  • 51. Data: 2009-12-17 18:56:06
    Temat: Re: Ile metrów gazu zużywacie na dobe ?
    Od: Stocky <s...@o...pl>

    Witam, dziekuje za poradę. Musze się wgłębić w instrukcje z krzywymi
    bo nie wiem narazie jak sie do tego zabrać. Nie mieszkam tam, ale
    grzeje bo wiadomo ze woda w domu itd. Z tego co czytałem to pierwsza
    zima łyka zawsze więcej. Moze to kwestia nagrzania się ścian. Jeśli
    masz podobny kocioł lub mógłbyś podać kilka wskazówek dot ustawienia
    kotła (Krzywe) to będe wdzięczny.
    Pozdr

  • 52. Data: 2009-12-17 19:01:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Stocky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Witam, dziekuje za poradę. Musze się wgłębić w instrukcje z krzywymi
    >bo nie wiem narazie jak sie do tego zabrać. Nie mieszkam tam, ale
    >grzeje bo wiadomo ze woda w domu itd.

    Ale po co komu tam 20C?? To same straty i zadnego pozytku. U mnie nie cale
    9C i nic nie zamarza.

    >Z tego co czytałem to pierwsza
    >zima łyka zawsze więcej. Moze to kwestia nagrzania się ścian.

    Jak dom stoi od lata to bardziej sie nie nagrzeje, chodzi glownie o wilgoc
    technologiczna, ale to nie polowa strat.

    >Jeśli
    >masz podobny kocioł lub mógłbyś podać kilka wskazówek dot ustawienia
    >kotła (Krzywe) to będe wdzięczny.

    Kociol mam inny, a nawet gdybym mial taki sam to nic by Ci nie dalo, bo
    krzywe to sprawa konkretnego domu i dla tego je sie w ogole ustawia. Ja bede
    mial inna Ty inna. Nie ma wyjscia instrukcja i do roboty. :-)

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2009-12-18 14:30:30
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 3 Lis, 11:59, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

> [...]
    >1200m3/rok co pozwoliło mi na zejście do niższej taryfy W2
    >Sam sezon zimowy tylko grzanie to jakieś 1400-1500zł.
    > Nie wiem jakie masz ściany ocieplenie podłogi poddasza itp. Ja na całej podłodze
    > na gruncie mam 10cm styropianu który osobiście układałem Pod spodem jest
    > chudziak a niżej glina wybrana na 60-80cm zastąpiona pospółą.  Poddasze
    > ocieplone 20cm wełną isover supermata także sam ocieplałem.  Dachówka pewnie też
    > cos daje więcej niż blacha. Okna K1.0 pięciokomorowe, ściany 30cm ceramika
    > poryzowana + 12cm styropian silver organika.

    450 PLN to tylko 230 m3 przy -30 stopni bez rekuperatora to chyba
    jakies 15 stopni miales w malutkim domku.
    mniej wiecej dobrze ocieplony do to 4kWh na 100 m2 non stop x 24h to
    daje jakies jakies 96 kWh/dobe

    czyli 10 m3/dobe x 31 dni = 310 m3
    Nie ma innych szans przy twoim parametrach budynku. Chyba ze masz
    ponizej 70m2 dom w obrysie lub mniej i parter z poddaszem.
    Fizyki nie oklamiesz. Cokolwiek bedziesz ladowal ludziom na grupie
    wszystko mozna sprawdzic. Sama strata na wentylacje to jest jakies 1
    kWh na 1 h = 24 kWh/dobe czyli jakies 3 m3 gazu.
    A gdzie tu jeszcze straty na sciane, okna, dach.

