  • Data: 2010-12-30 11:31:32
    Temat: Re: Hydrofor czy pompa głębinowa ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Takie 2w1 jest o tyle prostsze, że do studni idzie tylko rura i wszystko
    > montuje się w jednym miejscu. Przy moim rozwiązaniu trzeba jeszcze
    > zanurzyć i zamocować pompę i pociągnąć kabel zasilający.

    Niestety widać że "zaspałem" i nie pomyślałem szybciej o dostarczaniu wody :(

    Przejrzałem sobie zdjęcia z budowy i widzę że do domu idzie cienka rurka
    niebieska która wychodzi w kotłowni ...
    Nie widzę nigdzie przewodu prądowego do studni więc zapewne tam pompy nie będzie.
    Montaż pompy głębinowej też zapewne nie możliwy bo zapewne drążenie w ziemi
    było pomyślane pod pompę wysysającą a nie pompę głębinową ...

    Jestem niemalże przekonany że pompa z zbiornikiem będzie z kotłowni :(
    Wygląda więc że po prostu muszę kazać kupić jakąś cichą pompę wraz z większym
    zbiornikiem aby sporadycznie włączała się pompa ..
    Choć i tak w kotłowni cicho nie będzie (piec z podajnikiem ...)

    > 2. można spokojnie założyć, że zimnej wody zużyjesz mniej-więcej 2x tyle
    > co tej z bojlera - a lekki zapas doda ci jeszcze możliwość dodania
    > wyłącznika czasowego, dzięki czemu i bojler i pompa włączałyby się
    > dopiero w tańszej taryfie (no i na wypadek awarii zasilania jest większy
    > zapas)

    Ja dużego zużycia wody nie przewiduje.
    Widzę jakie mam obecnie zużycie wody ;)

    Czyli sądzisz że zbiornik 50L (przeponowy) to stanowczo za mało ?

    > To może od razu naparstek?

    Jeśli by się sprawdził ;)

    Czyli co nie warto dopłacać do przeponowego ?

    > Niekoniecznie, ale lepiej.

    U mnie chyba będzie pompa i zbiornik w domu. No chyba że mam się upierać i ma
    być pompa (zwykła nie głębinowa) w studni ...