasz to bardziej jakiś klej. Pytanie tylko siła gruntu nie będzie
    większa od najlepszego kleju. Zwłaszcza, że powierzchni stykowej nie
    wyczyścisz. Jakimś wyjście byłoby natomiast "zankrowanie" pomnika śrubami.

  • 3. Data: 2011-06-14 06:23:12
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie większa od najlepszego kleju. Zwłaszcza, że powierzchni stykowej
    > nie wyczyścisz. Jakimś wyjście byłoby natomiast "zankrowanie" pomnika
    A miałem cichą nadzieję, że bez wierceń się obejdzie :( Dobrze myślę, żeby
    dać klamry po bokach a szczelinę wypełnić silikonem dekarskim? Chodzi mi po
    głowie opaska stalowa która mogłaby trochę ściągnąć płyty ale wygląd nie
    będzie rewelacyjny.
    Wojtek

  • 4. Data: 2011-06-14 06:53:09
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 13-06-2011 o 12:01:42 wowa <w...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Jest grobowiec wykonany z lastrika. Niestety przednia cze?ae (?ciana
    > przednia) odsuwa sie od cze?ci centralnej. W tej chwili jest szpara
    > 2-3cm.
    > Czym wype?niae szpare, ?eby powstrzymaae dalsze odsuwanie ?ciany przedniej?
    > Kamieniarz mówi o nowym grobowcu :(

    Wypełnienie szpary nic nie da.. Pospinanie elementów wymaga rozebrania
    przynajmniej częsci grobowca.
    Jeśli elementy nie są popękane to znajdź kamieniarza, który podejmie sie
    złożenia tego grobowca. Na pewno się taki znajdzie, przecież to ich
    robota. Wcześniej przemyśl temat pospinania tych elementów prętami
    klejonymi np. na jakiejś kotwie chemicznej. Ale tak prawdę mówiąc nie
    sądzę, żeby ruchom gruntu mógł oprzeć przez dłuższy czas sie jakikolwiek
    grobowiec (wyłączając piramidy).

    --
    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-06-14 20:21:51
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
[...]

    Kamieniarza pytałem - nowy pomnik. To problem nie z gruntem tylko ściana
    czołowa ślizga się po piwnicy.
    Ten film o przewracaniu piramidy widziałem :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)