  • Data: 2010-12-30 09:22:44
    Temat: Re: Hydrofor czy pompa głębinowa ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zależy co rozumiesz przez "hydrofor". Często ludzie tak nazywają zespół:
    > zbiornik ciśnieniowy + pompa (a od pompy idzie potem rura do ziemi i
    > zasysa). Takie rozwiązanie jest wkurzająco głośne.

    Nie wiem ;)
    Nie mam pojęcia co wykonawca ma na myśli.

    Po prostu nie chce aby wykonawca zrobił tak jak mu łatwiej a potem ja
    bym cierpiał albo żałował że nie dołożyłem 100-200zł ..

    > 200l starczy spokojnie.

    Czemu taki gigant ?
    Bojler będę miał 80L ;-)

    Z wanny nie korzystam lub sporadycznie. Podczas mycia pod prysznicem
    woda też nie leje się nonstop , tylko wtedy gdy jest potrzebna (czyli
    namoczenie/spłykanie). Dzięki temu nie ma marnotrawstwa wody :)

    Ja raczej myślałem o zbiorniku 50L (przeponowym).
    Kotłownia nie będzie duża a nie chce jej zagracać ;)

    Czy wielkość zbiornika ma jakieś wielkie znaczenie ?

    > Przy czym niekoniecznie przeponowy - zwykły zbiornik ciśnieniowy w
    > zupełności wystarczy.

    A czemu nie przeponowy ? Czytałem ze dużo lepszy i "komfort" jest taki
    jak w przypadku większego boilera ...

    A czy pompa (zwykła) i zbiornik może być na zewnątrz (w studni) ?
    Sądzę że najszybciej by pompa napompowała wodę i zużyła by pompa
    najmniej prądu. Tyle czy w zimę nie zamarzło by to ?
    Tyle że chyba w studni duży zbiornik nie wejdzie ...
    Czy jednak koniecznie zbiornik musi być w domu ?