  • Data: 2010-12-30 12:12:49
    Temat: Re: Hydrofor czy pompa głębinowa ?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Gru, 12:31, "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Przejrza em sobie zdj cia z budowy i widz e do domu idzie cienka rurka
    > niebieska kt ra wychodzi w kot owni ...
    > Nie widz nigdzie przewodu pr dowego do studni wi c zapewne tam pompy nie b dzie.

    A jak bardzo daleko masz od domu do tej studni? Wykopanie szpadlem
    rowka głębokiego na przepisowe 70cm i długości 10-20m (przy działkach
    typowej wielkości więcej pewnie nie będzie) to nie jest specjalnie
    wielkie wyzwanie dla zdrowego człowieka ze sprawnymi rękami.

    > Monta pompy g binowej te zapewne nie mo liwy bo zapewne dr enie w ziemi
    > by o pomy lane pod pomp wysysaj c a nie pomp g binow ...

    Co to jest za studnia? Jesli ze średnicą przynajmniej 100mm, to
    głębinówka spokojnie wejdzie. Gorzej, jeśli jest to "szpilka" 50mm,
    wtedy tylko zasysająca, ale jeśli studnia była projektowana do
    zasilania w wodę domu, to raczej nie przypuszczam, żeby to szpilka
    była, takie studnie robi się jako tymczasowe na potrzeby budowy.

    > Jestem niemal e przekonany e pompa z zbiornikiem b dzie z kot owni :(

    Cholera by to google groups wzięła...

    Jeśli faktycznie nie ma innego wyjścia, to po prostu zadbaj o to, żeby
    pompa była dobrej jakości i dobrze posadowiona, na ciężkim betonowym
    fundamencie, a do niego przykręcana na grubych przekładkach
    amortyzujących z gumy. Połaczenie pompa - zbiornik też warto, żeby nie
    było sztywne, tylko elastyczne.

    > U mnie chyba b dzie pompa i zbiornik w domu. No chyba e mam si upiera i ma
    > by pompa (zwyk a nie g binowa) w studni ...

    Ja bym się upierał. Co więcej, upierałbym się przy głębinowej, jeśli
    tylko rodzaj studni to umożliwi.

    J.