  • 54. Data: 2009-12-18 14:35:31
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 17 Gru, 19:25, Stocky <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > 12 stopni. na zewnątrz ok 0-5 stopni. Obecnie zmniejzyłem temp nocną i
    > dzienną na 10 stopni i przy -8 na zewnątrz bierze mi ok 15 m3 na dobe
    > (wcześniej 24m3).
    >
    > Czy jest to sprawa że dom jest:
    > a) niedocielpony
    > b) zimny
    > c) Czy moge liczyc na to że jak już położymy płytki, docieplimy i sam
    > dom sie nagrzeje to zuzycie spadnie?
    >
    > Prosze o jakąś uspokojajającą radę bo nie chcę grzebać w ustawieniach
    > kotła (regulowac krzywe grzewcze).
    >
    > PS: CWU ustawiona na 10 także nie grzeje , cyrkulacja wyłączona.

    ociepl dom to spadnie policz sobie wg kalkulatora ktore opublikowalem
    w innym poscie zobaczysz wyniki. Srednio wszystkim spala od 10 do 15m3
    na dobe. Jakiekolwiek sciemnianie ze strony grupowiczow jest wynikiem
    dogrzewania sie innymi metodami, np kominek.
    Dodatkowo zwroc uwage na ustawienia pieca, tam mozna troch
    zaoszczedzic.

  • 55. Data: 2009-12-18 14:48:52
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 1 Lis, 21:43, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
    > Hej,
    >
    > Pytanie do tych, którzy 100% ogrzewania domu zawdzięczają
    > spalaniu gazu.
    >
    > Ile m3 zużywacie w takich warunkach, jakie
    > są obecnie za oknem ?
    >
    > Stara chałupa - na szczęście nieduża - niecałe 100m2.
    > (nieocieplona, niezbyt szczelne okna itd)
    > Stary piec gazowy (17 lat).
    > Centralne - grawitacyjne.
    > Temperatura średnia - ok 21 C.
    >
    > Sprawdziłem u siebie: ~ ok 11m3 na dobe (ostatnia doba).

> [...]

    przy tym metrazu to masz
    0,11m3/m2 -> 1kW/dobe m2 => 41 W/m2 -> podaj wiecej parametrow jaka
    sciana-, grubosc,powierzchnia, material ; okna - powierzchnia,
    wspolczynnik W/m2K ; jaki dach - grubosc ocieplenia

  • 56. Data: 2009-12-20 13:11:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
> [...]

    >kWh na 1 h = 24 kWh/dobe czyli jakies 3 m3 gazu.
    >A gdzie tu jeszcze straty na sciane, okna, dach.

    Jak chcesz coś liczyć i sprawdzać to najpierw zapoznaj się z tematem zrozum
    go, czytaj ze zrozumieniem wypowiedzi innych a na końcu zabierz się za
    liczenie. Licz rzeczywiście a nie tak jak ci pasuje bo inaczej wychodza ci w
    tym swoim arkuszu same pierdoły. Kardynalny błąd jaki popełniłes to to że ja
    napisałem że mrozy w styczniu trzymały dość długo a rekord to -35 a ty już
    pobiegłes na skróty i przyjąłeś -30 cały czas. Czy ja gdzies napisałem że 24
    na dobę przez 30 dni było -30stC? Kolejna sprawa mam cały czas 21 stopni w
    domu a nie jak sobie wymyślasz jakieś 15 stC.

    A teraz przeczytaj uważnie bo mi się nie będzie chciało po raz kolejny pisac
    i wyjaśniać takim niedowiarkom jak ty.
    31 grudnia 2008r podałem w gazowni stan licznika poniewaz było to konieczne
    do przejscia do niższej taryfy W2. Stan licznika wynosił wtedy 3278m3.
    Od czasu do czasu odczytuje sobie stan licznika i zapisuję w excellu.
    Ostatni zapis z dnia 19 grudnia 2009r (wczoraj) godz 13.23 to 4293,285m3 a
    przed chwilą czyli godz 12:54 odczytałem stan licznika 4303,570. Czyli
    10,285m3 na dobę. Jak widzisz zużycie od 31grudnia 2008 do dnia dzisiejszego
    to 1025m3. Dzis w nocy było -12stC a teraz termometr wskazuje -7. Zużycie
    dobowe gazu wynosi w takich warunkach około 10m3/dobę czyli mogę przyjąć że
    do 31 grudnia 2009r roku stan licznika zwiększy się o około 110m3 i
    zakończę rok zużyciem około 1135m3.

    Czytaj dalej uważnie bo widzę ze masz z tym problemy a to nie wszystko co
    chce ci wyjasnić.

