  • Data: 2010-12-30 09:55:46
    Temat: Re: Hydrofor czy pompa głębinowa ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.12.2010 10:22, /// Kaszpir /// pisze:

    > Nie wiem ;)
    > Nie mam pojęcia co wykonawca ma na myśli.
    >
    > Po prostu nie chce aby wykonawca zrobił tak jak mu łatwiej a potem ja
    > bym cierpiał albo żałował że nie dołożyłem 100-200zł ..

    Takie 2w1 jest o tyle prostsze, że do studni idzie tylko rura i wszystko
    montuje się w jednym miejscu. Przy moim rozwiązaniu trzeba jeszcze
    zanurzyć i zamocować pompę i pociągnąć kabel zasilający.

    > Czemu taki gigant ?
    > Bojler będę miał 80L ;-)

    1. nie cała pojemność będzie wykorzystana na wodę (poduszka powietrzna!)

    2. można spokojnie założyć, że zimnej wody zużyjesz mniej-więcej 2x tyle
    co tej z bojlera - a lekki zapas doda ci jeszcze możliwość dodania
    wyłącznika czasowego, dzięki czemu i bojler i pompa włączałyby się
    dopiero w tańszej taryfie (no i na wypadek awarii zasilania jest większy
    zapas)

    [ciach]

    > Ja raczej myślałem o zbiorniku 50L (przeponowym).
    > Kotłownia nie będzie duża a nie chce jej zagracać ;)

    To może od razu naparstek?

    > Czy wielkość zbiornika ma jakieś wielkie znaczenie ?

    Patrz wyżej.

    > A czemu nie przeponowy ? Czytałem ze dużo lepszy i "komfort" jest taki
    > jak w przypadku większego boilera ...

    Tańsze i mniej awaryjne.

    Co rozumiesz przez "komfort"? Bo zgaduję, że miałeś na myśli zbiornik
    ciśnieniowy, a nie bojler ;)

    > A czy pompa (zwykła) i zbiornik może być na zewnątrz (w studni) ?

    NIENIENIE!

    Można to zrobić, ale jest to upierdliwe (większy dół trzeba zrobić),
    ryzykowne (może zamarznąć) i wszelkie wymiany, naprawy czy regulacje są
    niewygodne. Sąsiad tak sobie zrobił i szybko tego żałował.

    Niekoniecznie, ale lepiej.