    Od początku grudnia słońca prawie nie było więc kolektory słoneczne w
    grudniu wyprodukowały zaledwie kilkadziesiąt kWh na potrzeby CWU. Listopad
    wypadł znacznie lepiej ale też nie wystarczająco więc CWU była także grzana
    gazem. U mnie jednorazowe nagrzanie górnej części zbiornika CWU
    300litrowego do pochłania około 0,6m3 gazu. Górna wężownica podłączona do
    kotła gazowego nagrzewa jakieś 120l wody doi 50stC, dolna część zbiornika
    gdy nie grzeją solary jest zimna. Zużycie gazu na CWU ustaliłem przez
    wieloktrotne pomiary i zostały poparte prostym obliczeniem. Dziennie kocioł
    musi nagrzać u nas w domu średnio 2-2,5 razy tą ilość ilośc wody aby
    wystarczyła na wszystkie domowe potrzeby. Można więc przyjąć że w grudniu
    zużycie gazu na CWU to średnio 1,5m3 więc z ogólnych 10m3 zuzycia na dobę
    jakie zużyłem od wczoraj pozostaje na samo ogrzewanie 8,5m3.

    Z 1m3 gazu GZ50 przy sprawności kotła 96% uzyskamy około 9kWh więc jak
    przemnożymy przez 8,5m3 wyjdzie że na dobę przy -12stC w nocy oraz -7stC w
    dzień mój dom zużywa niecałe 76,5kWh. Gdzieś we wczesniejszych postach
    podawałem obliczone straty mojego domu przy -10stC uwzględniając
    najwazniejsze przegrody i też wychodziło coś około 70kWh/dobę
    Czytaj dalej.
    U mnie w tej chwili w domu powierzchnia ogrzewana do 21stopni to około 120m2
    (temp w nocy przestawiłem niedawnio z 19 na 20stC) , w garazu jest jakieś
    9stC a w kotłowni skręciłem grzejnik na 14-15stC.
    Mogę śmiało za sam grudzień odjąć te 45m3 gazu jakie zużyłem na CWU od
    rocznego zużycia całkowitego 1135m3. Za styczeń 2009 kolejne 45m3 i dajmy na
    to kolejne 100m3 za miesiące luty, marzec październik, listopad.

    Na potrzeby tylko ogrzewania pozostaje więc 945m3 gazu rocznie co daje około
    8505kWh (8,5MWh) gdy podzielimy to przez 120m2 wychodzi około 70kWh na 1m2
    rocznie. Weź pod uwage że nie liczyłem powierzchni kotłowni w której jest
    14-15stC oraz garażu w którym jest 9-10stC. Cały dom ma powierzchnię około
    150m2.
    Scenka opadła ?

    Nawet gdybym chcial policzyć całe 1135m3 gazu nie rozbijając na i CO i CWU
    to wychodzi 85kWh na 1m2 rocznie.

    Wesołych Świąt ciepełka w domu i niskiego zużycia życzę.
    Marek

  • 57. Data: 2009-12-20 19:21:37
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 20 Gru, 14:11, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
> [...]
    9g2000yqa.googlegroups.com...

    > Szczenka opadła ?

    > Wesołych Świąt ciepełka w domu i niskiego zużycia życzę.

    Tez zycze wesolych swiat i ciepelka.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2015-01-14 12:28:46
    Od: l...@g...com

    Ja mam nowy piec mieszkanie 62 m2 srednio ocieplone w mieszkanii coeplo idzie nam ok
    7-8 m3 dziennie

  • 59. Data: 2015-01-14 12:45:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 12:28:47 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Ja mam nowy piec mieszkanie 62 m2 srednio ocieplone w mieszkanii coeplo idzie nam
    ok 7-8 m3 dziennie

    I musisz o tym pisac w watku sprzed 6 lat!? Polowa tam piszacych juz umarla
    smiercia naturalna!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2015-01-14 16:19:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]
    > idzie nam ok 7-8 m3 dziennie

    >I musisz o tym pisac w watku sprzed 6 lat!? Polowa tam piszacych juz umarla

    był taki watek przed miesiącem :)

    b.